ترفندهای پخت مربای به قرمز و خوش رنگ و لعاب

ترفندهای پخت مربای به قرمز و خوش رنگ و لعاب

مرباها یکی از چاشنی های مورد علاقه و منایب برای طبع ما ایرانی ها است. مربای به یک مربای خوشرنگ و خوشمزه مخصوص فصل پاییز است که به روش های مختلف تهیه می‌شود. ولی همانند پخت تمامی غذاها و مرباها ترفند و نکته هایی وجود دارند که به هنگام پخت مربای به ان هارا رعایت کنید.

برای تهیه یک مربای خوشرنگ و خوشمزه به، در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

مواد لازم برای تهیه مربای به :

مواد لازممقدار مواد
میوه به۵۰۰ گرم
هل۲ عدد
شکر۵۰۰ گرم
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

مرحله اول

برای تهیه مربای به ابتدا باید به ها را بشویید و پوست آن ها را جدا کنید و آن ها را برش داده و هسته های به ها را در می‌آوریم و سپس به ها را به شکل دلخواه خرد می‌کنیم.

مرحله دوم

به های خرد شده را در یک ظرف مسی قرار می‌دهیم و 6 لیوان آب و شکر را به آن ها اضافه می‌کنیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا به جوش بیاید.

 مرحله سوم

1-بعد از به جوش آمدن مربا حرارت را کم کرده و روی درب قابلمه دمی می‌گذاریم. اجازه می‌دهیم مربا 1 ساعت روی حرارت کم بپزد. وقتی به غلظت مورد نظر رسید زیر قابلمه را خاموش می‌کنیم.

نکته مهم قرمز شدن مربای به: گذاشتن در دمی در طول پخت آن باعث قرمز و خوشرنگ شدن مربای به میشود.

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از سرد شدن مربای به، هل و آبلیمو و یک تکه چوب دارچین برای طعم مربا به، به آن اضافه می‌کنیم. و مجددا درب قابلمه را می‌گذاریم. دارچین یک هماهنگی مناسب در طعم و بوی مربا ایجاد می‌کند.

نکته مهم غلظت مربا: مربا بعد از سرد شدن تا دو برابر غلیظ تر می‌شود، پس برای جلوگیری از سفت شدن مربا، هنگام برداشتن از روی گاز باید غلظت مناسب داشته باشد.

مرحله پنجم

30 دقیقه پس از اضافه کردن دارچین و آبلیمو، درب قابلمه را بر می‌داریم و دانه های هل و زعفران دم کرده را به مربای به اضافه می‌کنیم.

مرحله ششم

برای اینکه مطمئن شویم که مربا به غلظت و قوام مناسب رسیده است، یک قطره از شهد مربای به را درون یک لیوان آب سرد می‌ریزیم. اگر شهد بدون اینکه متلاشی شود به ته لیوان برسد یعنی اینکه مربا به قوام مناسب رسیده است. ولی در صورتی که قطره از هم باز شود، مربا نیاز به جوشیدن مجدد به اندازه20 دقیقه، جهت رسیدن به غلظت مناسب دارد.

مرحله هفتم

بعد از اینکه مربا به قوام مناسب رسید،. درب قابلمه را مجددا بزارید و اجازه دهید که در این حالت به دمای محیط برسد. پس از خنک شدن مربا، برای ماندگاری بیشتر و حفظ حالت مربای به،آن ها را در ظرف های شیشه ای مناسب ریخته و در یخچال قرار می‌دهیم.

نکته مهم ماندگاری به: دمای محیط یخچال نباید کم و زیاد باشد. درب ظروفی که حاوی نربای به هستند باید کاملا محکم باشد و هوایی به آن نفوذ نکند. دقت داشته باشید مربا را با سر باز زیاد در محیط اتاق قرار ندهید.

سخن آخر

برای پختن یک مربای به خوشرنگ و خوش طعم و بو باید تمام نکاتی که گفته شده را رعایت کنید تا به یک نتیجه علی برسید و از نربای به لذت ببرید. این مربای به دلیل طعم و رنگ مناسب آن به خوبی می‌تواند یک گزینه عالی برای سفره خوشرنگ شما باشد. امیدوارم این مربا را با توجه به آموزش بالا درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا