با این اوتمیل های خوشمزه و رژیمی لاغر شوید

خیلی از ما دیگر از صبحانه های عادی مثل نان و پنیر یا کره و مربا خسته شده ایم و دوست داریم برای صبحانه، یک غذای مقوی و جدید بخوریم. اکثر کسانی که کارمند هستند، وقت نمی کنند صبحانه بخورند به همین دلیل تا ظهر که از سر کار برگردند، حسابی گرسنه می شوند. چاره مشکلات این چنینی اوتمیل است. علاوه بر این، اوتمیل برای لاغری هم تأثیر بسیار زیادی دارد و به شما کمک می کند که تا چندین ساعت گرسنه نمانید و لاغر شوید. شما می توانید این غذا را با مواد مختلفی درست و نوش جان کنید و مطمئن باشید تنوع در مواد اولیه برای ساخت این غذا به قدری زیاد است که هیچ وقت از آن خسته نمی شوید. این غذا چون زمان زیادی شما را سیر نگه می دارد، از پرخوری کردن و چاقی جلوگیری می کند. اوتمیل در عین مقوی بودن، کالری بسیار کمی دارد اگر می خواهید آموزش چند اوتمیل برای لاغری یاد بگیرید، با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: با این ترفندها بدن تان را در تابستان سم زدایی کنید!

اوتمیل های خوشمزه و رژیمی برای لاغری
اوتمیل های خوشمزه و رژیمی برای لاغری

اوتیمیل چیست؟

خیلی ها هنوز نمی دانند اوتمیل چیست و با کاربرد آن آشنایی ندارند. اوتمیل رژیمی یک میان وعده بسیار خوشمز است که خیلی راحت آماده می شود. طرز تهیه اوتمیل رژیمی بسیار آسان است و معمولا همراه جو و شیر آن را آماده می کنند. ما در این لیست، طرز تهیه اوتمیل رژیمی را به شما آموزش داده ایم تا آن را درست کنید و از طعم خوبش لذت ببرید. طرز تهیه اوتمیل رژیمی با جوپرک و سایر مواردی که با آن ترکیب می شوند، به شما کمک می کند تا یک اوتمیل رژیمی ساده در عین حال متنوع داشته باشید. برای آموزش و طرز تهیه اوتمیل برای لاغری تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. اوتمیل سرشار از مواد معدنی و مقوی است؛ زیرا در ترکیب آن غلات و میوه ها بکار رفته اند. این غذا بسیار سبک و سیر کننده است؛ زیرا فیبر زیادی در ترکیب دارد. علاوه بر این که این مواد روند لاغری شما را سرعت می بخشند، برای سالم ماندن شما بسیار ضروری هستند.

اوتمیل رژیمی با دانه چیا

این اوتمیل رژیمی با دانه چیا طبخ می شود. موز، جودوسر، شیر، دارچین، کره بادام زمینی، برخی از دیگر مواد تشکیل دهنده این اوتمیل هستند. کسانی که به هر دلیلی طعم شیر را دوست ندارند، می توانند از آب برای تهیه این اوتمیل استفاده کنند. استفاده از آب در این خوراکی، کالری آن را کاهش می دهد. برای این کار، شیر و دارچین را ترکیب کنید و آن را روی شعله قرار دهید و سپس می توانید بقیه ترکیبات مانند دانه چیا را به آن بیافزایید.

اوتمیل رژیمی سیب و دارچین
اوتمیل رژیمی سیب و دارچین

اوتمیل رژیمی سیب و دارچین

مواد لازم برای تهیه این اوتمیل رژیمی جوپرک یک دوم پیمانه، سیب خرد شده، عسل نصف چاشق غذا خوری، دارچین و گردو به مقدار کم هستند. برای تهیه این اوتمیل ابتدا باید یک فنجان آب و دارچین را روی حرارت گاز قرار دهید. سپس جوپرک و سیب را به مواد روی گاز اضافه کنید و کمی هم بزنید. اکنون نوبت ریختن عسل روی مواد است. به این منظور، مواد را کاملا هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. حالا می توانید از کمی گردو برای تزیین این اوتمیل رژیمی ساده استفاده کنید. ارزش غذایی این اوتمیل به شرح زیر است.

  • کالری: 290
  • پروتئین: 8گرم
  • کربوهیدرات: 42گرم
  • چربی : 12 گرم

اوتمیل کدو تنبل

مواد مورد نیاز برای درست کردن این اوتمیل، کدو تنبل، شیر، زردآلو خشک، جوپرک، عسل و گردو هستند. طرز تهیه این خوراکی به این صورت است که باید شیر و آب را مقدار مساوی ترکیب کنید و روی شعله گاز بگذارید. کدو تنبل را با مقدار کمی نمک و زردآلوی خشک ترکیب و به مواد روی گاز اضافه کنید. اکنون نوبت ریختن جو پرک است و در این مرحله، باید مواد را به خوب هم بزنید تا پخته شود. در آخر هم می توانید از عسل برای شیرین شدن این اوتمیل و از گردو برای تزیین آن استفاده کنید. این اوتمیل برای لاغری بسیار مفید است و ارزش غذایی آن به اندازه زیر محاسبه می شود.

  • کالری: 210
  • پروتئین: 9 گرم
  • کربوهیدرات: 40 گرم
  • چربی: 3 گرم
اوتمیل کدو تنبل
اوتمیل کدو تنبل

اوتمیل نارگیل

برای درست کردن اوتمیل نارگیل، به مواد اولیه ای مانند جوپرک، عسل، زغال اخته، گردو، پودر نارگیل و ماست یونانی احتیاج دارید. به منظور طبخ این خوراکی، باید آب را با نمک ترکیب و روی حرارت بگذارید. حالا جوپرک، عسل، زغال اخته و پودر نارگیل را با مواد روی گاز ترکیب کنید. در انتهای کار هم ماست یونانی و مغز گردو را درون مواد اصلی بریزید. این اوتمیل رژیمی ارزش غذایی بالایی دارد که به این اندازه است:

  • کالری: 250
  • پروتئین: 8 گرم
  • کربوهیدرات: 45 گرم
  • چربی : 6 گرم

اوتمیل سفیده تخم مرغ

اگر به دنبال اوتمیل برای لاغری هستید، باید اوتمیل سفیده تخم مرغ را به شما پیشنهاد گنیم که تأثیر بسیار بالایی دارد؛ زیرا با مواد رژیمی مانند موز، آب، جو دوسر، دارچین، پودر نارگیل و سفیده تخم مرغ درست می شود. برای این کار، اول موز را خرد کنید و به آبی که روی گاز در حال جوشیدن است، اضافه نمایید. سپس نمک، جو دوسر و دارچین را در آب جوش بریزید و سفیده تخم مرغ را روی این مواد قرار دهید. بعد از مدت کوتاهی هم مواد را هم بزنید و روی آن پودر نارگیل بپاشید. این اوتمیل 230 کالری، 13 گرم پروتئین، 40 گرم کربو هیدارت و 5/3 گرم چربی دارد.

اوتمیل سفیده تخم مرغ
اوتمیل سفیده تخم مرغ

اوتمیل هویجی

شیر، عسل، دارچین، جودوسر، پودر پروتئین و هویج، از ترکیبات این اوتمیل برای لاغری هستند. طرز تهیه اوتمیل رژیمی با جوپرک و هویج، بدین گونه است که ابتدا شیر را با آب ترکیب نموده و حرارت می دهید. اکنون از دارچین به عنوان یک ادویه طعم دهند بهره ببرید.هویج را به صورت رنده شده با عسل و جو پرک ترکیب و وارد مواد کنید. وقتی مواد کمی پخته شدند، زمان اضافه کردن پودر پروتئین است. در آخر از مغز گردو برای زیبا ترشدن ظاهر اوتمیل استفاده کنید. پزشکان تغذیه میزان مواد مغذی اوتمیل را به این اندازه محاسبه می کنند.

  • کالری: 230
  • پروتئین: 13گرم
  • کربوهیدرات: 40 گرم
  • چربی: 5/3 گرم

اوتمیل پروتئینی

به منظور ساخت این اوتمیل برای لاغری، ابتدا به آب در حال جوش، جو پرک اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بجوشد. حالا که جو پرک کمی نرم تر شده است، به آن پودر پروتئین وانیلی اضافه کنید. از کره بادام زمینی و ماست یونانی برای بهتر کردن طعم اوتمیل در زمان سرو بهره ببرید. ارزش غذایی این اوتمیل 230 کالری است. این اوتمیل پروتئینی 13 گرم پروتئین، 40 گرم کربوهیدارت و 5/3 گرم چربی دارد.

اوتمیل پروتئینی
اوتمیل پروتئینی

اوتمیل کره بادام زمینی

برای پخت اوتمیل کره بادام زمینی، از مواد اولیه ای مانند شیر، جو دوسر، شکلات چیپسی، کره بادام زمینی و پودر پروتئین شکلاتی استفاده کنید. برای تهیه آن هم باید شیر را بجوشانید و به آن جو پرک اضافه کنید. پودر پروتئین را به مواد بیافزایید و هم بزنید تا به خوبی باهم ترکیب شوند. در انتها، شکلات چیپسی را در هنگام سرو برای بهتر شدن طعم اوتمیل به آن اضافه کنید. کالری اوتمیل کره بادام زمینی، 400 کالری است و میزان پروتئین آن 27 گرم محاسبه می شود. این اوتمیل 44 گرم کربوهیدرات و 14 گرم چربی دارد که برای افرادی که رژیم دارند، بسیار مناسب است.

اوتمیل کدو تنبل با شکلات

یک فنجان آب و نمک را کمی بجوشانید و سپس نصف فنجان جو پرک به آن اضافه کنید. سفیده تخم مرغ را به جوپرک بیافزایید و مواد را خوب هم بزنید. اکنون پوره کدو تنبل را به مواد روی گاز اضافه کنید و سپس برای تزیین آن، از چیپس شکلاتی بهره ببرید. ارزش غذایی این اوتمیل به این شرح است.

  • کالری: 220
  • پروتئین: 13 گرم
  • کربوهیدارت: 34 گرم
  • چربی : 4گرم
اوتمیل کدو تنبل با شکلات
اوتمیل کدو تنبل با شکلات

 اوتمیل رژیمی شکلات

یکی دیگر از بهترین مواد غذایی که شما می توانید در وعده صبحانه و یا حتی میان وعده استفاده کنید، اوتمیل رژیمی شکلات است. مهم ترین مواد لازم برای پخت این اوتمیل، شامل خوراکی های زیر هستند:

  • جو دوسر: نصف پیمانه
  • شیر بادام: یک لیوان
  • گردو: یک قاشق
  • توت: به مقدار اندک
  • عسل: نصف قاشق
  • عصاره وانیل: نصف قاشق چای خوری

برای تهیه این وعده فوق العاده، شیر بادام را با جو دوسر و نمک کمی بجوشانید و سپس پودر وانیل را به آن اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن عسل است؛ سپس آن را به طور کامل هم بزنید و دو دقیقه درب ظرف را ببندید. از گردو و توت برای بهتر شدن ظاهر اوتمیل استفاده کنید. این غذا 290 کیلو کالری دارد و به میزان پروتئین 8 گرم، کربوهیدرات 42 گرم و 12 گرم چربی در آن یافت می شود.

اوتمیل نارگیل و بادام هندی

پخت اوتمیل نارگیل و بادام هندی هم نیز همانند سایر اوتمیل ها بسیار ساده است و باید شیر بادام را با نمک و جو دوسر ترکیب کنید و روی شعله گاز قرار دهید. سپس بلوبری و عسل را نیز به ترکیب روی گاز اضافه نمایید. وقتی اوتمیل را هم زدید، در ظرف را ببنید و بعد از دو دقیقه، می توانید از آن بخورید. از پودر نارگیل و بادام هندی برای تزیین اوتمیل بهره ببرید. کالری این غذا 340 کیلو است و 9 گرم پروتئین، 47 گرم و 16 گرم چربی دارد.

اوتمیل نارگیل و بادام هندی
اوتمیل نارگیل و بادام هندی

اوتمیل آووکادو

نصف پیمانه جو دوسر را با شیر بادام، آب و نمک ترکیب کنید و قرار دهید تا خوب بپزد. سپس آووکادو و موز را پوره کرده و با عسل به این ترکیب اضافه کنید. این مواد را باید طوری هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند و سپس درب ظرف را برای 2 دقیقه ببندید که آماده خوردن شود. در نهایت هم می توانید از موز و آووکادو برای تزیین غذا کمک بگیرید. ارزش غذایی این اوتمیل به اندازه زیر است.

  • کالری: 370
  • پروتئین: 8 گرم
  • کربوهیدارت: 48 گرم
  • چربی: 19 گرم

اوتمیل توت فرنگی و شکلات

مواد لازم برای درست کردن اوتمیل توت فرنگی و شکلات، یک سوم پیمانه جو دوسر، نصف قاشق غذا خوری پودر کاکائو، 3 عدد توت فرنگی و تکه های شکلات است. به این منظور، اول موز را پوره کنید و سپس شیر، جو و موز را حرارت دهید. در این زمان که جو دو سر خوب نرم شده است، باید پودر کاکائو را به باقی مواد اضافه کنید و در نهایت، اوتمیل را با تکه های کوچک شکلات و توت فرنگی زیباتر نمایید. کالری این اوتمیل 230 گرم، پروتئین آن 9 گرم، کربوهیدارت آن 42 گرم و چربی آن 5/4 گرم است.

اوتمیل توت فرنگی و شکلات
اوتمیل توت فرنگی و شکلات

اوتمیل رژیمی موز و آجیل

اوتمیل رژیمی موز و آجیل نیز می تواند کمک زیادی به لاغری شما کند و از این نظر، یکی از مناسب ترین خوراکی ها است؛ زیرا مواد تشکیل دهنده آن شامل موادی ساده مثل جودوسر، عسل، موز و گردو می شود و همه این مواد برای لاغری مناسب هستند.

این اوتمیل چون هیچ گونه قند مصنوعی در ترکیب خود ندارد و برای شیرین کردن آن از عسل استفاده می شود، برای افراد دیابتی هم کاملا مناسب است. طرز تهیه اوتمیل رژیمی موز و آجیل، به سادگی روش های دیگر انجام می شود. کالری موجود در این غذا 480 کیلو کالری بوده و بقیه مواد موجود در آن هم بدین شرح هستند.

  • پروتئین: 13 گرم
  • کربوهیدارت: 81 گرم
  • چربی: 14 گرم

اوتمیل رژیمی تمشک

موادی که برای درست کردن اوتمیل رژیمی تمشک باید استفاده کنید، شیر بادام، جو، عصاره وانیل، تمشک، پوست لیمو و عسل هستند. برای طبخ این اوتمیل، ابتدا اقدامات اولیه مانند نرم کردن جو دوسر را به وسیله شیر بادام انجام دهید. سپس موادی مانند پوست لیمو و تمشک را رنده نموده و با عسل به جو اضافه کنید. فیبر موجود در این اوتمیل برای لاغری بسیار مفید است. این غذا 6 گرم چربی، 7گرم پروتئین، 55 گرم کربو هیدارت و 280 کلیو کالری به بدن شما اضافه می کند.

اوتمیل بلوبری
اوتمیل بلوبری

اوتمیل بلوبری

طرز تهیه اوتمیل رژیمی با جوپرک و کمک بلوبری، ایده بسیار جالبی است. این اوتمیل با موادی مانند شیر، بلوبری، عسل، جو، عصاره وانیل و ماست تهیه می شود. طرز تهیه اوتمیل رژیمی تمشک با دیگر موارد این لیست، تفاوت کوچکی دارد. برای درست کردن این غذا، بلوبری و ماست را با عسل و عصاره وانیل مخلوط کنید، سپس این مواد را به شیر و جو که در طرفی جوشیده اند، بیافزایید. ارزش غذایی این اوتمیل به صورت زیر است.

  • کالری: 290
  • پروتئین: 8 گرم
  • کریو هیدارت: 55 گرم
  • چربی: 6 گرم

اوتمیل موز و شکلات

مواد لازم برای درست کردن اوتمیل موز و شکلات که به آنها نیاز دارید دارید، نصف پیمانه شیر بادام، آب، نصف پیمانه جو، نصف قاشق غذا خوری پودر کاکائو، دوعدد بلوبری، یک قاشق غذا خوری عسل، دو عدد تمشک و نصف یک موز له شده هستند.

طرز تهیه این اوتمیل رژیمی با آب و شیر صورت می گیرد که این امر، کاملا سلیقه ای است. شیر، آب و جو را تا زمانی که به انسجام برسند، بجوشانید و سپس موز، پودر کاکائو و عسل را به ترکیب اضافه کنید تا یک اوتمیل موز و شکملات خوشمزه داشته باشید. ارزش غذایی این اوتمیل خوشمزه از نظر متخصصان تغذیه، بدین سان است.

  • کالری: 300
  • پروتئین: 7 گرم
  • کربوهیدارت: 63 گرم
  • چربی: 5 گرم
اوتمیل موز و شکلات
اوتمیل موز و شکلات

اوتمیل چیا و کشمش

یک پیمانه جو دوسر را به یک ظرف آب جوش اضافه کنید و به آن هل و دارچین بزنید سپس 5/1 پیمانه شیر روی آن بریزید. مقدار شیر، کاملا انتخابی است و اگر دوست دارید بافت اوتمیل رقیق تر شود، می توانید شیر بیشتر به آن اضافه کنید یا برعکس این کار را هم نیز می شود انجام داد. اکنون باید عسل را به جو اضافه کنید و وقتی اوتمیل کمی غلیظ شد، در آن گردو، چیا و کشمش بریزید. می توانید از انواع میوه های رژیمی برای تزیین اوتمیل چیا استفاده کنید. طرز تهیه اوتمیل رژیمی با چیا بسیار شبیه بقیه موارد این لیست است و نکته های زیادی ندارد

سخن نهایی

در این مقاله طرز تهیه اوتمیل رژیمی با جو پرک و اوتمیل رژیمی با دانه چیا گفته شد. اوتمیل یک وعده بسیار پرطرفدار و مغذی است که معمولا صبح و عصر استفاده می شود. در این نوشتار، چند اوتمیل برای لاغری معرفی شدند که علاوه بر سالم بودن، کالری بسیار پایینی دارند. مصرف این اوتمیل ها برای افراد دیابتی هیچ ضرری نداشته و بدون نگرانی می توانند از آن استفاده کنند؛ زیرا در تهیه آنها از هیچ قند مصنوعی استفاده نشده است و فیبر موجود در آن، شما را در تمام طول روز سیر نگه می دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا