با کمک سرکه سفید کل خونه رو برق بنداز! راهنمای استفاده از سرکه سفید

با کمک سرکه سفید کل خونه رو برق بنداز! راهنمای استفاده از سرکه سفید

ممکن است بسیاری از ما فکر کنیم که سزکه فقط برای درست کردن ترشی و فقط موارد غذایی کاربرد دارد، اما اینگونه نیست. سرکه خاصیت اسیدی و پاک کنندگی قوی دارد که به راحتب کثیفی و چربی را در خود حل می کند و مانند مواد شیمیایی به سلامت بدن آسیب نمی رساند.با کمک سرکه سفید کل خونه رو برق بنداز

در ادامه این مطلب به برخی از کاربردهای سرکه اشاره خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید:

تمیز کردن قهوه جوش

سرکه و آب گرم را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و این مخلوط را در مخزن آب ریخته و دکمه جوشیدن آب را بزنید. بعد از اتمام کار، سه بار آب تمیز را در مخزن ریخته تا بجوشد و آن را دور بریزید تا داخل مخزن کاملا شسته شود. این کار باعث می شود تا قهوه ساز شما از این به بعد سریعتر کار کند. چون محیط داخلی آن کاملا تمیز شده و رسوبهای آن از بین رفته اند.

از بین بردن بوی سیگار یا بوی غذای سوخته

اگر حس می کنید که بوی سیگار روی لباسها و وسایل خانه شما باقی مانده، سرکه را بیاورید. در یک کاسه کوچک سرکه سفید ریخته و این کاسه را در جایی که بوی بد حس می شود قرار دهید، در کمتر از یک روز، این بوی بد از بین خواهد رفت. اگر بوی سیگار در فضای اتاق پیچیده، یک دستمال تمیز را با سرکه مرطوب کرده و آن را در فضای اتاق تکان دهید تا بوی سیگار را به خودش جذب کند. این تکنیک به مراتب کاربردی تر از استفاده از خوش بو کننده های هواست.

پاک کردن لکه لیوان

خیلی وقتها که لیوان نوشیدنی تان را از روی میز برمی دارید، یک لکه دایره ای شکل روی میز باقی می ماند. برای پاک کردن این لکه ها می توانید مخلوطی با نسبت مساوی سرکه و روغن زیتون تهیه کنید و با استفاده از این مخلوط و یک دستمال تمیز این لکه ها را پاک کنید. برای پاک کردن لکه های گرد زیر لیوان از روی سطوح چرمی کافی است سرکه سفید را با اسفنج روی چرم بکشید.

پاک کردن شیرهای آب

شیر آب یکی از قسمت‌های خانه است که خیلی زود بر اثر جمع شدن رسوبات آب، کثیف و کدر می‌شود. برای تمیز کردن شیرهای آب خمیری با ترکیب یک قاشق غذاخوری سرکه و ۲ قاشق غذاخوری نمک تهیه کنید. این خمیر را دور و اطراف شیر آب بمالید. چند دقیقه صبر کنید و بعد با دستمال نم‌دار، شیر را تمیز کنید و خمیر را از روی آن بردارید. با تمیز کردن خمیر، متوجه می‌شوید که شیرهای آب، درخشان و تمیز شده‌اند.

تمیز کردن سردوش

برای تمیز کردن سردوش‌هایی که با رسوبات آب، گرفته و آب به خوبی از آن خارج نمی‌شود از سرکه استفاده کنید. برای این منظور یک کیسه‌ی پلاستیکی را از سرکه‌ی سفید پر کنید و سردوش را داخل کیسه بگذارید. اگر دوش دستی ندارید کیسه را با کمک یک بند به بالای دوش وصل کنید تا سردوش داخل کیسه برای چند دقیقه بماند. یک ساعت صبر کنید و بعد کیسه را از دوش جدا کنید. بعد از این مدت، آب را باز کنید تا آب گرم با فشار زیاد از سردوش خارج شود و آلودگی‌ها را از آن خارج کند. برای تمیز کردن سطح سردوش می‌توانید از یک دستمال تمیز آغشته به سرکه استفاده کنید.

تمیز کردن سرویس بهداشتی

مقدار ۱ فنجان سرکه سفید را با ۱ فنجان آب داغ و ۱ فنجان نمک ترکیب کنید. ۲ قاشق غذاخوری محلول تمیزکننده به آن بیفزایید. هم بزنید و از ترکیب درست‌شده برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و قسمت‌های مختلف آن استفاده کنید. می‌توانید نمک را از ترکیب حذف کنید و محلول را در بطری اسپری با میزان‌های یکسان از آب و سرکه سفید درست کنید. بطری را خوب تکان دهید و محلول را روی قسمت‌های مختلف اسپری کنید.

کلام آخر

سرکه سفید یک تمیزکننده راحت و در دسترس است و شما به راحتی و در کمترین زمان می توانید وسایل خانه و خانه را با آن تمیز کنید. این ماده به سلامت بدن و تنفس شما مانند موادشیمیایی آسیب نمی رساند. موارد بالا را مطالعه کنید و سعی کنید از آن ها برای تمیزکردن خانه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا