تست روانشناسی: با این تست حافظه خودتان را بسنجید!

تست روانشناسی: با این تست حافظه خودتان را بسنجید!

تحقیقات نشان داده است که حافظه ما آنقدرها که فکر می کنیم خوب نیست و اغلب در به یاد آوردن لوگوهای معروف ترین برندها شکست می خوریم. به عنوان مثال، تنها 6 درصد از پاسخ دهندگان توانستند به درستی لوگوی استارباکس را به خاطر بیاورند. خبر خوب این است که این لوگوها می توانند به عنوان یک تمرین عالی برای بهبود سلامت مغز و حافظه ما استفاده شوند.با این تست حافظه خودتان را بسنجید!

در ادامه به برخی از این لوگوهای معر.ف اشاره خواهیم کرد:

جواب تست را در آخر مطلب مشاهده کنید.با این تست حافظه خودتان را بسنجید!

1- لوگوی اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های جهان است که به طور متوسط هر فردی روزانه حداقل 3 بار آن را می بیند. اما به علت اینکه همیشه جلو چشممان است، هیچوفت به لوگوی آن با جزئیات دقت نکرده ایم و شاید شکل دقیقی از آن را در حافظه نداشته باشیم. به نظر شما کدام یک لوگوی درست اینستاگرام است؟با این تست حافظه خودتان را بسنجید!

2- لوگوی سایت آمازون

آمازون بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی جهان است که از سراسر دنیا مشتری دارد. ممکن است تا حالا با دقت به لوگوی آن دقت نکرده باشیم. یه نظر شما کدام لوگوی اصلی سایت آمازون است؟

با این تست حافظه خودتان را بسنجید!

3- لوگوی شرکت قیلم نتفلیکس

برای همه ها پیش آمده است که فیلم یا سریال های شرکت نتفلیکس را نگاه کرده باشیم و در ابتدای شروع فیلم آن را دیده باشیم. اما تابحال با جزئیات زیاد آن را نکاه نکرده ایم. شاید فقط به یاد داشته باشیم که قرمز است.با این تست حافظه خودتان را بسنجید!

4- لوگوی ورزشی ادیداس

همه ما حداقل یک لباس داریم که لوگوی ادیداس را داشته باشد. ولی آیا تا بحال پیش آمده که با دقت جهت و تعداد قسمت های آن را بشمارید؟با این تست حافظه خودتان را بسنجید!

5- لوگوی کروم

کروم شاید در دسترس ترین پلتفرمی باشد که کابران از آن استفاده می کنند. ولی همه ما ممکن است یک شکل کلی و رنگ های کلی از آن را در حافظه خود نگه داشته باشیم که شاید استباه باشد.

6- لوگوی استارباکس

لوگوی استار باکس بسیار مورد مقایسه و بررسی قرار می گیرد. زیرا به دلیل پیچیده بودن طرح آن، تشخیص درست آن سخت می شود. به نطر شما کدام لوگوی اصلی بزرگ ترین کافی شاب زنجیره ای جهان است؟

کلام آخر

حافظه همه ما با دیدن چیزی که مدام جلوی چشممان است دیگر واکنشی نشان نمی دهد و ذهن ما یک شکل کلی از آن را در حافظه ما ذخیره می کند. و ما به دلیل اینکه برایمان اهمیتی ندارد به ان توجه نمی کنیم و ممکن است خیلی راحت فریب ذهنمان را بخوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا