با انجام این 6 کار شریک زندگی تان را ناراحت می کنید!

با انجام این 6 کار شریک زندگی تان را ناراحت می کنید!

اغلب زوج ها از این موضوع که همسرم مرا درک نمی‌کند گلایه دارند. و همین موضوع باعث از بین رفتن روابط عاطفی میان دو زوح می‌شود. و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. ما باید ها و نباید های زندگی را باید رعایت کنیم و کار هایی که شریک زندگیمان را ناراحت می‌کنند انجام ندهیم.اغلب زوج ها از این موضوع که همسرم مرا درک نمی‌کند گلایه دارند. و همین موضوع باعث از بین رفتن روابط عاطفی میان دو زوح می‌شود.

در این مطلب از نی‌نی‌بان قصد داریم کارهایی که باعث ناراحتی شریک زندگیتان می‌شود را برای شما قرار دهیم:از کلمات نیش دار و کنایه دار استفاده نکنید زیرا تاثیر کلمات بر رابطه عاطی شما بسیار زیاد است

1-سرزنش کردن را کنار بگذاریم

از کلمات نیش دار و کنایه دار استفاده نکنید زیرا تاثیر کلمات بر رابطه عاطی شما بسیار زیاد است. به جای سرزنش کردن و استفاده از جملات منفی مانند: چرا آشغال ها را دم در نگذاشتی یا تو همیشه آدم هواس پرتی هستی، می توانید از جملات مثبتی استفاده کنید که همین منظور را به طرف مقابل شما می‎‌رساند. برای او یادداشت بگذارید و در هفته سه تا چهار بار از شریک خود تعریف کنید.شما اگر همسرتان را خیلی هم دوست داشته باشید، اما  غر زدن و ایراد گرفتن را هر روز ادامه بدهید،   همسرتان از شما دور و دورتر می شود

2-غر نزنید

شما اگر همسرتان را خیلی هم دوست داشته باشید، اما  غر زدن و ایراد گرفتن را هر روز ادامه بدهید،   همسرتان از شما دور و دورتر می شود و علاقه تان هم به یکدیگر کمتر می شود. اما یک راه حل این است که خودمان تلاش کنیم آگاهانه رفتارمان را تغیر دهیم، در این صورت علاقه نیز دوباره افزایش خواهد یافت.مهم ترین مشکل رایج بی زوجین عیب جویی کردن است. سعی کنید به جای اینکه ناراحتی هایتان را در قالب عیب جویی و تخریب شخصیت طرف مقابل بیان کنید، حرف هایتان را رک و راست به همسرتان بزنید. چون هیچ انسانی کامل و بدون عیب نیست و شما باید به این درک رسیده باشید.

3-عیب جویی نکنیم

مهم ترین مشکل رایج بی زوجین عیب جویی کردن است. سعی کنید به جای اینکه ناراحتی هایتان را در قالب عیب جویی و تخریب شخصیت طرف مقابل بیان کنید، حرف هایتان را رک و راست به همسرتان بزنید. چون هیچ انسانی کامل و بدون عیب نیست و شما باید به این درک رسیده باشید.برخی از زوجین موقع ناراحتی و عصبانیت، شریک زندگیشان را با قهر کردن و عادت های منفی تبیه می‌کنند. این کار باعث می‌شود که طرف مقابلتان نتواند حرف هایش را به راحتی بیان کند و فاصله و مرزی میان شما ایجاد شود.

4- به فکر تنبیه کردن همسرتان نباشید

برخی از زوجین موقع ناراحتی و عصبانیت، شریک زندگیشان را با قهر کردن و عادت های منفی تبیه می‌کنند. این کار باعث می‌شود که طرف مقابلتان نتواند حرف هایش را به راحتی بیان کند و فاصله و مرزی میان شما ایجاد شود.باج گیری به این معنی است که ما در همسرمان نقاط ضعف یا حساسی می شناسیم که موقع ناراحتی یا هر زمان دیگری از آنها استفاده می‌کنیم و باعث خشم و ناراحتی او می شویم

5- باج گیری ممنوع

باج گیری به این معنی است که ما در همسرمان نقاط ضعف یا حساسی می شناسیم که موقع ناراحتی یا هر زمان دیگری از آنها استفاده می‌کنیم و باعث خشم و ناراحتی او می شویم. استفاده از باج گیری، کنترل یکدیگر و منع کزدن یکدیگر از خوشرویی دوام نمی آورد و دیر یا زود باعث ایجاد مشکلات جدی می‌شود.شناخت شریک زندگی نیازمند درک بالایی از رابطه عاطفی و زناشویی است. این رفتار باید کاملا دوطرفه باشد.

سخن آخر

شناخت شریک زندگی نیازمند درک بالایی از رابطه عاطفی و زناشویی است. این رفتار باید کاملا دوطرفه باشد. برای حفظ یک زندگی خوب و پراز نشاط باید با یکدیگر مهربان باشید و از رفتار منفی و سرزنش کننده دوری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا