برای خشکی پوست بدن چیکار کنم؟

برای خشکی پوست بدن چیکار کنم؟

خشکی پوست بدن یکی از معضلاتی است که هم خانم‌ها و هم آقایان در فصول سرد سال تجربه می‌کنند. حتما شما هم برای درمان این عارضه در داروخانه‌ها دنبال شاهکار هستید؟! در حالی که درمان اصلی و قطعی این مشکلات پوستی، درون آشپزخانه شما است. سعی کنید در کنار روتین پوستی سالم و مناسب، سبک زندگی خود را تغییر دهید. ساعت خواب خود را تنظیم کنید. غذاها و نوشیدنی‌های مضر و چرب را حذف و بهترین‌ها و سالم‌ترین‌ها را جایگزین کنید. هوای زمستان ممکن است تاثیرات مخربی روی پوست شما بگذارد. پس بهتر است تا حد امکان، بدن خود را از هوای سرد بپوشانید. در ادامه با چند ترفند اساسی آشنا خواهید شد.

خشکی پوست بدن

۱. روغن زیتون برای رفع خشکی پوست بدن

برای آن که پوست خود را از خشکی نجات دهید از یک درمان موثر و صددرصد کاربردی استفاده کنید. روغن زیتون قطعا یکی از بهترین درمان‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. اگر شما آلودگی بر روی پوست خود داشته باشید، می‌توانید به صورت طبیعی آن را با روغن زیتون پاک کنید. علاوه بر آن روغن زیتون چربی بدن را از بین نمی‌برد بلکه پوست را نرم و لطیف می‌کند. می‌توانید از کرم‌هایی که حاوی روغن زیتون است هم استفاده کنید. بعد از هربار شستشو یا استحمام و قبل از خواب، حتما از روغن زیتون یا کرم آن، استفاده نمایید.

روغن زیتون برای خشکی پوست بدن

۲. جو دوسر برای آبرسانی پوست

اگر پوست بدنتان در زمستان خشک می‌شود، بهتر است از جو دوسر استفاده کنید. این ماده خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی پوست بدن را دارد. کافی است در وان حمام یک لیوان جو دوسر ریخته و آن را حل کنید. به مدت یک ساعت در آب وان بمانید و سپس بدن خود را با شوینده ملایم شستشو دهید.

جو دوسر

۳. آلوئه ورا برای بهبود خشکی پوست بدن

آلویه ورا در رفع سوختگی‌های پوستی بسیار موثر است. با این حال می‌تواند مشکلات خشکی پوست بدن را هم برطرف کند. نگران نباشید اگر که در طول زمستان، هرکاری می‌کنید پوستتان خشکی‌هایش از بین نمی‌رود‌. شما می‌توانید از ژل آلوئه ورا به صورت تازه از خود گیاه یا از ژل آن استفاده نمایید. البته قبل از استفاده بهتر است تست کنید تا مشکلی از لحاظ حساسیت برای پوست شما به وجود نیاید. از طرفی هم آلوئه ورا باعث کاهش التهاب، پیری و قرمزی پوست شما خواهد شد.

آلوئه ورا

سخن آخر

در این بخش از مطالب شما به ما بگویید که چگونه پوست خود را از خشک شدن در فصل سرد سال نجات می‌دهید؟ آیا تا به حال هیچ یک از روش‌های بالا را امتحان کرده‌اید؟ تجربیات خود و دوستانتان را برای ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا