اتفاقاتی که یک هفته بعد از فست فود نخوردن در بدن می افتند!

اتفاقاتی که یک هفته بعد از فست فود نخوردن در بدن می افتند!

برخی به خوردن فست‌فود‌ ها نیز اعتیاد دارند. اعتیادی مضر که ذره ذره سلامتی انسان را می‌رباید. تازه این پایان ماجرا نیست.فست‌فود‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و اگر در روز‌های مختلف همبرگر، پیتزا، سوسیس و … خورده شود، فرقی ندارد. در واقع روغن و چربی در همه این غذا‌ها یکسان است و همگی عوارض بدی را به‌دنبال دارند.اتفاقاتی که یک هفته بعد از فست فود نخوردن در بدن می افتند!

برخی از این اتفاقات و عوارض را در این مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما باشید:اتفاقاتی که یک هفته بعد از فست فود نخوردن در بدن می افتند!

 

وقتی شما غذای فراوری شده می خورید، غذایتان دارای مواد مغذی کمتری است. شمافقط کالری خالی دریافت می کنید. و غذای شما ارزش غذایی ندارد. در نهایت شما ذخایر ویتامیت ها و مواد مغذی بدن خود به ویژه ب1، کلسیم، روی و ویتامین های دیگر ب را از دست می دهید. ود این طبیعتا باعث بروز مشکلاتی می شود.

چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که بدن کالری خالی دریافت می کند، در شرایطی قرار می گیرید که آنتی اکسیدان ندارید و و اکسیداسیون زیادی دارید. فقط از اکسیداسیون ناشی از رادیکال های آزاد، آسیب زیادی به بدنتان وارد می شود. زیرا مواد مغذی گیاهی از لایه قلب، لایه داخلی شریان ها، کلیه ها، چشم ها و و مغز و اعصاب محافظت می کند. بنابراین بدون وجود اون مواد گیاهی یا انتی اکسیدان ها معمولا به مواردی مانند نوروپانی محیطی مبتلا می شوید.

نوروپانی محیطی

در نوروپانی محیطی، انگشتان پا دچار سورن سورن شده و می سوزند. مشکلات بینایی، مشکلات کلیوی و مشکلات قلبی به وجود می آید. و این فهرست ادامه دارد. مواد افزودنی زیادی در فست فود وجود دارد؛ مثل، مواد نگه دارنده، رنگ ها، چیزهایی که بافت غذا و سس های خاص را بهتر می کند. و چیزهایی مثل شیرین کننده ها.

قضیه ای که باید روی ان تمرکز کرد، چیزهایی است که طعم غذا را بهبود می بخشند. در درجه اول مونو سدیم گلوتامات(MSG). که به عنوان نشاسته اصلاح شده غذایی شناخته می شود و در بسیاری از غذا ها وجود دارد. چرا در مرحله اول باید یک تقویت کننده طعم در غذا وجود داشته باشد؟

مونو سدیم گلوتامات

اگردر غذایتان (MSG) وجود نداشت، به احتمال زیاد آن را نمی خوردید. این ماده حساسیت و آلرژی را نشان نمی دهد. اما یک لذت باورنکردنی ایجاد می کند که در ابتدا طعم خوبی دارد. اما بعد از حدو یک ساعت و نیم احساس گرسنگی خواهید کرد. و همین باعث می شود که این ماده در فست فود ها گرسنگی را افزایش دهد و شما مجبور شوید به خوردن ادامه دهید.

فست فود ها مایعات را در خود نگه می دارند زیرا بعد از خوردنشان به شدت احساس تشنگی به وجود می آید. در نهایت باعث باد کردن پاها می شود.

اگر بخواهید فست فود را به مدت یک هفته از برنامه غذایی خود حذف کنید، متوجه خواهید شد که:

1-گرسنگی تان از بین خواهد رفت.

2-خیلی راحت می توانید از یک وعده غذایی به وعده دیگر بروید. هوس هایتان کاهش می یابند و همین باعث به وجود آمدن یک برنامه غذایی درست می شود که به آن پایبند خواهید بود.

3-مایعات بدنتان به شکل درستی حفظ می شود. و مایعات بدن به راحتی دفع خواهند شد.

4- باعث بهبود یافتن عملکرد شناختی شما و شفافیت ذهنیتان می شود.

5- احساس سالمی کلی و عجیبی در بدنتان خواهید داشت و دیگر احساس سستی نمی کنید.

6- به مه مغزی ( احساس گیجی، فراموشی و نداشتن تمرکز) دچار نمی شوید و انرژی بیشتری خواهید داشت.

7- شروع به از دست دادن چربی خواهید کرد. اما این فورا اتفاق نمب افتند و به طور تدریجی در طی دو هفته اتاق می افتد.

خوردن فست فود
Female hands holding bitten hamburger and dipped French fries

سخن آخر

در ناسالم بودن فست فودها شکی نیست اما با این حال، همچنان از پرفروش ترین غذاها هستند و باعث شده اند بسیاری از ما طعم غذاهای خانگی را از یاد ببریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا