رسپی تهیه خمیر پایه برای شیرینی های عید: ساده و راحت خودت قناد بشو!

رسپی تهیه خمیر پایه برای شیرینی های عید: ساده و راحت خودت قناد بشو!

خمیر پایه برای شیرینی های عید، درست کردنش شاید کار سختی به نظر برسد اما بسیار راحت و دوست داشتنی خواهد بود. شما می‌توانید در خانه ساده و راحت، این خمیرها را درست کرده و یک شیرینی دست ساز خوشمزه داشته باشید. در ادامه می‌خواهیم با طرز تهیه این خمیر خانگی و در عین حال حرفه‌ای، آشنا شویم.

خمیر پایه برای شیرینی

مواد لازم:

  • ۱۵۰ گرم کره
  • نصف پیمانه پودر قند
  • ۲ پیمانه آرد سفید قنادی
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
  • یک چهارم قاشق چای خوری وانیل

طرز تهیه خمیر پایه برای شیرینی:

جهت تهیه خمیر پایه برای شیرینی، ابتدا کره را با همزن هم بزنید تا یک بافت نرم و منسجمی به خودش بگیرد. حالا نصف پیمانه پودر قند را اضافه کرده و دوباره با کره مخلوط کنید تا رنگ آن روشن‌تر شود. تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید. دوباره خوب مخلوط نمایید. یادتان باشد شرط اساسی برای داشتن یک خمیر عالی، خوب هم زدن و ترکیب کردن است.

خمیر پایه برای شیرینی

نصفی از آرد را بردارید و با نشاسته ذرت مخلوط کنید. خوب آن را الک نمایید. حالا آن را به مواد تخم مرغ اضافه کرده و مخلوط کنید. بعد از آن که خوب مخلوط کردید، مابقیآرد را هم الک کرده و اضافه نمایید. آنقدر آرد بریزید که خمیر شما کمی چسبناک باشد. روی خمیر را نایلون کشیده و داخل یخچال بگذارید تا به مدت یک ساعت، خوب استراحت کند.

خمیر پایه برای شیرینی

وقتی خوب استراحت کرد حالا از یخچال درآورده و با وردنه آن را باز کنید. می‌توانید خمیر را به هر شکلی که می‌خواهید برش بزنید یا فرم دهید. روی سینی فر یک نایلون روغنی بیندازید. برش‌های خمیر را روی آن قرار داده و در دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت یک ربع بگذارید تا خوب پخته شود. بعد درآورده و اجازه دهید خنک شود. می‌توانید تزئین کنید و نوش جان نمایید.

خمیر پایه برای شیرینی

سخن آخر

همان طور که گفته شد شما می‌توانید به راحتی و بدون دردسر در خانه یک خمیر شیرینی خوشمزه برای خود درست کنید. هر مدل که بخواهید می‌توانید آن را شکل دهید و حتی به صورت‌های مختلف آن را تزیین نمایید. آیا شما تا به حال این شیرینی خوشمزه را درست کرده‌اید؟ نظر شما درباره آن چیست؟

2 دیدگاه

  1. سلام درست کردم چند سال پیش ولی این مدای نه با آرد روغن وشکر ممنون از آموزش خوبتون

  2. سلام علیکم.
    عالی. شیرین کام باشید
    سال خوب و خوش همراه با موفقیت داشته باشید
    یاعلی علیه‌السلام ادرکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا