بیسکویت لیدی فینگر خودت بپز از بیرون نخر!

بیسکویت لیدی فینگر خودت بپز از بیرون نخر!

لیدی فینگر یک بیسکویت پر طرفدار و جهانی است که بسیار خوشمره است و در تهیه دسر معروف تیرامیسو از این بیسکویت استفاده می‌کنند. گاهی ممکن است به خرید بیسکویت و شیرینی هایی مانند بیسکویت لیدی فینگر، علاقه ای نداشته باشیم و بخواهیم آن ها را به صورت تازه استفاده کنیم. لیدی فینگر یک بیسکویت پر طرفدار و جهانی است که بسیار خوشمره است و در تهیه دسر معروف تیرامیسو از این بیسکویت استفاده می‌کنند

برای تهیه این بیسکویت خوشمزه در منزل و با روشی ساده در ادامه این مطلب، با ما باشید:

مواد لازم برای بیسکویت لیدی فینگر:

آرد قنادی   60 گرم

شکر   60 گرم

وانیل   1 قاشق چای خوری

تخم مرغ  2 عدد

پودر قند 2 قاشق غذا خوری در این مرحله از تهیه لیدی فینگر، ابتدا سفیده و زرده های تخم مرغ را جدا کرده و سفیده های تخم مرغ را با هم زن برفی به مدت 10 دقیقه هم می‌زنیم.

مرحله اول تهیه بیسکویت لیدی فینگر

در این مرحله از تهیه لیدی فینگر، ابتدا سفیده و زرده های تخم مرغ را جدا کرده و سفیده های تخم مرغ را با هم زن برفی به مدت 10 دقیقه هم می‌زنیم. تا مواد سفت شده و حالت خامه ای به خود بگیرد و هنگام برعکس کردن کاسه نریزد.

مرحله دوم

حالا شکر را به صورت مرحله به مرحله به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و به خوی هم بزنید. دقت کنید که هنگامی که پره ها را از مواد جدا می‌کنیم، مواد حالت سیخ بودن به خود بگیرند. این مرحله برای پف کردن لیدی فینگر بسیار مهم است.در این مرحله از تهیه لیدی فینگر، ابتدا سفیده و زرده های تخم مرغ را جدا کرده و سفیده های تخم مرغ را با هم زن برفی به مدت 10 دقیقه هم می‌زنیم.

مرحله سوم

زرده تخم مرغ را همراه وانیل و بقیه شکر مخلوط می‌کنیم و با هم زن تا زمانی که یک ترکیب کشدار ایجاد شود هم میزنیم. مواد آماده شده را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ است، اضافه می‌کنیم و با لیسک آن را به آرامی مخلوط می‌کنیم.

مرحله چهارم

آرد را 2 تا 3 بار الک کنید و به مواد طی چند مرحله اضافه کنید. آن را با لیسک و فقط در یک جهت هم بزنید. آرام و در یک جهت هم زدن مواد در حفظ پف مواد بسیار مهم است.. مایه آماده شده بیسکویت لیدی فینگر را درون قیف می‌ریزیم. و روی سینی به اندازه 10 سانتی متر مواد را به فاصله 3 سانتی متر 3 سانتی متر از هم بریزید و پودر قند را روی آن بپاشید.

مرحله پنجم

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار می‌دهیم تا گرم شود. سینی قر را چرب کرده و روی آن کاغذ روغنی قرار می‌دهیم. مایه آماده شده بیسکویت لیدی فینگر را درون قیف می‌ریزیم. و روی سینی به اندازه 10 سانتی متر مواد را به فاصله 3 سانتی متر 3 سانتی متر از هم بریزید و پودر قند را روی آن بپاشید.

مرحله ششم

بیسکویت ها را درون فر از قبل گزم شده قرار می‌دهیم. بعد از 10 الی 15 دقیقه، بعد از آماده شدن بیسکویت ها، در فر را به مدت 5 دقیقه باز بزارید تا بیسکویت ها با محیط هم دما شوند.

مرحله هفتم

پس از خارج کردن لیدی فینگرها از فر، بلافاصله آن ها را از کاغذ روغنی جدا می‌کنیم. برای نگهداری بیسکوییت ها تا یک ماه باید آنها را در فریزر در ظرف درب بسته نگهداری کنیم و بین هر دو بیکوییت یک تکه کوچک کاغذ روغنی قرار دهیم تا به هم نچسبند.

کلام آخر

بیسکویت لیدی فینگر یک بیسکویت پر طرفدار و ساده و خوشمزه است و از ان برای تهیه تیرامیسو که یک دسر معروف ایتالیایی است استفاده می‌شود. می‌توانید آن را به صورت خالی نیر همراه با سس شکلات برای بچه ها سرو کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا