ایده سالاد ماکارونی با قارچ و میگو بدون مرغ

ایده سالاد ماکارونی با قارچ و میگو بدون مرغ

همانگونه همه می می‌دانیم، سالاد ماکارونی یک غذای بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان سالاد سرو می‌شود. سالاد ماکارونی طرز تهیه های متفاوتی دارد. مثلا برای افرادی که رژیم دارند از مرغ در تهیه آن استفاده نمی‌شود و کسانی که گیاه خوار هستند از سبزیجات بیشتری استفاده می‌کنند.سالاد ماکارونی طرز تهیه های متفاوتی دارد. مثلا برای افرادی که رژیم دارند از مرغ در تهیه آن استفاده نمی‌شود و کسانی که گیاه خوار هستند از سبزیجات بیشتری استفاده می‌کنند.

در ادامه این مقاله با ماباشید در طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه و رژیمی با قارچ و میگو و بدون مرغ:

مواد لازم برای تهیه این سالاد:

ماکارونی شکل دار 1پیمانه

میگو پخته 15 عدد

ذرت پخته 1/2 پیمانه

خیارشور 1/2 پیمانه

قارچ پخته شده 1پیمانه

سس مایونز 2 قاشق سوپ خوری

روغن زیتون 2 قاشق سوپ خوری

آبلیمو 2 تا 3 قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل به میزان لازمپس از جوش آمدن آب به آن چند قطره روغن، مقداری نمک و ماکارونی ها را اضافه کنید. 10 دقیقه پخت برای ماکلرونی ها کافی است

مرحله اول

اولین مرحله از تهیه سالاد ماکارونی، ابتدا ظرف مناسبی را تا نصف آب می‌ریزیم و روی حرارت گذاشته و اجازه می‌دهیم بجوشد. پس از جوش آمدن آب به آن چند قطره روغن، مقداری نمک و ماکارونی ها را اضافه کنید. 10 دقیقه پخت برای ماکلرونی ها کافی است. دقت گنید که زیاد نپزند که له شوند. سپس آن ها را آبکش می‌کنیم.میگو ها را به مدت 15 دقیقه در آب حوش قرار دهید. سپس آن را از آب خارج کرده و با یک پارچه نخی آب آن را بگیرید.

مرحله دوم

این مرحله از تهیه سالاد ماکارونی مربوط به پخت میگو ها است. ابتدا میگو ها را پاک کنید و بشویید. یک قابلمه پر از آب را روی شعله بگذارید. هنگامی که آب به جوش آمد آن را خاموش کنید . میگو ها را به مدت 15 دقیقه در آب حوش قرار دهید. سپس آن را از آب خارج کرده و با یک پارچه نخی آب آن را بگیرید.قارچ ها را پاک کنید و به اندازه دلخواه خرد کنید و همراه مقداری آب بپزید یا آن را سرخ کنید.

مرحله سوم

قارچ ها را پاک کنید و به اندازه دلخواه خرد کنید و همراه مقداری آب بپزید یا آن را سرخ کنید. دقت کنید که هنگام آبپز کردن به آن چند قطره آبلیمو اضافه کنید تا رنگ قارچ ها تغییر نکند و در سالاد ماکارونی رنگ زیبایی داشته باشد.در یک ظرف بزرگ ماکرونی های پخته شده، میگوها، قارچ ها، ذرت و خیار شور را ترکیب کنید و نمک و فلفل و روغن زیتون را به مواد اضافه می‌کنیم و به آرامی ترکیب می‌کنیم

مرحله چهارم

در یک ظرف بزرگ ماکرونی های پخته شده، میگوها، قارچ ها، ذرت و خیار شور را ترکیب کنید و نمک و فلفل و روغن زیتون را به مواد اضافه می‌کنیم و به آرامی ترکیب می‌کنیم. سپس سس مایونز را در دو مرحله به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا تمامی مواد به خوبی به سس آغشته شوند.. این سالاد را می‌توانید به عنوان میان وعدع نیز سرو کنید و از طعم بینظیر آن لذت ببرید.

مرحه پنجم

سالاد ماکارونی معمولا به صورت سرد سرو می‌شود. از این رو سالاد ماکارونی را به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. می توانید از خیار شور و زیتون برای تزئین سالاد استفاده کنید.این سالاد را می‌توانید به عنوان میان وعدع نیز سرو کنید و از طعم بینظیر آن لذت ببرید.

سخن آخر

برای تهیه سالاد ماکارونی می‌توانید از مواد مختلفی استفاده کنید ولی این طرز تهیه برای افرادی مناسب است که رژیم غذایی لاغری دارند. این سالاد را می‌توانید به عنوان میان وعدع نیز سرو کنید و از طعم بینظیر آن لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا