این غذاها لاغرتان می کنند نه چاق!

در این مقاله به بررسی ۹ غذا که فکر می‌کنید چاق می‌کنند، اما واقعاً لاغر می‌شوید، می پردازیم. در ادامه این مقاله جذاب با ما باشید.

در دنیای رژیم‌های غذایی و تغذیه، باورهای غلط متعددی وجود دارد که ممکن است ما را از غذاهایی که فکر می‌کنیم باعث افزایش وزن ما می‌شوند دور کند. با این حال، وقتی عمیقاً در این تحقیق غوطه ور می شویم، متوجه می شویم که بسیاری از این غذاها در واقع می توانند به کاهش وزن کمک کنند. ما فهرستی از 9 ماده غذایی را گردآوری کرده‌ایم که بر خلاف تصور رایج، نه تنها به رژیم غذایی شما کمک می‌کنند، بلکه ممکن است به کاهش وزن اضافی شما نیز کمک کنند.

 

1. آووکادو

آووکادو که اغلب به دلیل محتوای چربی از آن اجتناب می‌شود، سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد کمک کند. علاوه بر این، آنها مملو از فیبر هستند که می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد و احتمال پرخوری را کاهش دهد.

2. تخم مرغ کامل

برای سال‌ها، تخم‌مرغ‌ها، به‌ویژه زرده‌ها، به دلیل داشتن کلسترول در آنها شیطانی شناخته می‌شد. با این حال، مطالعات اخیر نشان می دهد که تخم مرغ کامل می تواند در کاهش وزن مفید باشد. پروتئین و چربی های سالم موجود در تخم مرغ می تواند اشتها را سرکوب کرده و احساس سیری را افزایش دهد.

3. شکلات تلخ

بله شما آن را درست خواندید. شکلات تلخ ، زمانی که در حد اعتدال مصرف شود، می تواند متحدی برای کاهش وزن باشد. حاوی فلاونوئیدهایی است که سلامت قلب را بهبود می بخشد و می تواند هوس شیرینی را کاهش دهد و از افراط در سایر خوراکی های شیرین جلوگیری کند.

4. آجیل

بادام، گردو و سایر آجیل ها فقط میان وعده های خوشمزه نیستند. آنها همچنین کمک کننده های قوی کاهش وزن هستند. سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم هستند که می توانند اشتها را کاهش دهند و به شما کمک کنند کالری کمتری در طول روز بخورید.

5. روغن زیتون

روغن زیتون در حالی که کالری آن متراکم است، جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است که اغلب با کاهش خطر بیماری های مزمن و مدیریت وزن همراه است. چربی های تک غیراشباع آن می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد و احساس سیری را ایجاد کند.

Pouring extra virgin olive oil from a spoon to a glass container. Olive branches comes from the left and right. Some olive oil bottles are out of focus at background. Black olives are on the table and complete the composition. The composition is on a rustic wooden kitchen table. Predominant colors are gold, green and brown. High resolution 42Mp studio digital capture taken with Sony A7rII and Sony FE 90mm f2.8 macro G OSS lens

6. کینوا

دانه ای بدون گلوتن، کینوا منبعی از پروتئین ها، فیبرها و مواد مغذی ضروری مختلف است. محتوای پروتئین آن می تواند متابولیسم را افزایش داده و اشتها را کاهش دهد و آن را به یک غذای عالی برای کاهش وزن تبدیل می کند.

7. ماست یونانی

ماست یونانی شیرین نشده یک محصول لبنی غنی از پروتئین است که می تواند کاهش وزن را افزایش دهد. همچنین سرشار از پروبیوتیک‌ها است که باعث تقویت روده سالم می‌شود که برای مدیریت وزن حیاتی است.

8. پنیر

پنیر، به خصوص در تمام شکل آن، می تواند مکمل ارزشمندی برای رژیم کاهش وزن باشد. منبع خوبی از کلسیم، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری است. کلید اعتدال است. وقتی پنیر در بخش های کنترل شده مصرف شود، می تواند سیری را بدون پوند اضافه ایجاد کند.

9. توت ها

توت فرنگی، زغال اخته و سایر انواع توت ها کم کالری و سرشار از فیبر هستند. آنها می توانند شیرینی شما را بدون افزودن کالری بیش از حد راضی نگه دارند و آنها را به یک میان وعده عالی برای مراقب وزن تبدیل می کنند.

نتیجه

مسیر کاهش وزن مملو از باورهای غلط است. ضروری است که آگاه باشید و بدانید که بسیاری از غذاها، که اغلب چاق کننده تلقی می شوند، زمانی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل مصرف شوند، می توانند در واقع مفید باشند. مانند همه چیز، اعتدال کلید است. گنجاندن این 9 غذا در رژیم غذایی شما نه تنها می تواند فواید تغذیه ای داشته باشد، بلکه به کاهش وزن شما نیز کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا