دستور پخت بی نظیرترین واویشکای مرغ گیلانی

واویشکای مرغ گیلانی رو اگه یه بار درست کنی عاشقش می‌شی!

«غذاهای شمالی نمی‌ذارن رژیم بگیری! وسوسه می‌کنن بیا منو بخور!»

مرغ را به روش‌های مختلفی می‌توان درست کرد، اسم‌های متفاوتی بر آن گذاشت، طعم‌های زیادی را تجربه کرد. پس از امتحان کردن نترسید، در هر تجربه ممکن است شما یک غذای جدید به لیست آشپزی‌هایتان اضافه شود شاید هم نه! مهم این است قدرت تجربه کردن را از خودتان نگیرید.

واویشکای مرغ غذایی است که مردم خطه شمال به آن عرق زیادی دارند. شما هم اگر امتحان کنید حتما عاشق آن می‌شوید چون هم ساده و سریع حاضر می‌شود و هم اینکه طعم دلچسبی دارد که همه از آن خوششان می‌آید.

مواد لازم

ماده غذاییمقدار
مرغ (ترجیحا سینه)نیم کیلو
پیازدو عدد
گوجه فرنگینیم کیلو
رب گوجه فرنگییک قاشق غذاخوری
آبغورهنصف فنجان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
سیب زمینیبه میزان دلخواه

خب! اول از همه یادتان باشد این غذا در گیلان ممکن است به جای مرغ از دل و جگر هم استفاده بشود. پس انواع مختلفی دارد، حتما تا به امروز واویشکای گوشت را امتحان کرده‌اید چه با گوشت چرخ‌کرده و یا گوشت تکه‌ای. در هر صورت این واویشکای ناقلا چهره‌های زیادی دارد باید دید شما طالب کدام یک هستید!

مرحله اول

  • سینه‌های مرغ را به تکه‌های متوسط برش بدهید و آنها را با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه خوب ماساژ بدهید تا ادویه‌ها حسابی به خرد مرغ‌ها بروند.
  • پیازها را خلالی خرد کنید.
  • سیب زمینی‌ها را نگینی خرد کرده کنار بگذارید. برای اینکه رنگ سیب‌زمینی عوض نشود می‌توانید داخل آب سرد بریزید.
  • گوجه فرنگی‌ها را هم نگینی خرد کنید. حتی می‌توانید گوجه گیلاسی استفاده کنید و آنها را از وسط نصف کنید.

مرحله دوم

پیازها را در مقداری روغن تفت بدهید. باید سبک شده و رنگ آن عوض بشود در همین حد کافی است. حالا که پیازها کمی تا قسمتی برنزه شدند وقت اضافه کردن مرغ‌هاست. مرغ‌ها را باید خوب خوب خوب سرخ کنید. هر دو طرف را تا مرز طلایی شدن سرخ کنید. بوی مرغ سرخ کرده خیلی محشر است، قبول دارید!؟

رب گوجه فرنگی را هم در ظرف ریخته و اجازه بدهید 2 دقیقه سرخ بشود تا رنگ آن دربیاید.

حالا وقت اضافه کردن چیست؟! بله. گوجه فرنگی‌ها قرار است با مرغ‌ها دیدار کنند! گوجه‌ها را هم خوب تفت بدهید و با مواد مخلوط کنید تا نرم نرم بشوند. وقتی به این مرحله رسید نوبت چیست؟ یک بار مواد اولیه را مرور کنید! احسنت! آبغوره. آبغوره را هم اضافه کنید و شعله گاز را کم کرده در ظرف را بگذارید تا خوب بپزند. این خوراک کم آب است پس لازم نیست آبی به غیر از آبغوره به آن اضافه کنید مگر اینکه خیلی آب آن کشیده بشود. در این صورت مقداری آب اضافه کنید.

مرحله سوم

سیب زمینی‌ها را هم در روغن سرخ کنید. وقتی خوراک واویشکای مرغ شما حاضر شد در ظرفی آن را سرو کنید و سیب زمینی‌های سرخ شده را هم اطراف آن بریزید. یک جای کار می‌لنگد! قبول دارید؟! یک کته‌ی جانانه هم حتما درست کنید و در کنار این غذای گیلانی با رنگ و بوی عالی میل کرده و لذتش را ببرید. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا