بیماری هایی که از توالت فرنگی می گیرید!

بله، ممکن است حشرات زیادی در توالت های عمومی در کمین باشند، از جمله موارد آشنا و ناآشنا مانند استرپتوکوک، استافیلوکوک، باکتری شیگلا، ویروس هپاتیت A، ویروس سرماخوردگی و ارگانیسم های مختلف مقاربتی.

بیماری هایی که از توالت فرنگی می گیرید!

بدون شک، هر جا که در توالت های عمومی باشید، میکروب های زیادی وجود دارد. بسیاری از مردم صندلی توالت را دشمن شماره 1 عمومی می دانند – زمین بازی برای ارگانیسم های مسئول بیماری های مقاربتی مانند کلامیدیا یا سوزاک. اما قبل از اینکه وحشت کنید، صندلی توالت وسیله معمولی برای انتقال عفونت به انسان نیست.

بسیاری از ارگانیسم‌های بیماری‌زا فقط برای مدت کوتاهی روی سطح صندلی زنده می‌مانند و برای ایجاد عفونت، میکروب‌ها باید از صندلی توالت به مجرای ادرار یا دستگاه تناسلی یا از طریق بریدگی یا زخم منتقل شوند، مثلا روی باسن یا ران که ممکن است اما بسیار بعید است. میکروب های سرماخوردگی، مانند اکثر ویروس ها، به سرعت می میرند، و بنابراین ممکن است کمتر از آنچه فکر می کنید، تهدید شوند.

توالت فرنگی

میکروب های موجود در مدفوع می توانند در هنگام شستشوی توالت به هوا پرتاب شوند. به همین دلیل، فیلیپ تیرنو، مدیر میکروبیولوژی بالینی و ایمونولوژی تشخیصی در مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک و مرکز پزشکی کوه سینا، توصیه می‌کند بلافاصله پس از شستشو از غرفه خارج شوید تا غبار میکروسکوپی و معلق در هوا شما را به عنوان محل فرود انتخاب نکند. .

سینک‌ها بزرگترین مخزن کلنی‌های میکروب در سرویس‌های بهداشتی هستند و تا حدی به لطف انباشته شدن آب که به محل پرورش ارگانیسم‌های کوچک تبدیل می‌شود. سیستم ایمنی شما اولین خط دفاعی شما در برابر ابتلا به بیماری ها در دستشویی های عمومی است. اما شستن دست ها یک مکمل بسیار مهم است.

 

بیماری هایی که از توالت فرنگی می گیرید!

حتی اگر دست های خود را بشویید، ممکن است این کار را به درستی انجام ندهید. برخی از افراد فقط برای یک ثانیه یا بیشتر دست های خود را به سرعت زیر جریان آب حرکت می دهند و از صابون استفاده نمی کنند. این کار چندان فایده ای ندارد. به مدت 20 تا 30 ثانیه به تمام دست ها و انگشتان از جمله زیر ناخن ها آب صابون بمالید. همانطور که با مالش دست ها به یکدیگر اصطکاک ایجاد می کنید، ذرات بیماری زا روی دست ها را شل خواهید کرد. او می گوید: پس از آبکشی کامل، این کار را تکرار کنید.

توالت فرنگی

حتی اگر کاربر مکرر سرویس‌های بهداشتی عمومی هستید، می‌توانید به طور مسالمت‌آمیز و حتی سالم با میکروب‌های اطرافتان همزیستی کنید. علاوه بر شستن دست، این راهکارها را نیز امتحان کنید: به جای شستشوی سیفون توالت با دست خالی، از کفش خود استفاده کنید. هر کس دیگری احتمالا این کار را انجام می دهد. پس از شستن دست ها، برای جلوگیری از آلوده شدن، از دستمال کاغذی برای بستن شیر آب و باز کردن درب هنگام خروج استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا