تاثیر کارتن دیدن والدین با کودکان روی تربیت بچه ها

تاثیر کارتن دیدن والدین با کودکان روی تربیت بچه ها

تاثیر کارتن دیدن والدین همراه با بچه‌ها آن قدر زیاد است که می‌تواند تربیت و آموزش را برای پدر و مادر راحت کند. فیلم‌های کارتنی از گذشته تا به الان، زمینه ساز تربیت کودکان بوده است. کودکان با تماشای کارتن، شخصیت‌های مختلفی را به خود نسبت می‌دهند. اگر کودکان را بعد از تماشای فیلم بنگرید، متوجه می‌شوید که شخصیت‌های جالبی را به خود نسبت می‌دهند. به عنوان مثال ممکن است شخصیت‌های جالب و هیجان انگیزی مانند سفیدبرفی، بتمن، سیندرلا، شرک و… را به خود نسبت دهند. هنگامی که پدر و مادر همراه کودک، کارتن تماشا می‌کنند، اهمیت تربیت کودکان چندین برابر خواهد شد. در ادامه می‌خواهیم با تاثیرات آن، بیشتر از قبل آشنا شویم.

تاثیر کارتن دیدن

1. آموزش وفاداری، تاثیر کارتن دیدن

یکی از تاثیراتی که تماشای کارتن با والدین دارد، آموزش تعهد و وفاداری است. حتما در فیلم‌های کودکان، خانواده‌هایی هستند که چند نفری با هم زندگی می‌کنند. این پیام حاوی وفاداری و تعهد است. قطعا کودکان دوست دارند مانند شخصیت‌های کارتنی، احساس دلپذیر در جمع بودن را تجربه کنند. در این حین شما می‌توانید دور او حلقه بزنید و به او بگویید که تنها نیست و شما همواره او را حمایت خواهید کرد. بهتر است کارتن‌هایی برای کودک خود بگذارید که معنای خانواده را بهتر درک کند.

تاثیر کارتن دیدن

2. افزایش خلاقیت کودک، تاثیر کارتن دیدن والدین با کودکان

وقتی که کودکان فیلم‌های کارتنی را با خانواده خود تماشا می‌کنند به آن‌ها این پیام را می‌دهند که چه نوع خلاقیتی دارند. به عنوان مثال اگر در یک برنامه کودک کاردستی آموزش داده سود و کودک شما درست همان را بسازد، نشان می‌دهد میزان خلاقیت بالایی دارد. وقتی والدین بر سر فیلم‌هایی آموزشی کودکان می‌نشینند، می‌توانند آن‌ها را با مفهوم‌های بیشتری آشنا کنند. مهارت‌های مختلف را با آن‌ها تمرین کرده و در جهت یادگیری کودک برآیند.

افزایش خلاقیت کودک

3. توسعه مهارت های زبانی کودک | با تماشای کارتن

از آن جایی که پدر و مادر می‌توانند به گفتار کودک کمک کنند، تماشای کارتن با آن‌ها، تاثیر به سزایی دارد. هنگامی که کودک فیلمی را تماشا می‌کند، والدین می‌توانند تلفظ صحیح کلمات را به کودک آموزش دهند. به همین دلیل مهارت‌های زبانی کودک، افزایش و بهبود پیدا می‌کند. تلفظ صحیح کلمات برای آن‌ها راحت‌تر شده و کمک می‌کند تا به زبان مادری، مسلط شوند‌‌.

توسعه مهارت های زبانی

سخن آخر

همان طور که دیدید، تماشای فیلم کارتنی کمک زیادی به کودک شما خواهد کرد. البته به شرطی که والدین در کنار آن‌ها، اقدام به تماشا کردن کنند. در این حالت کودک با تماشای فیلم، بهتر تربیت و پرورش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا