طرز تهیه حلیم بدون گوشت برای گیاهخواران

طرز تهیه حلیم بدون گوشت برای گیاهخواران

حلیم بدون گوشت یکی از خوشمزه‌ترین و در عین حال پرطرفدارین وعده‌های خوراکی آن هم در هنگام صبح است. اگر رژیم گیاهخواری دارید و نمی‌خواهید گوشت بخورید، این مدل حلیم مناسب شماست. این خوراک خوشمزه ما را به یاد شب‌های رمضان می‌انداخت که بر سر سفره افطار، بوی حلیم بلند میشد. از آن جایی که گندم سرشار از فیبر و ویتامین‌های گروه ب است، برای تقویت پوست و سلامتی مو و… بسیار موثر خواهد بود. در ادامه با طرز تهیه و موادی که برای پختن این حلیم لازم است، آشنا خواهید شد.

حلیم بدون گوشت

مواد لازم:

  • ۵۰۰ گرم گندم پوست کنده
  • ۳۰ گرم کره یا روغن گیاهی
  • دارچین و کنجد به مقدار لازم
  • نمک به میزان کافی

طرز تهیه حلیم بدون گوشت:

برای تهیه حلیم بدون گوشت می‌توانید از گندم پوست کنده استفاده کنید. برخی افراد از گندم با پوست استفاده می‌کنند. با این حال جدا کردن پوست از خود گندم، کار سختی محسوب می‌شود. به همین خاطر بهتر است از گندم پوست کنده استفاده کنید. گندم را بشویید آن را به مدت ۲۴ ساعت خیس بگذارید تا هنگام پختن، خوب لعاب دهد.

حلیم بدون گوشت

حالا داخل یک قابلمه پنج لیوان آب ریخته و گندم را بریزید و اجازه دهید خوب جوش بیاید. وقتی جوش آمد یک الی دو قاشق روغن مایع بریزید. در این زمان بهتر است کره و نمک را هم اضافه کنید. دقت کنید برای اضافه کردن نمک، بهتر است اوایل پخت فقط نصف قاشق چای خوری نمک بریزید.

حلیم گیاهی

در آخر وقتی گندم پخته شد، بهتر است اجازه دهید تا خوب جا بیفتد. البته یادتان نرود که مدام حلیم را هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی خوب پخت و حالت لعاب دار گرفت، می‌توانید حلیم را بردارید و با دارچین و کنجد، تزئین نمایید. به همین راحتی یک غذای گیاهی و بسیار خوشمزه و مقوی آماده خواهید کرد. نوش جان!

حلیم خوشمزه

سخن آخر

حلیم بدون گوشت یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذای گیاهی است که می‌توانید برای خودتان یا مهمانانتان از آن استفاده کنید. برخی افراد حلیم را با نمک و برخی دیگر با شکر می‌خورند. اگر علاقه به حلیم شیرین دارید می‌توانید از شکر استفاده کنید. البته در حین پخت شکر تریزید چرا که طعم آن را خراب می‌کند‌. برای نگهداری حلیم در یخچال، بهتر است از ظرف دربسته استفاده کنید. حلیم وقتی در یخچال بماند ممکن است آب بیندازد. پس بهتر است قبل از خوردن آن را گرم کنید تا آب اضافه‌اش گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا