دستور پخت خوشمزه ترین کیک تابستانی با زردآلو بدون فر و همزن

این کیک زردآلو رو بدون فر و همزن برقی درست کن!

«وقتی فر نداری چطور می‌شه کیک بپزی؟! هرکی می‌گه اشتباه می‌کنه!»

طرز تهیه کیک زردآلو تابستانی بدون فر

یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌ها پختن کیک است اما ممکن است فر یا حتی همزن برقی در اختیار نداشته باشید آیا باید قید کیک پختن را زد؟! دست نگه دارید! برای ناامید شدن خیلی زود است. یک کیک خوشمزه برایتان داریم که به راحتی می‌توانید آن را درست کنید.

طرز تهیه کیک زردآلو تابستانی بدون فر

زردآلو یک میوه‌ی محبوب و دوست داشتنی است که زمان محدودی از سال را در کنار ماست! با این میوه خوشمزه می‌توان کیک و دسر و مرباهای فوق‌العاده درست کرد! تا زردآلو از بازار محو نشده است و ما را تا سال بعد تنها نگذاشته این کیک را درست کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید!

مواد لازم

ماده غذاییمقدار
تخم مرغدو عدد
آرد سفید یا شیرینی پزییک و یک سوم لیوان
ماستنصف لیوان
روغن مایعیک سوم لیوان
شکردو سوم لیوان
وانیلنصف قاشق چایخوری
بیکینگ پودریک قاشق چایخوری
زردآلوبه میزان لازم

مواد لازم چیز خاصی نداشت! همه‌ی کیک‌ها تمام این مواد را دارند! فقط زردآلو به آن اضافه شده است.

طرز تهیه کیک زردآلو تابستانی بدون فر

تخم‌مر‌غ‌ها را با وانیل و شکر هم بزنید. ده دقیقه با همزن دستی کافی است. هدف این است که مایعی کرم رنگ و کشدار به وجود بیاید. روغن و ماست را هم به آن اضافه کنید و باز هم مواد را خوب با هم مخلوط کنید. آرد را سه بار الک کنید و به همراه بیکینگ پودر را طی یکی دو مرحله به مواد کیک اضافه کنید و خیلی آرام و در یک جهت هم بزنید. از همزن یا چنگال استفاده نکنید. فقط با قاشق یا لیسک این کار را به آرامی انجام دهید تا پف کیک نخوابد.

طرز تهیه کیک زردآلو تابستانی بدون فر

یک تابه‌ی نچسب لازم دارید. کف آن را کمی چرب کنید و کاغذ روغنی داخلش بیندازید. نصف مواد کیک را در آن بریزید. یک طرف زردآلوهای برش خورده را با آرد آغشته کنید روی آن بچینید. بقیه مواد را روی زردآلوها بریزید (این کار را به آرامی انجام بدهید که چینش زردآلوها به هم نریزد) حالا وقت مرحله آخر است. بقیه زردآلوهای برش خورده را روی آن بچینید. این بار نیاز به آرد زدن به زردآلوها ندارید.

طرز تهیه کیک زردآلو تابستانی بدون فر

شعله پخش کن را روی گاز بگذارید و اجازه بدهید ده دقیقه گرم بشود. حرارت را کم و ملایم کنید. تابه را  روی آن بگذارید و بهتر است دمکنی هم روی تابه قرار بدهید. 35 دقیقه زمان می‌برد تا کیک شما آماده شود. قبل از اینکه کیک را از روی حرارت بردارید با یک سیخ چوبی آن را چک کنید. اگر از مواد کیک به سیخ چوبی نچسبید یعنی کیک شما حاضر است. یک چای فرداعلای خوشمزه و خوشرنگ هم درست کنید و همراه با کیک نوش جان کنید.

  • زردآلوها را نازک برش بزنید. اگر ضخیم باشد در کیک ته‌نشین می‌شود و ما این را نمی‌خواهیم!
  • می‌توانید از شیر به جای ماست استفاده کنید.
  • قبل از اینکه مواد کیک را مخلوط کنید تخم مرغ را از یخچال بیرون بگذارید تا با محیط هم دما شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا