ده ترفند باورنکردنی درباره خوراکی ها که دنیایتان را زیرورو می‌کند.

ده ترفند باور نکردنی درباره خوراکی ها که دنیایتان را زیر و رو می‌کند.

اگر در هنگام پخت غذا و استفاده از مواد غذایی، قلق مواد را بلد باشیم و آن هارا بشناسیم، می‌توانیم یک نتیجه مطلوب از آشپزی داشته باشیم. و بهتر از مواد غذایی نگه داری کنیم. ترفند های کوچک در آشپز خانه بسیار به ما کمک می‌کنند.

با ما باشید در معرفی چند ترفند کاربردی هنگام استفاده از مواد غذایی:

1-استفاده از نمک و سرکه برای یخ زدایی گوشت

اگر زمان کمی برای پخت گوشت دارید، گوشت یخ زده را فقط در آب یخ زدایی نکنید، می‌توانید یک قاشق نمک و دو قاشق سرکه به اضافه آب روی گوشت بریزید. این روش باعث نرم و تازه تر شدن گوشت و یخ زدایی آن در کمتراز5 دقیقه طول می‌کشد.

2-استفاده از نان هنگام شفته شدن پلو

اگر هنگام پخت برنج،یرنج شفته شد، برای گرفتن رطوبت و بهتر شدت آن، یک تکه نان را روی برنج قرار دهید. نان رطوبت اضافی برنج را می‌گیرد و تا حدودی از شفته شدن آن جلوگیری می‌کند.

3-ماندگاری بیشتر موز

همه ما میدانیم که موز سریعا گندیده میشود. برای جلوگیری از این موضوع و حفظ آن در مدت زمان بیشتر، دسته های موز را با نایلون یا ورقه آلومنیوم بپوشانید.

4-جلوگیری از سر رفتن شیر

برای جلوگیری از سررفتن شیر، روی قابلمه یا داخل آن یک قاشق چوبی قرار‌دهید. این کار باعث خنثی شدن امواج شیر شده و از سر رفتن آن جلوگیری می‌کند.

5- لیمو ها را کوچک تر برش دهید

راه های زیادی برای برش دادن لیمو وجود دارد اما، یکی از روش ها درست برش دادن آن به 3تا4 قسمت است. که برش ها باید به طور دایره‌ای ایجاد شوند. این کار باعث می‌شود بیشتر آب لیمو را خارج کنید و از آن استفاده کنید.

6-ماندگاری بیشتر سیب زمینی با استفاده از سیب

اگر مقدار زیادی سیب‌زمینی دارید و باید مدت طولانی از آن ها استفاده کنید، در سبد سیب‌زمینی ها دو عدد سیب قرار دهید و روی آن را با پارچه بپوشانید. این کار باعث می‌شود سیب‌زمینی ها تازه بمانند و جوانه نزنند.

7-تشخیص هندوانه رسیده

بسیاری از مواقع هنگام خریدن هندوانه به ظاهر زیبا آن توجه می‌کنیم ولی هنگام برش دادن آن با هندوانه خوبی مواجه نمی‌شویم.برای تشخیص یک هندوانه خوب، باید به کدر بودن یا براق بودن سطح آن دقت کنیم. هندوانه رسیده معمولا سطح کدری دارد و دارای یک لکه زرد است. این ترفند به ما هنگام خرید هندوانه بسیار کمک می‌کند.

8-جدا کردن ناخالصی ها روغن

اگر بعد از پختن غذا روغن اضافه دارید، یک قاشق سر پر نشاسته را با کمی آب مخلوط کنید، بگذارید روغن بجوشد و سپس این مخلوط را اضافه کنید. ناخالصی ها روغن را جذب می‌کند. وقتی نشاسته سفت شد، آن را از روغن جدا کنید؛ حالا شما یک روغن شفاف دارید که می‌توانید مجددا از آن استفاده کنید.

9-جدا کردن روغن اضافه

اگر بالا غذاهایی مانند سوپ روغن جمع شد، مقداری یخ را داخل ملاقه بگذارید و سپس رو غذا به ارامی قرار دهید. روغن اضافه به ملاقه می‌چسپد و غذای شما ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

10-جداکردن پوست ماهی

جدا کردن پوست ماهی همیشه یک چالش قبل از پختن آن به حساب می‌آید. برای راحت جدا کردن پوست ماهی، روی ماهی آب داغ بریزید و بگذارید کمی بماند؛ این کار باعث می‌شود پوست آن به راحتی جدا شود و هنگام پختن ماهی کار را برای شما آسان می‌کند.

Selection of healthy food on rustic wooden background

همانطور که دیدید، شناختن ترفند های بسیار ساده و در عین حال اساسی در آشپزی به ما بسیار کمک می‌کند. این کار های کوچک باعث می‌شوند که  راحت تر و در زمان کمتری و با شناخت درست مواد غذایی، آشپزی کنید و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا