بهترین مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن خانم ها در دوران پریودی

بهترین مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن خانم ها در دوران پریودی

دوران پریودی یکی از چالش بر انگیز ترین دوران برای خانم ها به حساب می آید. که تغییرات زیادی در این بازه پیش می آید و ممکن است که بدن را ضعیف کند و مقاومت خود را نسبت به درد و بیماری های دیگر از دست بدهد. با مصرف مکمل ها در این دوران تا حدودی می توان از این اتفاقات جلوگیری کرد.

در ادامه قصد داریم تاثیر مکمل ها را در دوران پریودی بررسی کنیم:بهترین مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن خانم ها در دوران پریودی

خود ایمنی و سیستم ایمنی

Safety system بدن سلول ها و مولکول های خودی را از بیگانه(ویروس ها ومیکروب ها) شناسایی و آنها را نابود می کند و یا اجازه ی ورود به بدن را به آن ها نمی دهد. ولی گاهی به علت تشابه آنتی ژن، نمی تواند سلول خودی را از بیگانه تمایز دهد. به دلیل اشتباه عمل کردن سیستم ایمنی در سنین بالا یا به دلایل ارثی، سیستم ایمنی به سلول خودی حمله می کند که به آن بیماری های خود ایمنی یا اتو ایمن می گویند.بهترین مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن خانم ها در دوران پریودی

سیستم ایمنی در دوران پریودی:

مرحله اول قاعدگی

فاز فولیکولر، مرحله ی اول سیکل قاعدگی است که از روز اول پریود شروع می شود و تا زمان تخمک گذاری ادامه دارد. درفاز فولیکولر هورمون استروژن به مرور افزایش می یابد. خاصیت استروژن تعامل با سیستم ایمنی است و باعث افزایش التهاب و افزایش پادتن ها می شود که این باعث افزایش مقاومت بدن خواهد شد.

مرحله دوم قاعدگی

در این مرحله پروژسترون افزایش می یابد و برخلاف مرحله ی اول سیستم ایمنی سرکوب می شود و تغییرات سلولی بر روی هورمون تستوسترون اثر می گذارد. کم شدن اثر سیستم ایمنی و کاهش التهاب، به تخمک بارور شده اجازه می دهد که باقی بماند و در رحم جایگزین شود. از مزایای دیگر سرکوب سیستم ایمنی در افرادی که بیماری های خود ایمنی دارند، این است که در این مرحله بیماری کاهش می یابد و برایشان مفید است. البته کم شدن اثر سیستم ایمنی باعث می شود که فرد در این دوره آسیب پذیر تر باشد و امکان ابتلا به بیماری نیز وجود دارد.

فاز لوتئال

در انتهای فاز لوتئال پریود رخ می دهد و دیواره رحم ریزش می کند. در این مرحله هورمون پروستاگلاندین افزایش می یابد و باعث افزایش پاسخ التهابی می شود. هر چند در این مرحله هورمون استروژن کاهش یافته ولی پاسخ التهابی افزایش می یابد.

مکمل های مناسب دوران پریودی:

زینک (روی)

کمبود زینک باعث اختلال در تولید و رشد گلبول‌های سفید می‌شود و قدرت دفاعی بدن را کاهش می‌دهد. کمبود زینک در بدن همچنین می‌تواند باعث ایجاد عفونت‌های ویروسی در بدن شود. استفاده از مکمل‌های زینک (روی) مدت‌زمان بهبودی از سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

ویتامینD

یکی از ویتامین‌های مؤثر در تقویت سیستم ایمنی ویتامین D است. این ویتامین از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و باکتریایی مانند کرونا و سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که استفاده از ویتامین D به‌خصوص در افرادی که کمبود این ویتامین را دارند، می‌تواند باعث کاهش عفونت‌های دستگاه تنفسی شود.

ویتامین C

سکوربیک اسید یک ویتامین محلول در آب است. این ویتامین علاوه بر تقویت عملکرد سیستم ایمنی، به رشد و ترمیم بافت‌ها، التیام زخم‌ها و جذب آهن کمک می‌کند. یک آنتی‌اکسیدان است و با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کند. این ویژگی ویتامین C می‌تواند از ابتلا به برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی پیشگیری کند. ویتامین C در بدن انسان ساخته نمی‌شود، بنابراین برای تأمین آن باید از مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها استفاده کرد.

شربت قرص نووهیل فاران شیمی

قرص نووهیل فاران شیمی، دارای 400 میلی‌گرم پروپولیس در ترکیب خود است. پروپولیس از کندوی عسل به دست می‌آید و در واقع توسط زنبورها جمع‌آوری می‌شود. همچنین این ماده در برابر عوامل مهاجم و عفونی به کندو مانند یک سد دفاعی قوی عمل می‌کند.
پروپولیس که دارای ترکیبات غیرآلی و ترکیبات شیمیایی مثل اسیدآمینه‌ها، استروئیدها و ترپنوئیدها است، باعث تقویت سیستم عصبی به دلیل خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی می‌شود و در اصل همه این خواص شگفت‌انگیز را به قرص نووهیل فاران شیمی انتقال می‌دهد.

سخن آخر

تغییرات دوران پریودی، از تغییر تغییر سطح ۲ هورمون مهم که در تنظیم چرخه‌ی قاعدگی نقش دارند یعنی استروژن و پروژسترون مربوط است. البته ممکن است عوامل دیگری هم در این زمینه دخیل باشند. که با مصرف مکمل ها می توان سیستم بدن را نسبت به این درد ها و تغییرات بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا