بدترین اشتباهاتی که حین خرید کفش انجام می دهیم!

بدترین اشتباهاتی که حین خرید کفش انجام می دهیم!

خرید کفش یکی از حساس‌ترین نوع خریدها است که بعدها نتایج و تاثیرات خود را نشان می‌دهد. کفش‌ها باعث می‌شوند که شما بعد از چند روز تازه متوجه شوید که انتخابتان درست بوده است یا غلط. از آن جایی که می‌دانید، پاها قلب دوم ما هستند. پس اهمیت دادن به سلامتی پا، باعث می‌شود که از لحاظ فیزیکی دچار مشکل نشویم. برخی افراد در هنگام خرید رفتن برای کفش، ایده‌های قدیمی را دنبال کنند. حتی ممکن است سهوا دچار خطاهایی در انتخاب شوند. در ادامه می‌خواهیم چند نمونه از اشتباهات رایج هنگام خرید را بررسی کنیم.

خرید کفش

۱. خرید کفش در هنگام صبح

شاید فکر کنید که خرید رفتن در هنگام صبح کار شما را راحت می‌کند. خستگی احساس نمی‌کنید و وقت آن است که سریع یک جفت کفش دلخواه را انتخاب نمایید. در حالی که این کار اشتباه است. در هنگام صبح، پاها وضعیت عادی خود را دارند و مشکلی از بابت پوشیدن کفش نخواهید داشت. در حالی که در اواسط روز و بعد از ظهرها، پاها شروع به ورم می‌کنند. این فرآیند طبیعی است و برای تمام افراد به وجود می‌آید. اگر صبح‌ها کفش انتخاب کنید، ممکن است در طول روز احساس تنگی کنید و پاهای شما را بزند. پس بهترین انتخاب، اواسط ظهر به بعد است.

خرید کفش

۲. در نظر نگرفتن آناتومی پا هنگام خرید کفش

قبل از رفتن برای انتخاب کفش، حتما ویژگی‌های پای خود را در نظر بگیرید. برخی افراد کف پای صافی دارند. در حالی که برخی دیگر، انحنای کف پای آن‌ها، باعث می‌شود هر کفشی را نتوانند بپوشند. اگر کف پای شما انحنا دارد، بهتر است از کفش‌های طبی استفاده کنید. این مدل کفش‌ها، باعث می‌شوند که علاوه بر احساس راحتی در طول روز، بتوانید راحت‌تر گام بردارید. همچنین افرادی که کف پای صافی دارند، می‌توانند با دستور پزشک از نوع طبی یا خاصی استفاده نمایند.

آناتومی پا

۳. بی توجه به حالت انحنای کفش

سعی کنید ساختار کلی کفش را در نظر بگیرید، نه فقط میزان پاشنه‌ها را. شاید فکر کنید هر چه پاشنه کوتاه‌تر باشد برای انتخاب بهتر است. در واقع عاملی که باید به آن توجه کنید، مدل و انحنای کفش است. کفش‌ها باید راحت، طبی و در عین حال متناسب با قوس کف پا باشند. کفش‌هایی که کف نازک و در عین حال پاشنه کوتاه دارند، بیشتر از کفش‌های بزرگ پاشنه دار شما را اذیت خواهند کرد.

انحنای کفش

سخن آخر

انتخاب کفش یک عامل بسیار مهم است که باید در خرید آن، نهایت دقت را داشته باشید. جدا از قیمت‌های بالا، باید به کیفیت و ساختار کفش هم دقت کنید. نیازی نیست همیشه طبق افکار قدیمی جلو بروید. بهتر است به دستورات متخصصان گوش دهید و یک انتخاب درست داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا