آیا رنگ کردن مو در دوران قاعدگی اشتباه است ؟

دوره پریود آیا رنگ کردن مو در دوران قاعدگی اشتباه است ؟

دوران قاعدگی یک فرآیند طبیعی در چرخه زندگی زنان است که با تغییرات بسیاری در سیستم هورمونی بدن همراه است. این تغییرات هورمونی به وسیله تغییرات در سطح هورمون‌های اُستروژن و پروژسترون در دوره‌های مختلف پریود تنظیم می‌شوند. این تغییرات در هورمون‌ها بر تمامی سلول‌های بدن تأثیر می‌گذارند.

چرا موها در دوران قاعدگی رنگ نمیگیرند؟

1_تشخیص تغییرات پوستی:

خود پوست همچنین در دوران پریود به تغییراتی در ساختار ظاهری و شیمیایی دچار می‌شود که ممکن است موجب تغییرات در مو و عدم رنگ پذیری آن‌ها شود .بنابراین، ترکیبی از تغییرات در تولید چربی‌ها، تغییرات هورمونی و تغییرات ساختار پوست ممکن است باعث عدم رنگ‌پذیری مو در دوران پریود شود. این مسئله ممکن است در تاثیر مواد شیمیایی موجود در رنگ‌های مو و همچنین روش‌های مختلف رنگ‌کردن مو تأثیر داشته باشد.

2_عملکرد غدد چربی:

حین دوران پریود، غدد چربی در پوست فعال‌تر عمل می‌کنند و موها بیشتر چرب می‌شوند. این افزایش چربی ممکن است باعث تشکیل لایه‌هایی از چربی روی موها شود. این لایه‌های چربی مانع مواد رنگی از نفوذ به تمام قسمت‌های مو می‌شوند.

3_تغییرات هورمونی:

دوران پریود همراه با تغییرات هورمونی مخصوصی است، و به‌طور خاص افزایش هورمون‌های استروژن و پروژسترون از جمله تغییرات معمول در این دوره می‌باشد. این تغییرات ممکن است باعث تغییر خواص مو شوند و رنگ‌بری آن‌ها را کمی پیچیده‌تر کنند.

زمان مناسب برای رنگ کردن موها در دوران قاعدگی:

پایان قاعدگی، بهترین زمان برای رنگ کردن مو است. بعد از پایان قاعدگی، عملکرد هورمون‌ها و غدد چربی به حالت عادی خود باز می‌گردد. این باعث می‌شود موهای شما آماده برای رنگ کردن شوند و احتمال تداخل کمتری در اثر تغییرات هورمونی وجود داشته باشد.

سخن آخر:

سعی کنید برای رنگ مو در دوران قاعدگی زمان مناسب را بدانید و عجله نکنید. چون موهایتان رنگ مورد نظر شما را نمی گیرد و با مشکل مواجه می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا