درمان خشکی پوست در فصل زمستان با چند راهکار ساده

درمان خشکی پوست در فصل زمستان با چند راهکار ساده

خشکی پوست در فصل زمستان یکی از معضلاتی است که هم خانم‌ها و هم آقایان دچار آن می‌شوند. وقتی فصول سال عوض می‌شوند هوای گرم و متعادل جای خود را به هوای سرد می‌دهند، باعث خشکی پوست می‌شوند. خشک شدن پوست به مرور زمان باعث اگزما و ابتلا به مشکلات پوستی می‌شود. خشک شدن پوست فقط مربوط به سر و صورت نمی‌شود. بلکه تمام نقاط بدن سما حتی با لباس پوشیدن هم، خشک می‌شود. خارش، زبر شدن پوست، پوسته پوسته شدن، سوزش، ترک، التهاب و… همگی جزو علائم خشک شدن پوست هستند. در ادامه می‌خواهیم با راهکار‌های بیشتر و متداولی آشنا شویم.

خشکی پوست در فصل زمستان

1. مرطوب کننده، جلوگیری از خشکی پوست در زمستان

در فصل سرد سال با شستن مداوم دست‌ها، چربی‌ها پاک می‌شوند. این چربی‌ها اگر به طور کامل از بین برود، باعث می‌شود که پوست دست مدام خشک شود. به همین دلیل استفاده از یک کرم مرطوب کننده، بسیار واجب است. وقتی چربی مفید بر روی پوست دست از بین می‌رود، پوست قابلیت نرم کنندگی یا مرطوب بودن خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل، بعد از هر بار شدن دست یا صورت، بهتر است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این کرم‌ها چربی و رطوبت لازم را به پوست باز می‌گرداند.

مرطوب کردن پوست

2. ضد آفتاب، واجب برای تمام پوست ها

در فصل زمستان با توجه به این که تابش نور خورشید اثرات بدتری نسبت به فصول گرم سال دارد، استفاده از کرم ضد آفتاب واجب است. در فصل سرد سال از جمله زمستان هم، اشعه‌های مضر UV، می‌تواند پوست را خشک کند. در کرم‌های ضد آفتاب مواد نرم کننده و رطوبت رسانی وجود دارند که پوست شما را احیا می‌کنند. از طرفی هم این کرم باعث می‌شود ظاهر شما دستخوش تغییرات محیطی قرار نگیرد. حتی اگر از خانه هم بیرون نمی‌روید، باز هم درون خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. این روتین به صورت روزانه از پوست شما مراقبت خواهد کرد.

استفاده از کرم ضد آفتاب

3. کرم شب، تقویت و پیشگیری خشکی پوست در زمستان

کرم‌های شب، چربی سالم و غلظت بالایی دارد به همین دلیل بیشتر روی پوست باقی می‌ماند. این کرم‌ها برای جلوگیری از خسکی زدن پوست در زمستان، بسیار مناسب هستند. اگر می‌خواهید از کرم شب برای دست و پا استفاده کنید، بهتر است بعد از آن یک دستکش یا سلفون دور دست و پای خود بپیچید. کرم شب در واقع کار ماسک‌های مغذی و پرخاصیت را انجام می‌دهد.

خشکی پوست در فصل زمستان

سخن آخر

در این مطلب با سه روش اصولی که تمام متخصصان پوستی آن را پیشنهاد می‌دهند، آشنا شدید. این سه کرم برای بهبود پوست بسیار لازم هستند. شما کدام یک از موارد بالا را در روتین پوستی خود حفظ می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا