ترفندهای آرایشی برای ایجاد زاویه فک که نمیدانستید!

ترفندهای آرایشی برای ایجاد زاویه فک که نمیدانستید!

داشتن زاویه فک و صورت استخوانی برای بعضی از افراد آرزو است. اما همه دارای زاویه فک نیستند ولی ترفندهای آرایشی زیادی وجود ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارد که می توان به وسیله آن زاویه فک ایجاد کرد.

در ادامه این مطلب شما را با این ترفندها آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

مرحله اول ایجاد زاویه فک بوسیله کانتورینگ:

کانتورینگ اولین مرحله در ایجاد خط فک برجسته است. برای داشتن یک خط فک طبیعی واقعی، بسیار مهم است که کانتورهای خود را در مکان‌های مناسب اعمال کنید. هنگام کانتورینگ خط فک، از رنگ پودر یا کرمی استفاده کنید که یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگی استفاده شده برای استخوان گونه یا بینی خود باشد.

نکته مهم:

کانتور را از لبه فک خود شروع نکنید؛ بهتر است از پشت گوش خود آغاز کنید تا ظاهری طبیعی بوجود آورید. با استفاده از یک برس، کانتور را با حرکات کوتاه و به سمت پایین تا وسط چانه خود محو کنید و این فرآیند را در سمت دیگر فک خود تکرار کنید.

هایلایت کردن صورت:

هایلایت کردن نیز به اندازه کانتورینگ برای دست‌یابی به خط فک مطلوب بسیار مهم است. ترکیب تیرگی کانتور با هایلایتر باعث جذب توجه به خط فک شما می‌شود و آن را به صورت واضح و مشخص نمایان می‌سازد.

نکته مهم:

زاویه سازی صورت، حتماً از یک هایلایتر بدون براقیت استفاده کنید. هایلایتری که رنگی نزدیک به رنگ طبیعی پوست صورت شما دارد، بهترین نتیجه را برای ایجاد خط فک به ارمغان می‌آورد.

از براق کننده شدید استفاده نکنید:

هیچ فردی به طور طبیعی خط فکی براق ندارد. استفاده از شاینر یا براق کننده برای ایجاد خط فک، به عنوان یک ترفند، کاملاً نامناسب است. برخی از محصولات آرایشی که در حالت طبیعی شاین ندارند، اما در معرض نور برق می‌زنند؛ بنابراین اگر مطمئن نیستید که یک محصول براق یا مات است، قبل از خرید آن، لیست مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید.

زاویه سازی صورت قلبی

معمولا صورت قلبی چانه نوک تیز و باریکی به شکل قلب دارند . به همین دلیل است که باید در نحوه کشیدن کانتور بسیار دقت کنید . برای زاویه سازی دقیق فرم صورت قلبی ، بهتر است خط کانتور را از شقیقه ها و پیشانی شروع کنید و به طرف پایین استخوان گونه بکشید . این ترفند باعث می شود که زاویه پیشانی و گونه ها با چانه مطابقت داشته باشد .

زاویه سازی صورت الماسی

افرادی که فرم صورت الماسی دارند ، صورت آنها نسبت به سایر فرم صورتهای دیگر پهن تر است ولی چانه و خط مو باریکتری دارند . برای زاویه سازی صورت الماسی باید کانتور را زیر خط استخوان گونه شروع کنید و تا وسط گونه بکشید . توجه داشته باشید، شما نباید خط کانتور را زیاد به دهان نزدیک کنید زیرا زاویه سازی به کل خراب می شود و از حالت طبیعی خارج خواهد شد .

زاویه سازی صورت گرد

عرض و طول پهنایی صورت گرد باهم برابر است و هیچگونه زاویه مشخصی در قسمت پیشانی ، فک و چانه وجود ندارد . برای زاویه سازی صورت گرد باید کانتور را از خط رویش موهای سر شروع کنید و به طرف استخوان گونه ادامه دهید . از گوشه خط فک شروع کنید و کانتور را تا چانه بکشید تا بتوانید چانه را زاویه دار و کشیده تر نشان دهید.

زاویه سازی صورت مستطیل و بیضی

افرادی که صورت مستطیل یا مربعی شکل دارند ، صورت آنها بسیار پهن است و باید کانتورینگ را با دقت بیشتری انجام دهند . این افراد زاویه فک ، چانه و گونه مشخصی ندارند به همین دلیل کانتورینگ این فرم صورت بسیار سخت می شود . بهتر است برای کوچک نشان دادن پیشانی ، کانتور را از خط مو به طرف وسط پیشانی بکشید . برای زاویه سازی گونه ها ، کانتور را زیر استخوان گونه به طرف گوشه بینی بکشید، طوری که زیاد به دهان و بینی نزدیک نباشد ، سپس کل کانتور را با براش به آرامی فیکس کنید .

سخن آخر

کانتورینگ صورت یک تکنیک آرایشی است که با استفاده از تیره و روشن کردن بخش‌های مختلف صورت، ویژگی‌های صورت را تاکید یا آن‌ها را تضعیف می‌کند. این تکنیک معمولاً با استفاده از رژلب، کانسیلر، پودر و براش‌های آرایشی انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا