راهکارهای تقویت حافظه دانش آموزان

وقتی دانش‌آموز هستید، روز به روز با اطلاعات جدید زیادی برای جذب و درک مواجه می شوید. از آنجایی که چیزهای زیادی برای یادگیری و به خاطر سپردن وجود دارد، وقتی نوبت به بازبینی زمان امتحانات و دوره‌های آموزشی می‌رسد، یادآوری همه آن‌ها ممکن است کمی طول بکشد. اما آیا واقعاً می توان قدرت حافظه خود را بهبود بخشید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه حافظه را افزایش دهیم؟ این امر مستلزم کمی تلاش از جانب شما است و می‌تواند شامل اصلاح روال عادی مطالعه شما باشد، اما طیف وسیعی از استراتژی‌های مختلف وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از حافظه خود حداکثر استفاده را ببرید.

تقویت حافظه دانش آموزان

از انباشتن دروس خودداری کنید

هنگامی که چیزی را در طیف وسیعی از جلسات مطالعه مختلف مطالعه می کنید، زمان لازم برای تحقیق، پردازش و درک صحیح اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد دانش‌آموزانی که این کار را انجام می‌دهند، به‌جای انجام یک جلسه فشرده در اواخر شب قبل از امتحان، عملکرد بسیار بهتری دارند.

یادگیری خود را به صورت گروهی سازماندهی کنید

تحقیقاتی انجام شده است که نشان می‌دهد وقتی اطلاعات در گروه‌های مرتبط سازماندهی می‌شود، بهترین نحوه پردازش مغز ما را نشان می‌دهد. بنابراین هنگام مطالعه باید مطالب را به صورت گروهی دسته بندی کنید. در هنگام مطالعه به جمع آوری ایده های مشابه یا گروه بندی مفاهیم مرتبط با هم فکر کنید.

تقویت حافظه دانش آموزان

از روش‌های کمک آموزشی استفاده کنید

آیا کسی هستید که می‌توانید متن آهنگ‌های سال‌ها پیش را به خاطر بسپارید، اما به‌خاطر آوردن چیزی که تازه خوانده‌اید برایتان سخت است؟ بنابراین استفاده حداکثری از دستگاه های یادگاری می تواند یک تکنیک خوب باشد. به عنوان مثال، می‌توانید اصطلاحی را که باید یاد بگیرید با چیزی روزمره و رایج مرتبط کنید تا آن را برای شما به یاد ماندنی‌تر کند. این می تواند شامل قافیه، موسیقی، آهنگ یا یک شوخی باشد که به بازگرداندن آن به حافظه کمک کند.

مطمئن شوید که خواب کافی دارید

ممکن است احساس کنید که با خوابیدن یک شب قبل از امتحان، زمان ارزشمندی را برای یادگیری از دست می دهید، اما در واقع می‌تواند حافظه شما را بهبود بخشد. زیرا خواب برای یادگیری و حافظه بسیار مهم است.

تقویت حافظه دانش آموزان

روال مطالعه خود را تغییر دهید

وقتی چیزها را با مطالعه خود مخلوط می کنید، می تواند به حافظه شما کمک کند. اگر فقط در اتاق خواب خود مطالعه می کنید، دفعه بعد به کتابخانه یا حداقل میز آشپزخانه بروید. اگر معمولاً شب‌ها دیر مطالعه می‌کنید، سعی کنید صبح زود بیدار شوید و صبح مطالعه کنید. هنگامی که یک عنصر تازگی به مطالعه شما اضافه شود، می توانید مطالعه خود را موثرتر کنید و حافظه خود را بهبود بخشید.

اطلاعات جدید را با چیزهایی که از قبل بلدید، مرتبط کنید

وقتی چیزی که در حال خواندن آن هستید خیلی آشنا نیست، ممکن است پردازش آن بیشتر طول بکشد. با این حال، اگر بین اطلاعات جدید و چیزی که قبلاً می‌دانید ارتباط برقرار کنید، می‌تواند احتمال به خاطر سپردن اطلاعات جدید را افزایش دهد.

 

چند تغییر در نحوه مطالعه و نحوه عملکرد ذهن شما در حین مطالعه، می تواند تفاوت زیادی در قدرت حافظه شما به عنوان یک دانش آموز ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا