راهکارهای خانگی خلاص شدن از شر موی چرب

راهکارهای خانگی خلاص شدن از شر موی چرب

موی چرب اگر بیشتر از حد چربی بدهد و شما را گرفتار کند، قطعا یک چالش بزرگ به حساب می‌آید. شاید همه کار کرده‌اید اما نتوانسته‌ باشید این چربی‌های از روی مو پاک کرده یا از بین ببرید. به عنوان مثال ممکن است صبح‌ها سر خود را بشویید، اما به شب که می‌رسد باز سرتان پر از چربی باشد. چربی معمولی یک امر طبیعی است. اما فراموش نکنید که اگر پیش از حد بشود، می‌تواند مشکلات پوستی و مویی زیادی برای شما ایجاد کند. به عنوان مثال ممکن است ریزش مو را تجربه کنید. در ادامه می‌خواهیم با راهکارهای خانگی موثری آشنا شویم که کمک می‌کنند چربی سر شما، کمتر شوند.

موی چرب

۱. تغییر تعداد دفعات شستشو مو برای موی چرب

اگر موهای شما چرب هستند و آزارتان می‌دهند، چندین بار شستشو مو در روز را امتحان کنید. بهتر است روزی دو الی سه بار سر خود را با شامپو مناسب روزانه، شستشو دهید. در این حالت شما می‌توانید تشخیص دهید که به علت چربی بیش از حد، سرتان چرب می‌شود یا دلایل دیگری دارد. اگر همچنان بعد از چندین بار شستن، سرتان چرب بود؛ می‌توانید به پزشک مراجعه کنید. برخی نوسانات هورمونی، باعث تولید چربی بیش از حد می‌شوند.

موی چرب

۲. استفاده از شامپوی خشک برای موی چرب

اگر تمام شامپوها را امتحان کردید و دیگر خسته شده‌اید، توصیه می‌کنیم از شامپو خشک استفاده نمایید. دقت کنید که این مدل شامپوها، جایگزین شوینده‌های مایع نیستند. بلکه قرار است با ترکیباتی که دارند، روند تولید بیش از حد چربی در سر خود را کنترل کنند. روزانه یک بار از این شامپو خشک بر روی موهای خود بزنید. دقت کنید ببینید تفاوتی احساس خواهید کرد یا خیر. مصرف بیش از حد شامپو خشک، خودش باعث برهم خوردن تعادل چربی در سر می‌شود.

استفاده از شامپو خشک

۳. شستشو سر با چای سبز

پلی فنول‌هایی که در عصاره چای سبز وجود دارند، می‌توانند جلوی تولید بیش از حد چربی سر را بگیرند. یک قوری بردارید و اندازه دو قاشق چای سبز در آن بریزید. دو لیوان آب ریخته و بگذارید ۲۰ دقیقه دم بکشد. شما می‌توانید بعد از شستن موهای خود با شامپو، این عصاره را استفاده کنید. حدود نیم ساعت بر روی موها و کف سر خود بگذارید و در آخر، شستشو دهید. می‌توانید هفته‌ای یک الی دوبار از این اکسیر شگفت انگیز استفاده کنید و نتایج درخشان آن را ببینید.

شستن سر با چای سبز

سخن آخر

در این مطلب با روش‌هایی برای رهای از شر چربی‌های کف و مو سر آشنا شدید. از موارد بالا جوابگو نبودند، توصیه می‌گنیم به متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کنید. برخی مدل سبک‌های زندگی، نوع تغذیه، تنش‌های محیطی، مشکلات هورمونی و… نیز باعث به وجود آمدن چربی بیش از اندازه می‌شوند. آیا شما هم دچار این مشکل شده‌اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا