ترفندهای جادویی آرایش صورت مخصوص پوست های گندمی

آرایش کردن تنها برای زیباتر جلوه دادن شما نیست. بلکه تناسب آرایش با رنگ پوست و اجزای صورت شما خیلی مهم است. آرایش کردن درواقع آراستگی است که باید در همه‌ی قسمت‌های آرایش شما به چشم بخورد درغیراین صورت نه تنها در جهت ظاهری مناسب‌تر حرکت نکرده‌اید بلکه به ضرر خودتان هم گام برداشته‌اید!

آرایش صورت گندمی

پوست رنگ‌های مختلفی دارد. از سفید و سبزه و برنز گرفته تا شکلاتی و صورتی و گندمی! مهم این است که رنگ پوست خود را بشناسید و نخواهید متفاوت با آن جلوه کنید.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد کسانی که رنگ پوستشان گندمی است صحبت کنیم.

گندمگون‌ها نه زیاد روشن هستند نه تیرگی دارند. از سفیدپوست‌ها کمی تیره‌تر هستند و از سبزه‌ها کمی روشن‌تر!  کک و مک در پوست آنها دیده نمی‌شود. این رنگ پوست خیلی شبیه رنگ گندم است به همین علت نام آن را گندمی گذاشته‌اند! 30 تا 40 درصد مردم کشورمان این رنگ پوست را دارند.

گندمگون‌ها دستشان در آرایش صورت و رنگ مو باز است و برایشان چندان چالش برانگیز نیست. ولی با همه‌ی این تعریف‌ها و ویژگی‌های خوب این رنگ پوست باید نکاتی را در آرایش صورت رعایت کرد تا تناسب همه‌جانبه داشته باشید.

آرایش صورت گندمی

کرم پودر یا پن‌کیک برای پوست گندمی ها

برای انتخاب کرم پودر حتما نزدیکترین  رنگ به پوستتان را انتخاب کنید. روی دست امتحان نکنید و بخشی از صورتتان را آغشته به کرم پودر کنید تا بتوانید هماهنگی کرم پودر با رنگ پوستتان را بهتر ببینید. این نکته را از یاد نبرید که هیچ‌وقت رنگ روشن‌تر از پوستتان به عنوان کرم پودر انتخاب نکنید. اگر هم از کرم پودر استفاده نمی‌کنید این موارد را در خرید پن‌کیک رعایت کنید!

آرایش صورت گندمی

کانسیلر

کانسیلر کرم سبکی است که ضدآفتاب دارد و برای دور چشم به کار می‌رود. رنگ کانسیلر بهتر است یک درجه از پوست شما تیره‌تر باشد. رنگ روشن‌تر از پوست را به عنوان کانسیلر انتخاب نکنید.

آرایش صورت گندمی

سایه

رنگ‌های طلایی و مسی و قهوه‌ای برای گندمگون‌ها خیلی مناسب است. همچنین می‌توانید از رنگ‌های براق و شاین دار هم استفاده کنید. این نوع سایه‌ها گرمی دلنشینی به صورت شما می‌بخشد. رنگ‌های نقره‌ای و بنفش روشن و صورتی روشن را کنار بگذارید.

آرایش صورت گندمی

رژگونه

گونه‌های شما با رنگ‌های زیبا برجسته‌تر و زیباتر به نظر خواهند رسید. رنگ‌های گلبهی، هلویی و بژ انتخاب خیلی خوبی هستند. در مقابل اگر از رنگ‌های خیلی تیره و یا صورتی روشن برای رژگونه استفاده کنید آرایش زیبایی نخواهید داشت.

آرایش صورت گندمی

خط چشم برای پوست گندمی

برای پوست گندمی خط چشم‌هایی به رنگ قهوه‌ای، سبز، آبی و مشکی مناسب هستند. سعی کنید به طرف خط چشم‌های نقره‌ای نروید!

آرایش صورت گندمی

خط لب

خط لبی همرنگ رژ لبتان انتخاب کنید. خط لب تیره‌تر از رژ اصلا جذابیتی ندارد!

آرایش صورت گندمی

رژلب مخصوص پوست گندمی

رژلب خیلی در آرایش کلی صورت تاثیرگذار است. پس حواستان به انتخاب آن باشد. رنگ‌های زرشکی، نود و هلویی خیلی به شما می‌آیند!

آرایش صورت گندمی

هرگز به سمت رژلب‌های خیلی تیره یا صورتی و قرمز روشن نروید.

این نکات را رعایت کنید. کار سختی نیستند! فقط کافیست یک رنگ از هر کدام داشته باشید. دیگر هماهنگی کامل در آرایشتان به چشم می‌خورد و از جذابیت و آراستگی لازم بهره‌مندید.

زیبا بمانید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا