تاثیرگذاری در اولین قرار/چگونه در اولین برخورد دیگران را جذب خود کنیم

تاثیرگذاری در اولین قرار/چگونه در اولین برخورد دیگران را جذب خود کنیم

تاثیرگذاری در اولین قرار ملاقات دوستانه، عاشقانه، عاطفی، کاری، رسمی و… بسیار مهم است. شما باید بدانید دیگران را چگونه به خودتان جذب کنید. چگونه صحبت کنید و نحوه زبان بدن خود را مشخص نمایید. وقتی از دست کسی خوشحال هستید چگونه لبخند بزنید. نحوه نشستن، راه رفتن، صحبت کردن، غذا خوردن یا نوشیدن باید به چه صورتی باشد؟ وقتی برای اولین بار می‌خواهید سر قرار حاضر شوید، حتما شما هم نگران این خواهید بود اگر طرف مقابل را جذب نکنید چه می‌شود؟ چگونه می‌توانید از موضع خود دفاع کنید؟ در ادامه به سه تکنیک مهم برای تاثیرگذاری روی دیگران، اشاره شده است.

تاثیرگذاری در اولین قرار

۱. صحبت کردن | مهم‌ ترین تکنیک تاثیرگذاری در اولین قرار

همه ما در اولین قرار و دیداری که با کسی داریم، حتما نگران خواهیم بود حالا چگونه صحبت کنیم؟ این که چه بگوییم، لحنمان چگونه باشد، کجا از چه کلماتی استفاده کنیم و… می‌تواند دغدغه تمام ماها باشد. با این حال بهتر است ترس را کنار بگذارید و سعی کنید آرامش خود را حفظ نمایید. از جملات معمولی و عرفی استفاده کنید و بعد صحبت خود را به سمت موضوع مورد نظر ببرید. تا زمانی که صحبت نکنید دیگران نمی‌توانند متوجه شوند که شخصیت، افکار و روحیات شما چگونه است.

صحبت کردن در تاثیرگذاری در اولین قرار

۲. صادق باشید | راز تاثیرگذاری در اولین قرار

هیچکس دوست ندارد وقت خود را با کسی بگذراند که همیشه اهل دروغ و ریا است. دروغ گویی ذهنیت افراد را خراب می‌کند و باعث بیزاری دیگران از شخص دروغگو می‌شود. پس بهتر است همیشه دیدگاهی ساده و راستگویانه داشته باشید. مشکلی ندارد که شما خود واقعیتان را نمایش بدهید. نیازی نیست همیشه نقاب بزنید و خود را پشت آن قائم کنید.

راستگو بودن

۳. زبان بدن مناسب | بادی لنگویج صحیح

بادی لنگویج یا زبان بدن مناسب به شما کمک می‌کند تا تاثیرگذاری خود را بیشتر کنید. نگران نباشید فقط آرامش خود را حفظ کرده و متناسب با موقعیت و بیان جملات، زبان بدن مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال محکم دست دادن، ارتباطات چشمی، صاف ایستادن، خوب گوش کردن و… نشان از اعتماد به نفس بالای شما خواهد بود. حتی نحوه نشستن، احوالپرسی کردن و… می‌تواند در تاثیر داشتن بر روابط شما موثر باشد.

زبان بدن مناسب

سخن آخر

در این مطلب سعی شد بر سه نکته اساسی تاکید کرد. شما می‌توانید با حفظ حالت بدنی مناسب، صحبت کردن‌های به جا و استفاده از جملات موثر، راستگو بودن و پرهیز از دروغ گویی و… رابطه خود را به خوبی پیش ببرید. به نظر شما چه تکنیک‌های دیگری به بهبود رابطه کمک می‌کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا