طرز تهیه بهترین کیک اسفنجی برای تولد با پف زیاد

طرز تهیه بهترین کیک اسفنجی برای تولد با پف زیاد

کیک اسفنجی یک کیک نرم و لطیف با پف زیاد است. این کیک به دلیل بافت و پف زیاد آن برای پایه خامه کشی استفاده می‌شود. همچنین می‌توان آن را به عنوان عصرانه و همراه چای سرو کرد. کیک اسفنجی ظاری دلنشین و زیبا دارد که می‌توان به دلخواه و با انواع روش ها آن را تزئین کرد و در تولد و مهمانی های خانگی از آن استفاده کرد. شما می‌توانید کیک اسفنجی را در خانه نیز برای عزیزانتان درست کنید.

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کیک اسفنجی راحت و خانگی را به شما آموزش دهیم:

مواد لازم جهت تهیه کیک اسفنجی

تخم مرغ۶ عدد
آرد۲ پیمانه
پودر قند۲ پیمانه
آب جوش۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری

مرحله اول

برای تهیه این کیک اسفنجی زیبا و خوشمزه، ابتدا فر را روی حرارت 180 درجه قرار می‌دهیم. سپس موادی را که از قبل در دمای محیط قرار دادیم را با هم مخلوط می‌کنیم. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و آن را 3 تا 4 بار الک می‌کنیم. این یک نکته مهم در اسفنجی شدن بافت کیک است.

مرحله دوم

زرده و سفیده تخم‌مرغ ها را جدا می‌کنیم. سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن، هم می‌زنیم و سپس پودر قند را تدریجی به سفیده تحم‌مرغ اضافه می‌کنیم تا زمانی که هنگام برگرداندن کاسه مواد مخلوط شده از کاسه نریزند و خامه ای و سفت بشوند. این مرحله باید با دقت زیاد انجام شود زیرا عامل اصلی پف کردن کیک اسفنجی است.

مرحله سوم

زرده تخم مرغ را همراه وانیل و باقی مواد در یک کاسه قرار داده و ترکیب می‌کنیم تا رنگ آن به کرمی تبدیل شود. سپس آب جوش را سریع و بدون توقف به مواد اضافه می‌کنیم. این کار باید با سرعت زیاد انجام شود زیرا آب جوش باعث پخته شدن زرده تخم‌مرغ می‌شود و کار را خراب می‌کند. مواد آنقدر هم بزنید تا حالت کشدار پیدا کند.

مرحله چهارم

مواد گفته شده در مرحله دوم را به زرده تخم‌مرغ اضافه می‌کنیم و در حدی که فقط ترکیب شوند به آرامی و به صورت دورانی هم می‎زنیم تا پف سفیده تخم‌مرغ گرفته نشود. مواد خشک را در طی سه مرحله به مواد مایع اضافه می‌کنیم و آن را با لیسک یا قاشق هم می‌زنیم. سعی کنید زیاد مواد را هم ‌نزنید و اجازه بدهید بافت مواد ثابت بماند. در داخل قالب مورد نظر کاغذ روغنی قرار دهید و یک سوم قالب را از مایه کیک پر کنید و آن را چند بار به سطح بکوبید تا هوای آن آزاد شود.

مرحله پنجم

قالبی را که مایه کیک را در آن ریخته‌ایم، در داخل فر از قبل گرم شده و روی حرارت 180 درجه قرار می‌دهیم. 45 الی 55 دقیقه برای پخت این کیک کافی است. برای مطمئن شدن از پخت کیک، آن را با خلال دندان چک کنید و در صورت خام بودن مواد، زمان بیشتری برای پخت آن بدهید. دقت کنید بلافاصله کیک را برش نزنید. کیک را از قالب خارج کرده و اجازه بدهید که خنک شود سپس آن را برش داده و خامه کشی و تزئین کنید.

کلام آخر

فراموش نکنید اسفنجی بودن کیک اسفنجی و بافت خاص آن بسته به رعایت تمامی موارد گفته شده است. و کوچک ترین کم توجهی نتیجه کار را خراب می‌کند. در این مطلب سعی کرده‌ایم که روش ساده تهیه کیک اسفنجی را در کمترین زمان به شما آموزش دهیم و امیدواریم که آن را تهیه آن لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا