طرز تهیه تیرامیسو اصیل ایتالیایی

تیرامیسو یک دسر ایتالیایی محبوب است که از تاریخ قدیم در این کشور تهیه می‌شده است. نام “تیرامیسو” از دو کلمه ایتالیایی “تیرا” به معنی “تو” و “میسو” به معنی “من” تشکیل شده است و به این معنی است که این دسر به معنای “من برای تو” است.در ادامه مطلب شما را با طرز تهیه تیرامیسو آشنا خواهیم کرد. تاریخچه تیرامیسو به قرن شانزدهم در ایتالیا بازمی‌گردد. اولین ذکر رسمی این دسر در کتاب “لیبرو دلا کوچینا” یا “کتاب آشپزی” نوشته فرانچسکو ردی در سال ۱۶۹۴ است. این کتاب حاوی دستورالعمل‌های آشپزی ایتالیایی است و در آن تیرامیسو به عنوان یک دسر خاص ذکر شده است. اصلی‌ترین مؤلفه تیرامیسو برخلاف دسرهای سنتی اروپایی، بیسکوئیت سوکاردی است که با مخلوط کردن تخم‌مرغ، شکر و آرد تهیه می‌شود. این بیسکوئیت‌ها به همراه لایه‌هایی از کرم ماسکارپونه (نوعی پنیر ایتالیایی) و شکلات پودری بین برگ‌های بیسکوئیت قرار می‌گیرند. برخی نسخه‌های تیرامیسو شامل روغن کاکائو، وانیل و قهوه نیز هستند. در ادامه مطلب شما را با طرز تهیه تیرامیسو آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: ۵ دسر ساده و سریع با کمترین هزینه وقتی زمان زیادی ندارید/ساده ترین دسر برای مهمانی

تیرامیسو یک دسر ایتالیایی محبوب است.
تیرامیسو یک دسر ایتالیایی محبوب است

طرز تهیه تیرامیسو

  • ۳ عدد زذه تخم مرغ
  • ۱/۲پیمانه  یا همان ۱۰۰ گرم شکر
  • ۲ بسته بیسکویت انگشتی (لیدی فینگر)
  • ۱ قاشق چایخوری وانیل
  • ۲/۳ پیمانه قهوه تقطیر شده یا اسپرسو
  • ۲ قاشق غذاخوری کاکائو پودر
  • خامه ۲۰۰ گرم
  • ۲ پیمانه ماسکارپونه
  • ۱/۴ پیمانه شکر برای ماسکارپونه
  • ۱/۲ پیمانه شکلات خردشده
طرز تهیه تیرامیسو اصیل ایتالیایی
طرز تهیه تیرامیسو اصیل ایتالیایی

طرز تهیه تیرامیسو :

مرحله اول ابتدا تخم مرغ ها را یکی یکی می شکنیم و زرده ها را از سفیده ها جدا می کنیم و هر کدام را داخل کاسه هایی مجزا می ریزیم و زرده ها را با همزن برقی خوب می زنیم تا هم دارای حجم شوند و هم به رنگ کرم در بیایند.

مرحله دوم سپس شکر را به آن اضافه می کنیم و هم میزنیم که کاملا شکر در آن حل شود و بعد پنیر ماسکارپونه را اضافه می کنیم و با همزن خوب می زنیم تا مواد یکدست شود.خامه را داخل کاسه ای می ریزیم و خوب هم می زنیم تا حجم دار شود.

مرحله سوم خامه را باید طوری هم بزنیم که اگر کاسه حاوی خامه را بر گردانیم خامه سر ریز نشود و به طور ثابت در کاسه بماند. سپس خامه فرم گرفته را به دیگر مواد اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق همگی مواد را خوب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم در ادامه سفیده های تخم مرغ را نیز با همزن برقی به حدی می زنیم که کاملا سفید و دارای حجم شود و پف کند و بعد به مواد می افزاییم(شبیه خامه فرم گرفته دارای حجم و سفت شود)و با لیسک همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله پنجم

قهوه اسپرسو را آماده می کنیم و اجازه می دهیم تا خنک شود(اگر قهوه داغ باشد بیسکویت ها را له می کند)و بعد در ظرفی مانند کاسه بزرگ می ریزیم و بیسکویت های لیدی فینگر را هر چند تا که داخل ظرف قهوه جا می شود(۲ الی ۳ عدد) قرار می دهیم.

مرحله ششم سپس بیسکوییت ها را بر می گردانیم تا کاملا به قهوه آغشته شوند و بعد آن ها را سریع بیرون می آوریم (فقط می خواهیم مرطوب شوند و نباید زمان زیادی داخل قهوه بمانند) و در ظرف پیرکس مستطیلی می چینیم تا کاملا کف پیرکس از بیسکویت پوشیده شود.

نام “تیرامیسو” از دو کلمه ایتالیایی “تیرا” به معنی “تو” و “میسو” به معنی “من” تشکیل شده است.
نام “تیرامیسو” از دو کلمه ایتالیایی “تیرا” به معنی “تو” و “میسو” به معنی “من” تشکیل شده است.

طرز تهیه کرم کارامل تیرامیسو

کرم کارامل یکی از انواع دسرهای معروف فرانسوی است که به عنوان یک دسر بین المللی در جهان شناخته می شود مرحله هفتم بعد از مایه ای که آماده کرده ایم نصف آن را کم کم روی بیسکویت ها می ریزیم تا کاملا روی آن ها را بپوشاند و کمی پودر کاکائو روی آن ها الک می کنیم و مجددا لایه دوم را می چینیم و بیسکویت ها را به قهوه اسپرسو آغشته می کنیم.

مرحله هشتم سپس داخل ظرف می چینیم و روی آن ها را با مایه می پوشانیم و مجددا روی مایه را با پودر کاکائو الک می کنییم و می پوشانیم تا تیرامیسو زیباتر و خوش عطر تر شود و می توایند روی آن را با سلفون بپوشانید و داخل یخچال قرار دهیم تا به مدت حداقل ۶ ساعت استراحت کند.

مرحله نهم اگر زمان کافی داشته باشید و اجازه بدهید ۲۴ ساعت در یخچال بماند فوق العاده تیرامیسو منسجم تری خواهید داشت هنگامی که برش می خواهید بزنید. تیرامیسو آماده شده را از داخل یخچال بیرون می آوریم و برش می زنیم و در بشقاب قرار می دهیم و نوش جان کنید.

طرز تهیه کرم کارامل تیرامیسو
طرز تهیه کرم کارامل تیرامیسو

نکات مهم پیرامون دسر تیرامیسو

برای تهیه کرم ماسکارپونه، ماسکارپونه را با شکر و وانیل مخلوط کرده و سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. اگر نمی خواهید تخم مرغ استفاده کنید، می توانید از روش های جایگزین مانند استفاده از کرم خامه یا زرده تخم مرغ پخته استفاده کنید.

  • برای لایه های بیسکویت سوژه، بیسکویت ها را در قهوه یا قهوه فوری آب کرده و سپس به طور مساوی در قالب دسر قرار دهید.
  • بعد از قرار دادن لایه های بیسکویت و کرم ماسکارپونه در قالب دسر، آن را به مدت حداقل چند ساعت در یخچال قرار دهید تا لایه ها به خوبی اعمال شود و دسر خنک شود.
  • در صورت تمایل، می توانید قبل از سرو دسر تیرامیسو روی آن تزئیناتی مانند پودر کاکائو، شکلات ریز یا بیسکویت خرد شده ریخته و آن را زیبا کنید.
  • تیرامیسو معمولاً به صورت سرد سرو می شود، اما می توانید قبل از سرو آن را برای چند دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود.
  • اگر مایلید، می توانید به جای کاکائو، شکلات ذوب شده را روی دسر تیرامیسو بپاشید و به عنوان تزئین استفاده کنید.
  • در نهایت، لایه های بیسکویت سوژه باید کاملاً نرم شده و با کرم ماسکارپونه ترکیب شده باشند تا بهترین نتیجه را بدهند.

1 دیدگاه

  1. سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره ب ماه محرم قسم ی کولر ندارم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهرا ع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتر اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در حقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت به جون بچه هام کلاه بردار نیستم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا