اگر توی گذشته گیر کردی این نشانه ها رو داری/روانشناسی شخصیت

اگر توی گذشته گیر کردی این نشانه ها رو داری/روانشناسی شخصیت

روانشناسی شخصیت به شما می‌گوید که در گذشته گیر کرده‌اید و مشکل حل نشده‌ای دارید یا خیر. اگر مدام به روزهای خوب گذشته فکر می‌کنید و آینده خود را قربانی می‌بینید، حتما از واقعیت فرار می‌کنید. گیر افتادن در تله گذشته برای تمام افراد به یک صورت ظاهر نمی‌شود. همه افراد به یک شکل عمل نمی‌کنند و طرز تفکر هیچ یک با هم، یکسان نیست. با این حال نگران نباشید. با بررسی موارد زیر می‌توانید متوجه شوید که ذهن شما چگونه مدیریت می‌شود.

روانشناسی شخصیت

یادآوری روابط گذشته، روانشناسی شخصیت

همه می‌توانیم خاطرات و روابط قدیمی را به یاد آوریم. با این حال چنین رویدادی کاملا طبیعی است. اما اگر این یاداوری طوری باشد که ما را از واقعیت دور کند و مانع روابط جدید شود، مشکل ساز خواهد بود. به عنوان مثال فردی که شریک عاطفی خود را به هر صورتی از دست داده، ممکن است روابط جدیداش را به علت این که‌مدام به فکر قبل است از دست بدهد و آن را کم اهمیت بداند.

روانشناسی شخصیت

وابستگی به پیشرفت‌ های قبلی، روانشناسی شخصیت

به عنوان مثال تصور کنید که در دوران مدرسه مدام نمرات عالی می‌گرفتید. اما الان در دانشگاه اصلا پیشرفت‌های دلخواه مانند گذشته را به دست نمی‌آورید. این موضوع حتما شما را آزار می‌دهد. پس در چنین حالتی روانشناسی شخصیت نشان می‌دهد که در گذشته مانده‌اید. چرا که یادآوری مسائل قبلی برای شنا خوشایندتر از این موقعیت فعلی است.

روانشناسی شخصیت

وسواس نسبت به گذشته، چسبیدن به اشتباهات

برخی دیگر از افراد مدام به خاطر شکست‌ها و مشکلات قبلی خود در گذسته افسوس می‌خورند. در حالی که دیگر گذشته تمام شده و از دست ما رفته است. پس بهتر است به جای آن بر روی زمان حال و جبران مشکلات تمرکز کنید. بهتر است تمرکز خود را بر روی حل مشکلات بگذارید. در این حالت کمتر در گذشته گیر خواهید کرد.

وسواس نسبت به گذشته

سخن آخر

هیچگاه فراموش نکنید که بهترین‌ها هنوز از راه نرسیده‌اند و شما فرصت دارید تا روزهای خوب را رقم بزنید. پس بهتر است دست به کار شوید و راه حل‌های بالا را به کار بگیرید. قطعا که اگر تلاش کنید می‌توانید سازه‌های موفقیت در آینده را بسازید‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا