این کیک اسفنجی برای تولد و خامه کشی عالیه!/بهترین رسپی تهیه کیک تولد

این کیک اسفنجی برای تولد و خامه کشی عالیه!/بهترین رسپی تهیه کیک تولد

کیک اسفنجی یک کیک مناسب با بافت بسیار نرم و لطیف است. این کیک را معمولا برای کیک های تولد و خامه کشی به صورت چند لایه استفاده می‌کنند. کیک اسفنجی طرافداران زیادی دارد زیرا بافت آن سبک است و مناسب بچه ها است. طرز تهیه این کیک بسیار ساده است و شما به ارحتی می‌توانید ان را در منزل درست کنید.کیک اسفنجی یک کیک مناسب با بافت بسیار نرم و لطیف است. این کیک را معمولا برای کیک های تولد و خامه کشی به صورت چند لایه استفاده می‌کنند

در ادامه این مطلب با ما باشید در طر تهیه یک کیک اسفنجی خوشمزه:کیک اسفنجی یک کیک مناسب با بافت بسیار نرم و لطیف است. این کیک را معمولا برای کیک های تولد و خامه کشی به صورت چند لایه استفاده می‌کنند

مواد لازم برای تهیه کیک:

تخم مرغ  6 عدد

وانیل 1/4 قاشق چای خوری

شکر 1 پیمانه

شیر 1 یپمانه

روغن مایع 1/2 پیمانه

آرد سفید قنادی 3 پیمانه

بکینگ پودر 3 قاشق چای خوری

ابتدا سفیده و زرده های تخم مرغ را جدا می‌کنید. سفیده های تخم مرغ را با استفاه از هم زن برقی به مدت 2 دقیقه هم بزنید و سپس 2 قاشق چای خوری شکر به آن اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا حجم آن زیاد و سفت شودمرحله اول طرز تهیه کیک اسفنجی:

ابتدا سفیده و زرده های تخم مرغ را جدا می‌کنید. سفیده های تخم مرغ را با استفاه از هم زن برقی به مدت 2 دقیقه هم بزنید و سپس 2 قاشق چای خوری شکر به آن اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا حجم آن زیاد و سفت شود. این مرحله از تهیه کیک اسفنجی را با دقت کافی انجام دهید.در این مرحله از تهیه کیک اسفنجی زرده و وانیل را هم بزنید تا زرده ها از حالت نیمه مایع خارج شوند.

مرحله دوم

در این مرحله از تهیه کیک اسفنجی زرده و وانیل را هم بزنید تا زرده ها از حالت نیمه مایع خارج شوند. سپس شکر را به آن اضافه کرده و با هم زن هم بزنید تا رنگ آن سفید و حالت کشدار به خود پیدا کند.دقت کنید برای این مرحله از کیک اسفنجی از شیری استفاده کنید که به دمای محیط رسیده باشد. شیر را به آرامی به مواد اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله سوم

دقت کنید برای این مرحله از کیک اسفنجی از شیری استفاده کنید که به دمای محیط رسیده باشد. شیر را به آرامی به مواد اضافه کرده و هم بزنید. سپس روغن را به مواد کیک اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا بافت آن یکدست شود.فراموش نکنید که الک کردن آرد تاثیر فراوانی در بافت لطیف و اسفنجی کیک دارد. به همین دلیل آرد و بکینگ پودر را سه مرحله الک کرده و آرام آرام به مایه کیک اضافه کنید

مرحله چهارم

فراموش نکنید که الک کردن آرد تاثیر فراوانی در بافت لطیف و اسفنجی کیک دارد. به همین دلیل آرد و بکینگ پودر را سه مرحله الک کرده و آرام آرام به مایه کیک اضافه کنید. در این مرحله از هم زن استفاده نکنید. با استفاده از یک لیسک مواد لا با هم قاطی کنید.سفیده تخم مرغ را که از قبل آماده کرده بودیم را مرحله به مرحله به مواد اضافه کنید وبسیار با دقت و با استفاده از لیسک آن را به صورت دورانی هم بزنید.

مرحله پنجم

سفیده تخم مرغ را که از قبل آماده کرده بودیم را مرحله به مرحله به مواد اضافه کنید وبسیار با دقت و با استفاده از لیسک آن را به صورت دورانی هم بزنید تا پف سفیده تخم مرغ از بین نرود. زیرا این موضوع در پف و اسفنجی شدن کیک اهمیت زیادی دارد.کف و دیواره های قالب مورد نظر را چرب کرده و روی آن کاغذ روغنی قرار دهید. سپی مواد را داخل آن بریزید و روی مواد را صاف کنید

مرحله ششم

کف و دیواره های قالب مورد نظر را چرب کرده و روی آن کاغذ روغنی قرار دهید. سپی مواد را داخل آن بریزید و روی مواد را صاف کنید. نیازی به خارج کردن هوای داخل مایه نیست. فر را از قبل روی دمای 180 درجه می‌گذاریم و قالب را در ان قرار دهید. 40 تا 45 دقیقه برای پخت کیک کافی است.حالا می‌توانید از خامه برای خامه کشی آن استفاده کنید و به دلخواه تزئین کنید.

مرحله هفتم

پس از این مرحله کیک را با یک خلال دندان تست می‌کنیم. اگر مواد کیک به خلال دندان نچسپید یعنی کیک شما آماده است. حالا می‌توانید از خامه برای خامه کشی آن استفاده کنید و به دلخواه تزئین کنید.انتخاب کیک اسفنجی یک انتخاب هوشمندانه است که به راحتی می‌توانید با خامه کشی و تزئین آن به دلخواه در مهمانی و تولد کودکتان استفاده کنید.

کلام آخر

انتخاب کیک اسفنجی یک انتخاب هوشمندانه است که به راحتی می‌توانید با خامه کشی و تزئین آن به دلخواه در مهمانی و تولد کودکتان استفاده کنید. همانطور که در بالا خواندید طرز تهیه این کیک بسیار راحت است. ولی رعایت به نکات آن در گرفتن یک نتیجه خوب بسیار تاثیر گذار است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا