تارت نارگیل و گردو که مزه بهشت میده!

تارت نارگیل و گردو که مزه بهشت میده!

تارت نارگیل و گردو که با نام شیرینی پایه گردو هم شناخته می‌شود، یک شیرینی معروف و خوشمزه ایرانی است که طرفداران زیادی دارد و یک شیرینی مجلسی به حساب می‌آید و معمولا به عنوان عصرانه و با چای سرو می‌شود. طرز پخت های متفاوتی برای تهیه این تارت خوشمزه وجود دارد.تارت نارگیل و گردو که با نام شیرینی پایه گردو هم شناخته می‌شود، یک شیرینی معروف و خوشمزه ایرانی است که طرفداران زیادی دارد و یک شیرینی مجلسی به حساب می‌آید

در ادامه این مطلب دستور تهیه یک تارت نارگیلی و گردویی خوشمزه را به شما آموزش داده ایم:

مواد لازم برای شیرینی تارت نارگیل و گردو:

کره  75 گرم

پودر قند  50 گرم

وانیل 1/4 قاشق چای خوری

آرد 150 گرم

بکینگ پودر 1/4 قاشق چای خوری

پودر نارگیل 2 فاشق غذا خوری

مواد میانی تارت:

تخم مرغ 1 عدد

کره  25 گرم

آرد 30 گرم

شکر 50 گرم

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

پودر هل 1 قاشق چای خوری

پودر مغز گردو 70 گرم

مرحله اول

در مرحله اول تهیه تارت نارگیل و گردو، پودر نارگیل، کره و پودر قند را با هم زن برقی به مدت 5 دقیقه هم می‌زنیم. تا رنگ مواد سفید شود سپس وانیل و تخم مرغ را اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه هم می‌زنیم.

مرحله دوم

آرد و بکینگ پودر را باهم مخلوط کرده و دو تا سه بار الک کرده و کم کم به مواد اضافه می‌کنیم تا حالت خمیری پیدا کنید. دقت کنید که این خمیر را به دلیل وجود کره زیاد ورز ندهید. این یک نکته مهم در تهیه تارت نارگیل و گردو است.

مرحله سوم

وقتی خمیر یکدست شد، آن را در یک سلفون می‌پیچید و آن را در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. 1 ساعت برای استراحت خمیر کافی است. سپس فر را روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنیم.خمیر تارت نارگیل و گردو را بین دو نایلون فریزر قرار می‌دهیم. و با وردنه آن را به قطر یک سانتی متر پهن کنید. خمیر را با کاتر برش بزنید و در قالب های کوچک تارت بچینید.

مرحله چهارم

خمیر تارت نارگیل و گردو را بین دو نایلون فریزر قرار می‌دهیم. و با وردنه آن را به قطر یک سانتی متر پهن کنید. خمیر را با کاتر برش بزنید و در قالب های کوچک تارت بچینید. و آن را درون قالب ها حالت دهید و وسط ان را گود کنید.

مرحله پنجم

برای تهیه مواد میانی تخم مرغ، وانیل و شکر را با هم زن به خوبی هم می‌زنیم تا یکدست شوند. آرد را اضافه کنید و مجددا هم بزنید. پودر هل و پودر گردو را به ترتیب به مواد اضافه کنید و هر بار مواد را هم بزنید.خمیر تارت گردویی را با چنگال سوراخ کنید. سپس مواد میانی را درون خمیر تارت قرار می‌دهیم. قالب ها را درون سینی فر بچینید و به مدت 30 دقیقه درون فر قرار می‌دهیم

مرحله ششم

خمیر تارت نارگیل و گردو را با چنگال سوراخ کنید. سپس مواد میانی را درون خمیر تارت قرار می‌دهیم. قالب ها را درون سینی فر بچینید و به مدت 30 دقیقه درون فر قرار می‌دهیم. سپس آن را خارج کنید و اجاره دهید خنک شود. می‌توانید روی تارت ها عسل یا شربت بار بریزید و آن ها را با پودر نارگیل تزئین کنید. تارت گردویی خوشمره آماده است. نوش جان!تارت گردویی یک شیرینی مناسب و شیک و مجلسی است که به صورت فینگر فود همراه با شیرینی های دیگر سرو کنید.

کلام آخر

تارت نارگیل و گردو یک شیرینی مناسب و شیک و مجلسی است که به صورت فینگر فود همراه با شیرینی های دیگر سرو کنید. می توانید تارت ها را در اندازه های دلخواه درست کنید و غلظت مواد میانی را تغییر دهید. یا به آن مواد دیگری اضافه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا