روتین پوستی نوجوانان؛ با نشانه های جوش خداحافظی کنید!

روتین پوستی نوجوانان؛ با نشانه های جوش خداحافظی کنید!

روتین پوستی نوجوانان باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. همچنین روتین مراقبتی باعث می‌شود در ابتدای سن و سال جوانی، پوستی زیبا و شفاف داشته باشند. اکثر نوجوانان چه پسر و چه دختر، دچار جوش و آکنه‌های بلوغ خواهند شد. به طور معمول عدم مراقبت یا حتی استفاده زیاد از محصولات شیمیایی و آرایشی، باعث بر هم خوردن تعادل باکتری‌های پوست می‌شود. در نهایت با تغییرات هورمونی تداخل پیدا کرده و ممکن است ظاهر و چهره نوجوانان را تحت تاثیر قرار دهد‌. نوجوانان معمولا با منافذ بزرگ پوست و همچنین جوش‌های سرسیاه، مدام دست و پنجه نرم می‌کنند. در ادامه می‌خواهیم به مهم‌ترین روتین پوستی نوجوانان، اشاره کنیم.

روتین پوستی نوجوانان

1. پاکسازی، اولین قدم در روتین پوستی نوجوانان

اول از همه جنس پوست خود را بشناسید. حالا با توجه به نوع پوست، بهتر است از ژل یا فوم شستشو برای پاکسازی پوست استفاده کنید. در دوران نوجوانی، سطح پوست چربی بیس از حدی از خود ترشح می‌کند. به همین دلیل شستشو روزانه آن با یک شوینده ملایم، کمک زیادی به رفع مشکلات پوستی می‌کند. اگر پوست صورت شما خشک بوده، بهتر است از مرطوب کننده و شیر پاک کن برای پاکسازی پوست استفاده کنید‌.

روتین پوستی نوجوانان

2. مرطوب سازی، دومین قدم

قضیه چربی پوست با مرطوب سازی، کاملا فرق دارد‌. شما حتی اگر پوست چربی هم داشته باشید، بهتر است پوستتان را مرطوب کنید. مرطوب سازی پوست مانع از تولید بیش از حد چربی می‌شود. بهتر است متناسب با نوع پوست خود، کرم مرطوب کننده مناسبی را انتخاب کنید. هر چه پوست شما هیدراته‌تر باشد، سلول‌های پوستی بهتر فعالیت متابولیسم خود را انجام می‌دهند.

روتین پوستی

3. لایه برداری پوست، جزو واجبات روتین مراقبتی

لایه برداری پوست یکی از مهم‌ترین اقدامات زیبایی است که باید در روتین خود آن را جا بدهید. البته نیازی نیست همیشه پوست خود را لایه برداری کنید. بهتر است این لایه برداری را توسط متخصص پوست، مو و زیبایی انجام دهید. از آن جایی که پزشکان با نوع پوست و نحوه لایه برداری کردن، آشنا هستند؛ بهتر می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند.

لایه برداری پوست

4. ضد آفتاب، مناسب روتین پوستی برای تمام افراد

ضد آفتاب واجب‌ترین مراقبت پوستی است که باید در روتین زیبایی خود انجام دهید. استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از ابتلا به کک و مک و سرطان پوستی مناسب است. همچنین کمک می‌کند تا پوست شما از آسیب‌های نور فرابنفش مانند پیری زودرس، چین و چروک، خشکی پوست و… در امان بماند.

ضد آفتاب

سخن آخر

نوجوانان با رعایت این چهار موارد اصلی در روتین پوستی خود، می‌توانند سلامت و زیبایی صورتشان را تضمین کنند‌. اگر دچار حساسیت‌های پوستی هستید، بهتر است توسط یک متخصص زیبایی ویزیت شوید. اگر شما هم نکاتی درباره روتین مراقبتی پوست نوجوانان می‌دانید در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا