با این 6 نوشیدنی تابستانی خنک مستقیم به بهشت می روید!

نوشیدنی‌های تابستانی انواع مختلفی دارند. شما می‌توانید یک نوشیدنی خوش طعم برای رهایی از گرما و یا مهمانی‌ها آماده کنید.

طرز تهیه 6 نوشیدنی تابستانی خنک
نوشیدنی‌های تابستانی آن هم در اوج گرما لذت فوق‌العاده‌ای دارد.

نوشیدنی‌های تابستانی آن هم در اوج گرما لذت فوق‌العاده‌ای دارد. معمولاً طرز تهیه نوشیدنی‌های تابستانی با هم متفاوت است و شما برای آماده کردن انواع نوشیدنی‌ سرد تابستانی می‌توانید از مواد اولیه و میوه‌های متفاوتی استفاده کنید.

اما کدام نوشیدنی خنک طعم بهتری دارد و برای پذیرایی از مهمان مناسب‌تر است؟ آیا طریقه درست کردن انواع نوشیدنی‌های سرد برای یک روز تابستانی را بلد هستید؟ در این مقاله می‌توانید با طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های سرد آشنا شوید.

طرز تهیه 6 نوشیدنی تابستانی خنک
«شربت گل پنیرک» یکی از خوشمزه‌ترین و خنک‌کننده‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی هفت رنگ است.

شربت گل پنیری

«شربت گل پنیرک» یکی از خوشمزه‌ترین و خنک‌کننده‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی هفت رنگ است. این شربت کهکشانی با گل پنیرک یکی از انواع نوشیدنی خنک و مجلسی برای مهمانی است که آن را می‌توانید در رنگ‌ها و طعم‌های مختلف به صورت شربت ۷ رنگ درست کنید.

پنیرک طعم و مزه خاصی ندارد، اما علاوه بر خواص بی‌نظیر گل پنیرک در پیشگیری و درمان گرمازدگی، می‌توان به خاصیت تب‌بر بودن و کاهش حرارت بدن اشاره کرد. برای درست کردن شربت مجلسی گل پنیرک که به گل ختمی هم مشهور است، ابتدا باید گل پنیرک را با ½ لیوان آب سرد خیس کنید.

۳۰ دقیقه خیس خوردن کافی است تا یک عصاره رنگی و غلیظ به دست بیاید. سپس گل پنیرک را از صافی رد کنید و آن را برای تهیه‌ این شربت خنک آماده کنید.

طرز تهیه 6 نوشیدنی تابستانی خنک
«لیموناد» یکی از نوشیدنی‌های تابستانی معروف است که می‌توان آن را مناسب فصل زمستان هم تهیه کرد.

لیموناد

«لیموناد» یکی از نوشیدنی‌های تابستانی معروف است که می‌توان آن را مناسب فصل زمستان هم تهیه کرد. انواع مختلفی از لیموناد را می‌توانید در منوی کافی‌شاپ‌ها پیدا کنید. ولی معروف‌ترین نوع آن، «لیموناد نعنایی» است. برای کسانی که رژیم لاغری دارند و می‌خواهند کالری کمتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنند، می‌توان از موادی استفاده کرد که با خیال راحت‌تر این نوشیدنی را مصرف کنند.

شما می‌توانید در طرز تهیه لیموناد خانگی رژیمی به جای استفاده از شکر، عسل را جایگزین کنید. اگر از عسل استفاده می‌کنید، آن را همراه با آب نجوشانید. چون باعث ایجاد مسمومیت خواهد شد.

طرز تهیه 6 نوشیدنی تابستانی خنک
«موهیتو» یکی از انواع نوشیدنی‌های سرد و خنک است که نوشیدن آن در تابستان فوق‌العاده است.

موهیتو

«موهیتو» یکی از انواع نوشیدنی‌های سرد و خنک است که نوشیدن آن در تابستان فوق‌العاده است. طرز تهیه نوشیدنی‌های تابستانی با لیمو معمولاً برای گرمای تابستان بسیار دلچسب است. تجربه خوردن این نوشیدنی سرد و باکلاس کافی شاپی معمولاً بسیار خوشایند است. ولی خودتان هم می‌توانید به راحتی آن را با مواد ساده و در دسترس با نعناع و هندوانه و یا توت فرنگی و موز و پرتقال در خانه درست کنید.

موهیتو را می‌توانید با عرق نعناع و نعناع کوبیده شده درست کنید. در طرز تهیه نوشیدنی خنک موهیتو با عرق نعناع باید عرق نعناع، آب، شکر و آبلیمو را با هم مخلوط کنید. وقتی دانه‌های شکر حل شدند، قالب‌های یخ را اضافه کنید.

طرز تهیه 6 نوشیدنی تابستانی خنک
اسموتی‌ها به عنوان بهترین نوشیدنی‌های فصل گرما، جای خودشان را در منوی کافه‌ها و حتی مهمانی و دورهمی باز کرده‌اند.

اسموتی طالبی

اسموتی‌ها به عنوان بهترین نوشیدنی‌های فصل گرما، جای خودشان را در منوی کافه‌ها و حتی مهمانی و دورهمی باز کرده‌اند. این نوشیدنی تابستانی سرد و پرطرفدار، حاصل ترکیب یک میوه با میوه‌ها یا مواد مختلف دیگر است که مثل یک پکیج خوشمزه سلیقه اغلب افراد است.

«اسموتی طالبی» در کل طعم شیرینی دارد، ولی اگر با مواد دیگری آن را تهیه کردید که از شیرینی آن کاسته شد، می‌توانید از عسل برای شیرین‌تر کردن طعم و مزه آن استفاده کنید.

طرز تهیه 6 نوشیدنی تابستانی خنک
«اسموتی هندوانه» از انواع نوشیدنی‌های تابستانی است که طعم بسیار خوشمزه و لذیذی دارد.

اسموتی هندوانه

«اسموتی هندوانه» از انواع نوشیدنی‌های تابستانی است که طعم بسیار خوشمزه و لذیذی دارد. در فصل بهار و تابستان، با وجود هندوانه نمی‌توان بی‌خیال درست کردن اسموتی با این میوه خوشمزه و پرطرفدار شد.

اگر اهل آشپزی و درست کردن انواع دسر و آبمیوه هستید حتماً می‌دانید اسموتی‌هایی که می‌توان با هندوانه درست کرد، بسیار متنوع‌اند و از مواد مختلفی در آن‌ها می‌توان استفاده کرد.

طرز تهیه 6 نوشیدنی تابستانی خنک
یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های تهیه میلک شیک آلبالو، آماده کردن آن با بستنی وانیلی است.

میلک شیک آلبالو

یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش‌های تهیه میلک شیک آلبالو، آماده کردن آن با بستنی وانیلی است. مراحل درست کردن این میلک شیک تابستانی و خنک بسیار راحت است و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه آن را آماده کنید.

یک روش دیگر هم این است که به میلک شیک آلبالو خامه اضافه کنید. اضافه کردن خامه به میلک شیک آلبالو موجب می‌شود تا این دسر هم طعم لذیذتری پیدا کند و هم بافت آن غلیظ و یکدست شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا