تاثیر ویتامین E برای تنگی واژن!

تاثیر ویتامین E برای تنگی واژن!

بسیاری از خانم ها دنبال راهکارهایی برای تنگی واژن هستند. یکی از این راهکارها استفاده از ویتامین E است. همه خانم ها به دلایل زایمان های طبیعی یا سوابق رابطه زنانوشی زیاد ممکن است با شل شدن واژن روبرو بشوند که مشکلاتی از قبیل پایین آوردن کیفیت رابطه زناشویی به دنبال دارد. راه های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد اما طبیعتا انتخاب راه های غیر تهاجمی و بدون جراحی  مانند مصرف ویتامین ای در مرحله اول انتخاب بهتری است.

در ادامه این مطلب از نی نی بان با ما باشید در بررسی تاثیرات این ویتامین بر تنگی واژن:تاثیر ویتامین E برای تنگی واژن!

آیا واقعا این ویتامین در تنگی واژن موثر است؟

قرص ویتامین ای باعث رفع خشکی و گشادی واژن و مرطوب شدن آن می‌شود. قرص ویتامین ای از آن جهت در تنگ شدن واژن تاثیر دارد که می‌تواند به محکم تر شدن و افزایش استحکام دیواره واژن کمک زیادی کند.

با توجه به اینکه ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است. و از آنجا که روند جذب ویتامین‌های محلول در چربی مشابه جذب چربی‌هاست و چون عوامل موثر در جذب چربی‌ها در جذب ویتامین‌های محلول در چربی هم موثرند، لذا ویتامین e می‌تواند در تنگ شدن واژن، البته به مرور زمان، تاثیر داشته باشد.

ویتامین E چگونه باعث تنگی واژن می شود؟

تحقیقاتی که در مورد مزایا و فواید قرص ویتامین e برای واژن صورت گرفته نشان داده است‌ که ویتامین E یکی از برترین ویتامین ها مفید برای عملکرد مناسب اندام های داخلی بدن مثل واژن است. با توجه به اینکه بیشتر فرایندهای متابولیکی بدن که باعث رشد سلول های ماهیچه ای می شوند به سلامت غشای سلولی وابسته هستند، تنگی واژن با ویتامین E اهمیت به سزایی دارد. ویتامین های محلول در چربی برخلاف ویتامین های محلول در آب از راه ادرار دفع نمی شوند. و در بدن و به ویژه در کبد ذخیره می شوند، به همین دلیل اختلالات حاصل از کمبود آن ها دیرتر ظاهر می شود. تنگ کردن واژن با قرص ویتامین E خوب است و این ویتامین تنها در منابع گیاهی است و در منابع چربی حیوانی یافت نمی‌شود.تاثیر ویتامین E برای تنگی واژن!

طریقه مصرف:

در ابتدا دقت کنید که برای انجام هر اقدامی و مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کرده و زیر نظر پزشک متخصص این کار را انجام دهید. تا از وقوع عارضه ها و عفونت های احتمالی جلوگیری کنید.

به طور کلی برای تنگ کردن واژن با قرص ویتامین E باید در حالت ایستاده یا دراز کشیده یک عدد کپسول ویتامین E را داخل واژن قرار دهید. حتما توجه کنید که قسمت خارجی کپسول نباید تیز باشد. روغن ویتامین ای به صورت طبیعی در واژن جذب می شود، زیرا ph واژن به گونه‌ای است که روغن را جذب می کند و باعث تنگی واژن می‌شود.

همچنین استفاده و مصرف خوراکی های طبیعی مانند،روغن آفتاب گردان و زیتون، ذرت و بادام ، آجیل تازه (فندق، بادام، گردو) ، اسفناج ، کلم پیچ ،گوجه فرنگی، سویا و سیب زمینی، و همچنین روغن جوانه گندم، می تواند تا حدود زیادی ویتامین ای بدن شما را فراهم کند.تاثیر ویتامین E برای تنگی واژن!

کلام آخر

همانطور که در مطلب بالا خواندید ویتامین ای به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیرات بسزایی روی بدن ازجمله تنگی واژن دارد. که این موضوع باید به طور تخصصی توسط پرشک متخصص بررسی و پیگیری شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا