تغذیه برای تقویت حافظه/چند ماده غذایی که هوش شما رو چند برابر میکنه

تغذیه برای تقویت حافظه/چند ماده غذایی که هوش شما رو چند برابر میکنه

تغذیه برای تقویت حافظه در سبد غذایی همه ما وجود دارد. بیشتر افراد به دنبال این هستند که حافظه خود را ماده غذایی تقویت کنند تا از قرص و دارو استفاده نمایند. در حال حاضر برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها برای تقویت شناخت، ادراک و حافظه موثر هستند. در این بخش از نی‌نی‌بان می‌خواهیم بدانیم چه خوراکی برای بهبود عملکرد حافظه، موثر است؟

تخم مرغ

  • سبزیجات، مناسب‌ ترین تغذیه برای تقویت حافظه

سبزیجات نه تنها بر روی مغز و فعالیت شناختی تاثیر دارد، بلکه سیستم دفاعی بدن شما را نیز تقویت می‌کند. از قدیم گفته‌اند که عقل سالم در بدن سالم! پس شما می‌توانید با خوردن سبزیجات به صورت روزانه با یک تیر دو نشان بزنید. افرادی که گیاهخوار هستند و گوشت استفاده نمی‌کنند، سبزیجات منبع غنی از مواد پروتئینی و ویتامینی خواهد بود. سبزیجات برگ دار سرسار از ویتامین E، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها هستند. این مواد مغذی از آلزایمر و زوال عقل در سنین بالا جلوگیری خواهد کرد. سبزیجاتی مانند کلم، گل کلم، کلم بروکلی، کلم قرمز، اسفناج، چغندر، جعفری و زیتون و… سرشار از فولات هستند و به تقویت حافظه کمک زیادی می‌کنند.

تغذیه برای تقویت حافظه

  • شکلات، خوشمزه ترین تغذیه برای تقویت حافظه

اگر می‌خواهید یک خوراکی خوشمزه را تجربه کنید و در عین حال سلامتی مغز خود را تامین نمایید، شکلات را فراموش نکنید. همه ما عاشق شکلات هستیم و محال است بتوانیم راحت از آن دل بکنیم. شکلات‌های کاکائویی بهترین گزینه برای تقویت مغز و جلوگیری از لزایمر هستند. فلاوانول موجود در کاکائو روند پیری سلول‌های خاکستری مغز را به تاخیر می‌اندازد. همچنین سرعت جریان خون در مغز را افزایش خواهد داد.

شکلات خوشمزه ترین تغذیه برای تقویت حافظه

  • آووکادو، خوراکی تازه وارد به ایران

آووکادو ساید نزدیک به دو دهه باشه که وارد ایران شده و اما طرفداران زیادی هم دارد. بیشتر افرادی که طرفدار آووکادو هستند، آن را در داخل سالاد استفاده می‌کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آووکادو، کمک می‌کند تا سرعت جریان خون برای رسیدن به مغز افزایش یابد. در نتیجه بهتر می‌تواند عملکردهای شناختی را بهبود ببخشد.

آووکادو، بهترین خوراکی

سخن آخر

بهتر است در سفره غذایی خود از نمک و شکر کمتر استفاده کنید. غذهای مضر و چرب مانند فست فود و نوشیدنی‌های الکلی و مشروبی را کنار بگذارید. می‌توانید از خوراکی‌هایی طبیعی و سالم مانند گوشت سفید، تخم مرغ، دانه‌های آجیلی، روغن‌های گیاهی و… استفاده کنید. به نطر شما کدام یک از سه موارد بالا، تاثیر زیادی در بهبود عملکرد حافظه و تقویت آن خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا