زبان بدن دروغگوها که آن ها را لو می دهد/ چطور دروغگوها را بشناسیم؟

زبان بدن دروغگوها که آن ها را لو می دهد

دروغ و دروغگوها را نمی توان به این راحتی تشخیص داد اما گاهی توجه به نشانه ها و زبان بدن، رفتارهایی که فرد حین صحبت کردن دارد متوجه می شوید که دارد دروغ می گوید یا خیر. در این مطلب از مجله نی نی بان نشانه های زبان بدن دروغگوها را باهم می خوانیم.

زبان بدن دروغگوها چه نشانه هایی دارد

زبان بدن دروغگوها؛ نشانه هایی که باید بشناسید!

شناختن دروغگوها آنقدرها هم سخت نیست فقط کافی است زبان بدن دروغگوها را بشناسید و با این نشانه ها هر دروغگویی را شناسایی کنید.

یکی از مشخص ترین نشانه های کلامی دروغگوها مکث و من من کردن بین حرف هایشان است

در زبان بدن دروغگوها حواستان به مکث ها باشد

یکی از مشخص ترین نشانه های کلامی دروغگوها مکث و من من کردن بین حرف هایشان است. اگر کسی حین صحبت مکث های طولانی و مکرر دارد، احتمالا دارد دروغ می گوید و فکر می کند که چه بگوید.

اگر کسی بیشتر از 5 ثانیه برای چیزی احساسات نشان بدهد احتمالا الکی است

به مدت زمان بروز احساسات توجه کنید.

معمولا احساسات واقعی بیشتر از 5 ثانیه طول نمی کشند. اگر کسی بیشتر از 5 ثانیه برای چیزی احساسات نشان بدهد احتمالا الکی است. مثلا نمی توانید از چیزی خوشحال شوید و 10 ثانیه همینطور صورت تان در حالت خوشحال ثابت بماند، درست است؟

از نظر دانشمندان همیشه قبل از اینکه حرفی بزنیم یا کلمه ای بگوییم اول احساس مان درباره آن موضوع را بروز می دهیم.

دروغگوها زمان بندی درست ندارند

از نظر دانشمندان همیشه قبل از اینکه حرفی بزنیم یا کلمه ای بگوییم اول احساس مان درباره آن موضوع را بروز می دهیم. مثلا اگر کسی اول بگوید من «عصبانی هستم» و بعد آثار عصبانیت روی چهره اش ظاهر شوند احتمالا دارد فیلم بازی می کند و دروغ می گوید!

دروغگوها استاد خنده های الکی هستند

دروغگوها استاد خنده های الکی هستند

حواستان به لبخند و خنده ها باشد، لبخند واقعی باعث می شود همه گوشه های چشم جمع شود و عضلات گونه هم منقبض می شوند اما لبخند در زبان بدن دروغگوها متفاوت است. آن ها لب ها روی هم فشار می دهند و یک لبخند زورکی یا با فشار تحویل تان می دهند و چشم ها و دهان شان اصلا باهم همخوانی ندارد.

تکرار زیاد یک کلمه نشانه این است که فرد دروغ می گوید.

دروغگوها مدام یک کلمه را تکرار می کنند

درست است که همه سخنران نیستند اما تکرار زیاد یک کلمه نشانه این است که فرد دروغ می گوید. اگر یکی در حرف هایش مدام یک چیز را تکرار کند یعنی دارد دست و پا می زند که بقیه را قانع کند.

انتخاب کلمه نکته مهمی است که دروغگوها را خوب لو می دهد.

با همان کلماتی که سوال پرسیدید به شما جواب می دهند

انتخاب کلمه نکته مهمی است که دروغگوها را خوب لو می دهد. اگر فردی سوالی را با همان کلمات پرسیده شده، جواب بدهد احساس راحتی ندارد و سعی می کند حواسش را جمع کند، احتمالا یا از چیزی ترسیده یا می ترسد که دستش پیش شما رو شود. تکرار خود سوال قبل جواب نشانه بدی است و زبان بدن دروغگوها محسوب می شود. چرا که دروغگوها زمان لازم دارند تا ذهن شان را جمع و جور کنند و یک چیزی سرهم کنند.

یکی از ساده ترین نشانه های زبان بدن دروغگوها زمانی است که دهان یا صورت شان را با می پوشانند.

زبان بدن دروغگوها: جلوی صورت یا دهان شان را می گیرند

یکی از ساده ترین نشانه های زبان بدن دروغگوها زمانی است که دهان یا صورت شان را با می پوشانند. امری کاملا عادی که دروغگوها انجام می دهند نوعی واکنش روانشناختی است. پس هروقت دیدید که یکی موقع حرف زدن این کار را کرد به احتمال زیاد دارد به شما دروغ می گوید.

شما چطور دروغگوها را تشخیص می دهید؟ از نظر شما دروغگوها چه علایم و زبان بدنی دارند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا