درمان خشکی پوست در پاییز/ چطور از شر خشکی پوست خلاص شویم؟

 

فصل پاییز از راه رسیده است. همراه با بادهای سردتر و شب‌های طولانی‌تر، پوست شما نیز خشک‌تر خواهد شد. سوال این است که چگونه می‌توان از شر این خشکی پوست فصلی خلاص شد؟ چه مراحلی را باید در مراقبت پوستی و زندگی روزمره خود بگنجانید تا به شما کمک کند؟

درمان خشکی پوست در پاییز

ما اول به شما علائم اصلی که نشان می‌دهد شما پوست خشکی دارید را معرفی می‌کنیم:

  • پوسته پوسته شدن
  • خارش
  • قرمزی (بیشتر در پوست‌های روشن دیده می‌شود)
  • ترک‌های پوستی
  • پوست ضخیم شده

درمان خشکی پوست در پاییز

بایدها و نبایدهایی که در فصل پاییز باید رعایت کنید:

 

1. از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید:

بهترین راه برای هیدراته کردن پوست، مرطوب نگه داشتن آن است. پوست شما در پاییز به آبرسانی بیشتری نیاز دارد. ما پیشنهاد می‌کنیم که از مرطوب کننده‌های قوی مانند مرطوب کننده عمیق فیتو سرامید اوردینری استفاده کنید.

درمان خشکی پوست در پاییز

2. از دوش آب گرم طولانی خودداری کنید:

اگرچه دوش آب گرم بسیار آرامبخش است اما با از بین بردن چربی طبیعی پوست، باعث خشک شدن پوست شما می‌شود. سعی کنید به جای آن با آب ولرم دوش بگیرید و یا زمان محدودی را به دوش دادن اختصاص دهید. همچنین بلافاصله بعد از حمام باید پوست خود را مرطوب کنید.

درمان خشکی پوست در پاییز

3. پاک‌کننده‌های ملایم و کف‌دار را انتخاب کنید:

استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم و کف‌دار برای پوست‌های خشک، چیزی است که باید بدون توجه به فصل انجام گیرد. بهتر است از پاک کننده‌های بدون عطر استفاده کنید. شوینده‌های بدنی که حاوی جو دوسر، شیر و عسل هستند، بهترین انتهاب برای پوست شما خواهند بود.

درمان خشکی پوست در پاییز

4. روتینی برای مرطوب کردن پوست خود در روز و شب ایجاد کنید:

برای مقابله با هر گونه مشکل پوستی، باید یک روتین مراقبت از پوست را به طور پیوسته دنبال کنید. پوست شما در طول روز و در طول شب به مراقبت نیاز دارد.

درمان خشکی پوست در پاییز

5. کرم مرطوب کننده روز:

کرم‌های مرطوب کننده روز سرشار از ویتامین E هستند که عملکرد و بازسازی سلولی پوست را بهبود می‌بخشند. همچنین از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت میکنند.

درمان خشکی پوست در پاییز

6. کرم مرطوب کننده و ترمیم کننده شب:

این کرم‌ها دارای رتینول هستند که به عنوان یک عامل ضد پیری عمل می‌کنند. هر روز صبح پوست شما را تسکین داده و رطوبت رسانی می‌کنند تا ظاهری درخشان داشته باشید.

درمان خشکی پوست در پاییز

7. سرم و روغن مخصوص پوست:

استفاده از سرم و روغن مخصوص پوست خشک در تمام فصول سال ضروری است. سرم صورت برای آبرسانی پوست بسیار مناسب است. همچنین سرم اسید هیالورونیک برای نجات پوست های خشک و یا حتی پوست‌های حساس و مستعد آکنه، معجزه میکند. این سرم با آبرسانی کافی، درخشندگی پوست شما را تضمین میکند.

درمان خشکی پوست در پاییز

سخن پایانی:

خشکی پوست در پاییز بسیار شایع است. اما با رعایت این نکات و داشتن یک روتین پوستی مناسب، خواهید توانست تا از شر خشکی در امان بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا