ترفندهای تمیز کردن آینه سرویس بهداشتی بدون خش افتادن

ترفندهای تمیز کردن آینه سرویس بهداشتی بدون خش افتادن

تمیز کردن آینه بد.ن خش افتادن نیازمند دقت و ترفندهای خاص است. آینه های تمیز سرویس بهداشتی ها و هرکجای خانه، حالت مرتب و پاکیزگی به خانه می‎‌دهد. درحالت عادی ممکن است تمیز کردن آینه ها راحت به نظر برسد ولی هنگاهی که با لکه هایی مثا روغن یا خمیردندان روبرو می‌شوید، دیگر به سادگی دفعه های قبل پاک نمی‌شوند. و ممکن است باعث خش افتادن آینه ها بشود.

در ادامه این مطلب ترفندهای تمیز کردن آینه ها و جلوگیری از خش افتادن آن ها را به شما معرفی می‌کنیم:

1- سرکه سفید و روزنامه

1 فنجان سزکه را با 3 فنجان آب مخلوط کرده و آن را بر روی آینه اسپری می‌کنیم. دقت کنید که برای پاک کردن آن از یک پارچه نخی ملایم یاروزنامه استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه باعث خش افتادن آینه نمی‌شود، بلکه باعث درخشش و براقیت آینه ها می‌شود.

2- فیلتر قهوه

استفاده از فیلتر فهوه یک روش غیر معمول ولی مفید و کاربردی برای جلوگیری از خش افتادن آینه ها و تمیز کردنشان است. این محصول کاملا بدون کرک و پرز است و تمام نشانه های خراشیدگی و رگه ها را از آینه پاک می‌کند. پس فیلتر های فهوه را دور نیاندازید و از آن ها استفاده کنید.

3- استفاده از کرم اصلاح

کرم اصلاح یک ضد عفونی کننده است که علاوه بر اینکه هنگام پاک کردن آینه از خش افتادن آن جلوگیری می‌کند، بلکه آثار کثیفی و خراشیدگی را نیز از بین می‌برد. کرم اصلاح را روی آینه بمالید و سپس با یک دستمال کاغذی خیس آن را از آینه پاک کنید.

4- چای برای پاک کردن آینه

چای یک نوشیدنی عالی با ترکیبی ملایم است که به راحتی سطح آینه را پاک می‌کند و مانع از خش افتادن آینه می‌شود. به این منظور یک فنجان چای را کنار گذاشته تا سرد شود. پارچه ای با الیاف مناسب و ملایم را به چایی آغشته کرده و روی آینه بزنید. سپس ان را با یک پارچه خشک و نرم پاک کنید و شاهد درخشش آینه خود باشید.

5-استفاده از نوشابه

نوشابه یکی از ماده های ضد عفونی کننده و لکه بر است که کاملا بدون بو و بدون ضرر است. مقداری از نوشابه را در بطری بریزید و بر روی آینه اسپری کنید. علاوه بر درخشش و براقیت آینه ، از خش افتادن آینه جلوگیری می‌کند. البته دقت کنید استفاده از پارچه های نرم و دارای بافت ملایم در این موضوع نقش اساسی دارد.

6-آینه ها را زود به زود تمیز کنید

ماندن گرد و غبار روی آینه و سپس کشیدن دستمال خشک برروی آن به راحتی باعث خش افتادن آینه ها می‌شود. پس برای جلوگیری از این موضوع  ابتدا ان را با یک پارچه ی مرطوب پاک کرده و سپس کار اصلی نظافت را انجام دهیم. یا ابتدا با سشوار گرد رو غبار را پاک کنیم و سپس بقیه مراحل را انجام دهیم. برای اینکه کار شما دشوار نشود سعی کنید آینه ها را زود به زود تمیز کنید.

کلام آخر

آینه ها ظرافتی خاصی را به محیط می‌بخشند و تمیزی و جلوگیری از خش افتادن آن ها یک نکته ضروری است. و نشان دهنده سلیقه و ظرافت صاحب خانه است. زیرا کوچک ترین خش به طرز خیلی بزرگی روی آن دیده می‌شود و ظاهر آینه و محیط را نامرتب جلوه می‌دهد. سعی کنید از ترفند های گفته شده با دقت استفاده کنید و از نتیجه آن شگفت زده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا