تزئین حلوا مجلسی در خانه با ساده‌ترین روش

تزئین حلوا مجلسی در خانه با ساده‌ترین روش

حلوا یکی از غذاهای پر طرفدار ایرانی است که از قدیم‌الایام مورد استفاده قرار گرفته است. این ذا مناسب مراسم ها و دورهمی ها و مجالس ختم است. از این غذای خوشرنگ و خوشمزه برای سفره های ماه مبارک رمضان نیز استفاده می‌شود. شما می‌توانید متناسب با هر مجلس و سبک هر مهمونی حلوا را به دلخواه و به سلیقه خودتان تزئین کنید.

در این مطلب از نی‌نی‌بان  قصد داریم روش های خانگی و ساده تزئین حلوا را به شما آموزش دهیم:

فراموش نکنید که برای اینکه حلوا به خوبی فرم بگیرد و طرح روی آن به خوبی دیده شود، باید به محض آماده شدن آن را در ظرفی بریزیم و شروع به تزئین آن کنیم.

1- استفاده از قاشق در سایز های مختلف

بعد از اینکه حلوا را در ظرف مورد نظر ریختیم با یک کارد آن را به چهار ربع تقسیم می‌کنیم. به طوریکه فقط خطوط دیده شوند و آن را برش نمی‌زنیم. سپس از محل تقاطع خط ها با لبه پهن قاشق به هر طرف که دوست داشتید روی حلوا را فشار دهید. این کار را تا آخر طرف ادامه دهید و بعد با خلال بادام و پسته ان را تزئین کنید.

2-  قالب کردن حلوا

برای این مدل از ترئین حلوا، حلوا را در یک ظرف یا سطح با ضخامت بسیار زیاد پهن می‌کنیم. و سپس با استفاده از قالب های کوچک آن را برش می‌زنیم. و به صورت شیرینی روی یک طرف گذاشته و سرو می‌کنیم.

3- از قالب های کوچگ و بزرک استفاده کنید

بعد از آماده شدن حلوا می توانید هنگاهی که داغ است آن را در قالب های سیلیکونی بریزید و روی آن را با قاشق فشار دهید تا کاملا فشرده شود. انتخاب اندازه و شکل قالب به سلیقه خودتان است. 1 تا 2 ساعت حلوا را در یخچال می‌گذاریم و سپس روی یک ظرف مسطح قالب را بر می‌گردانیم و آن را تزئین می‌کنیم.

4- حلوا را به صورت فینگر فود سرو کنید

حلوا را بعد از آماده شدن در داخل قیف های خانگی یا بازاری بریزید و سپس روی کپسول های شیرینی پزی یا بیسکویت، مقداری از حلوا را به شکل گل بریزید. کپسول های شیرینی پزی را می‌توانید از مغازه های لوازم قنادی تهیه کنید. تعداد زیادی از حلوا ها را به این صورت درست کنید و روی یک ظرف بزرگ قرار دهید و صورت فینگر فود سرو کنید. می‌توانید روی هر کدام را با پسته، بادام و یا غنچه گل محمدی تزئین کنید.

5- رول حلوا و موز

مقداری از حلوا را روی یک سینی بریزید. از قبل روی سینی یک نایلون فریزر قرار دهید و آن را چرب کنید. حلوا را کاملا روی نایون فریزر پهن کنید به طوری که ضخامت آن به 1 تا 2 سانتی متر برسد. بعد یک عدد موز را به صورت کامل و بدون اینکه برش دهید در وسط حلوا قرار داده و به وسیله نایلون فریزر بقیه حلوا را به دور موز می‌پیچید به صورت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار می‌دهیدتا سفت شود. و سپس آن را برش می‌دهید و سرو می‌کنید.

کلام اخر

برای تزئین حلوا روش های زیادی وجود دارد که ما در بالا به تعدادی از آن ها اشاره کردیم. حلوا یک شرینی مناسب برای مهمونی ها است که معمولا همراه با چایی و به عنوان عصرانه سرو می‌شود. این شیرینی خوشمزه و دلپذیر طرز تهیه های مختلف دارد و ممکن است رنگ های متفاوت داشته‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا