آموزش مرحله به مرحله پاکسازی صورت در خانه با کمترین امکانات!

آموزش مرحله به مرحله پاکسازی صورت در خانه با کمترین امکانات!

مراقبت و بهداشت و پاکسازی صورت بسیار حائز اهمیت است. و در سلامت پوست تاثیر زیادی دارد. برای پاکسازی صورت مراحلی را باید به ترتیب انجام دهید نا به نتیجه برسید.پاکسازی صورت

در ادامه در بررسی مراحل پاکسازی صورت با ما همراه باشید:

مراحل پاکسازی صورت در خانه:

مرحله اول، پاک کردن آرایش:

اولین و مهم‌ترین مرحله پاکسازی پوست در منزل شستشوی کامل صورت است. لوازم آرایش، کرم‌های مراقبتی و ضدآفتاب و آلودگی‌های محیطی باید کاملاً از روی صورت شما پاک شوند.

روغن ویتامین ای، روغن زیتون یا روغن بادام می‌توانند پوست شمارا به طور کامل پاک کنند. برخی کرم‌ها و لوازم آرایشی ضدآب هستند و با استفاده از این روغن‌ها به راحتی پاک می‌شوند.

ژل‌ها، تونرها و دستمال مرطوب‌های پاک کننده آرایش در این دسته قرار می‌گیرند. با استفاده از هرکدام که راحت‌تر هستید، صورت خود را کاملاً تمیز کنید.

مرحله دوم، لایه برداری پوست:

مقداری از لایه بردار را بر روی صورت قرار دهید و با استفاده از انگشتان تمیز خود، با حرکات دورانی به مدت 30 تا 50 ثانیه به‌آرامی پوست خود را ماساژ دهید. در قسمت چانه و پیشانی می‌توانید کمی فشار را بیشتر کنید. دقت کنید که هرگز ناحیه اطراف چشم را لایه برداری نکنید چرا که بافت پوست نازک‌تر بوده و موجب زخم و التهاب می‌شود. سپس صورت را با آب ولرم و با آرامی بشویید.

مرحله سوم، بخار آب گرم:

این مرحله از پاکسازی پوست در منزل به پوست شما کمک می‌کند آماده دریافت مواد مغذی و محصولات مراقبتی که در مراحل بعدی پاکسازی پوست در منزل استفاده می‌کنید، باشد.

برای اینکار آب را در یک ظرف بجوشانید و بگذارید گمی سرد شود تا صورت شما را نسوزاند. سپس سر خود را روی بخار آن قرار داده و یک حوله روی سر خود بکشبد . اجازه دهید ۱۰دقیقه در این حالت بمانید.پاکسازی صورت

مرحله چهارم، استفاده از ماسک صورت:

مرحله چهارم، استفاده از ماسک صورت. در این مرحله از مراحل آموزش پاکسازی پوست در منزل، می‌توانید از ماسک‌های صورت ورقه‌ای، ماسک صورت تیوپی یا ماسک صورت خانگی استفاده کنید. البته باید بگوییم که متخصصین پیشنهاد می‌دهند در پاکسازی پوست در منزل کمتر از ماسک‌های خانگی دست‌ساز استفاده کنید. دلیل این امر این است که پوست شما در این مرحله در حساس‌ترین و تحریک‌پذیرترین حالت خود قرار دارد.پاکسازی صورت

مرحله پنجم، تونر و بخور سرد:

در مرحله پنجم از اموزش پاکسازی پوست در خانه لازم است که علاوه بر تنگ کردن منافذ پوستی، PH پوست را نیز متعادل کنید. با توجه به نوع پوست خود، از از تونر قطره‌ای یا اسپری شکل استفاده کنید و کل پوست خود را به تونر آغشته کنید. می‌توانید از یک دستگاه بخور سر برای بستن منافذ یا از ماساژ صورت با یخ تمیز استفاده کنید.

در این مرحله از هر روش یا وسیله‌ای که استفاده می‌کنید باید دقت داشته باشید که به شکلی کاملاً تمیز و ضدعفونی شده این کار را انجام دهید.پاکسازی صورت

مرحله ششم، آبرسانی پوست:

از سرم‌ها و اسپری آبرسان و کرم‌های مرطوب‌کننده مخصوص پوست خود استفاده کنید و به‌آرامی پوست خود را ماساژ دهید. می‌توانید این مرحله را به یک تراپی جذاب تبدیل کنید. نور را کم کنی، شمع و عود روشن کنید، موسیقی ای آرام‌بخش پخش کنید و به‌آرامی پوست خود را ماساژ دهید.

همچنین میتوانید از ژل آلوئه ورا برای آبرسانی به پوست استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا