این کارهای اشتباه را در آشپزی انجام ندهید!

این کار های اشتباه را در آشپزی انجام ندهید!

همه افراد ممکن در هنگام آشپزی اشتباهاتی انجام دهند  که معمولا وقت زیادی را میگیرند و شاید هنگام آشپزی به نتیجه دلخواه نرسیم.  اما اگر ترفند های لازم را بدانید دیگر دچار این مشکل نخواهید شد.

در ادامه باماباشید با چند ترفند کاربردی هنگام آشپزی:

1-سیر را در ابتدای کار سرخ نکنید.

سیر خرد شده به راحتی میسوزد چون قطعات ریز زمان کمتری برای پخت نیاز دارند.هنگام سرخ کردن مواد سیر را در ایتدا به ماهیتابه اضافه نکنید مگر این که از مایع برای پختن ان استفاده کنید.

2-قارچ را سرخ یا آب پز نکنید

هنگام سرخ کردن یا آب پز کردن قارچ، خواص تغذیه ای آن از بین می رود.برای جلوگیری از آن بهتر است قارچ را کباب کنید چون کباب کردن آن باعث میشود که عناصر غذایی و آنتی اکسیدان های قارچ محفوظ بمانند.

3-دانه های گوجه فرنگی را حذف کنید

در رستوران ها برای جلوگیری از پژمرده شدن کاهو در سالاد ها دانه های خیار و گوجه فرنگی را حذف می کنند چون رطوبت اضافی موجود در دانه ها دلیل پژمرده شدن برگ های کاهو است.

4-برنج پخته شده را هم نزنید

هم زدن برنج تازه پخته شده با قاشق باعث می شود نشاسته برنج خارج شود و برنح حالت خامه ای پیدا کند.همچنین برنج را در زمان های تعیین شده بپزید.زمان پخت برنج سفید 15الی25دقیقه و برنج قهوه ای حدود45دقیقه است.

5-میوه هارا زود برش ندهید

از گذاشتن میوه های خرد شده برای مدت طولانی در هوای ازاد خودداری کنید.زیرا گرما و نور عامل از بین رفتن ویتامین های موجود در میوه مانند ویتامین c و بسیاری از ویتامین های ب کمپلکس است.

6-مقدار زیادی مواد غذایی در تابه نریزید

غذاهای پیچیده به حرارت مناسب برای پخته شدن نیاز دارند و در صورت شلوغ بودن بیش از حد تابه حرارت مورد نظر به مواد غذایی نمی رسد.مواد را به ترتیب اضافه کنید،ابتدا تکه های گوشت را در تابه قرار دهید تا ترد شوند و سپس بقیه ی مواد از جمله سبزیجات و مواد نشاسته ای را اضافه کنید.

7-لایه های کیک اسفنجی را با خامه ترش نپوشانید

خامه ترش میتواند رقیق و آبکی باشد و اگر مقدار درست آن را ندانیم دچار اشتباه می شویم.اگر خامه زیاد باشد لایه های کیک پاک می شود و اگر کم بگذارید،خمیر تمام خامه را جذب می کند.برای کیک اسفنجی بهتر است از کاسترده یا کره استفاده کنید.

اگر در هنگام آشپزی ترفند های مورد نظر را بدانبم می توانیم در زمان درست یک غذای با کیفیت و سالم داشته باشیم. سعی کنیم برای هرموادی از دستورالعمل خاص آن مواد استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا