طرزتهیه ماسک های روشن کننده پوست خانگی!

طرز تهیه ماسک های روشن کننده پوست خانگی!

ماسک های روشن کننده خانگی یکی از راه های عالی برای شفاف شدن پوست است و نسبت به روش های شیمیایی در اولویت هستند. می توانید بعد از استفاده از ماسک خای طبیعی شاهد نتیجه عالی باشید.

در ادامه با تعدادی از این ماسک ها آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید:ماسک های روشن کننده پوست

ماسک روشن کننده پوست خاک رس برای

استفاده از ماسک خاک رس نیز یکی دیگر از روش‌های طبیعی برای روشن کردن پوست است. این ماسک باعث افزایش شفافیت پوست می‌شود، زیرا کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری به سلول‌های پوست برسد. علاوه بر این، توانایی باز کردن منافذ پوست را دارد و آن‌ها را کوچک می‌کند. به این ترتیب، تولید بیش از حد چربی پوست کاهش می‌یابد و سموم پوست نیز از بین می‌رود. همچنین، ماسک خاک رس به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند و نرمی پوست را افزایش می‌دهد. با استفاده منظم از این روش، می‌توانید چین و چروک‌های پوست را نیز کاهش دهید.

برای تهیه و استفاده از ماسک خاک رس مراحل زیر را انجام دهید:

_یک قاشق چای خوری خاک رس و نصف قاشق چای خوری گلاب یا آب مقطر را مخلوط کنید.

_سپس ترکیب بدست آمده را روی پوست تمیز خود بمالید.

_بگذارید ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خشک شود، سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

_برای بهترین نتایج، توصیه می‌شود این روش را هر روز تکرار کنید. در صورت بروز حساسیت یا تحریک پوست، استفاده از ماسک را متوقف کنید و به پزشک مراجعه کنید.

ماسک روشن کننده پوست زردچوبه

ماسک زردچوبه یک راه موثر و طبیعی برای بهبود رنگ پوست است. این ماسک خواص بسیاری دارد که شامل از بین بردن رنگدانه‌های تیره و لکه‌های رنگی، پاکسازی و بازگرداندن تناژ پوست، کنترل تولید بیش از حد ملانین و روشن کردن رنگ پوست می‌شود. برای تهیه آن مراحل زیر را انجام دهید.

_ابتدا مواد اولیه را تهیه کنید. برای تهیه این ماسک، نیاز به دو ماده اصلی دارید. یک قاشق غذاخوری زردچوبه و یک قاشق غذاخوری آب لیمو یا آب گوجه فرنگی در صورتی که پوست شما خشک است.

_در مرحله دوم، ترکیبات را به خوبی مخلوط کنید. سپس صورت خود را پاکسازی و خشک کنید.

_ماسک را به طور یکنواخت روی صورت و گردن بمالید و برای ۱۵ دقیقه روی پوست نگه دارید.

_در نهایت، صورت خود را با آب سرد بشویید.

_برای بهره‌برداری بهتر از ماسک زردچوبه برای روشن کردن پوست، می‌توانید این ماسک را هر روز استفاده کنید.

ماسک روشن کننده ماست و پوست پرتقال خشک شده

برای ساخت این نوع ماسک فقط پوست پرتقال و کمی ماست را لازم دارید. در ابتدا باید به مدت چند روز یعنی 2 الی 3 روز پوست پرتقال را در مقابل نور خورشید قرار دهید تا خشک شوند. سپس بعد از خشک شدن به صورت کامل خرد و ریز کنید و به ازای هر یک قاشق از آن مقدار مناسبی از ماست را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شویند و بافت ان ها یکدست بشود. همچنین بعد از انجام این کار به مدت 15 الی 20 دقیقه ماسک تهیه شده را بر روی صورت خود بزنید و بعد از گذشت این مدت آن را با آب گرم شست و شو دهید.

نکته مهم:

هر فرد با هر نوع پوستی می تواند این ماسک را درست کند و هر شب قبل از خوابیدن به صورت خود بزند تا شاهد تاثیر ان بر روی پوست خود باشد.ماسک های روشن کننده ماسک آرد برنج و شیر

جهت تهیه این ماسک سفید کننده پوست صورت خانگی به صورت دست ساز تنها نیازمند آرد برنج و شیر می باشید. مقدار مورد نیاز از این مواد به این صورت است: نصف فنجان برنج خام به همراه 3 الی 4 قاشق غذاخوری شیر.

_در مرحله اول برای ساخت آرد برنج باید برنج را با خردکن و یا غذاساز خرد کنید تا به صورت پودر در بیاید. سپس بعد از این کار شیر را به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا به یک خمیر تبدیل بشود.

_بعد از آن بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی آن باقی بماند. بعد از این مدت با آب گرم آن را از روی صورت خود بشویید.

نکته مهم:

شایان ذکر است که بگوییم هر فرد با هر نوع پوستی می تواند از این ماسک استفاده کند و همچنین در هر هفته باید 2 الی 3 بار آن را مورد استفاده قرار دهید. همچنین امکان دارد که برخی از شما کاربران به شیر حساسیت داشته باشید. در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم تا گلاب را جایگزین آن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا