طرز تهیه رولت پرتقال برای مهمانی های دوستانه پاییز

طرز تهیه رولت پرتقال برای مهمانی های دوستانه پاییز

رولت پرتقالی یکی از شیرینی ها و دسر های بین‌المللی است که بسیار پرطرفدار است. و مهمولا برای مهمانی های خاص سرو می‌شود. این رولت بافت بسیار نرم و لطیف و ظاهری شیک دارد که مناسب پذیرایی های لوکس است.رولت پرتقالی یکی از شیرینی ها و دسر های بین‌المللی است که بسیار پرطرفدار است. و مهمولا برای مهمانی های خاص سرو می‌شود.

در این مقاله از نی‌نی‌بان قصد داریم روش تهیه رولت پرتقالی خوشمزه را به شما آموزش دهیم:

مواد لازم جهت تهیه رولت پرتقالی:

تخم مرغ  3 عدد

شکر   65 گرم

روغن مایع  نصف لیوان

آب پرتقال  3/4 لیوان

وانیل 1/2 قاشق چای خوری

پوست پرتقال  1 عدد

آرد  80 گرم

نشاسته 1/2 قاشق چای خوری

پرتقال  3 عدد

خامه قنادی  به مقدار لازمدر مرحله اول تهیه رولت پرتقالی ایتدا پرتقال را شسته و پوست آن را با دندانه درشت رنده می‌کنیم.

مرحله اول

در مرحله اول تهیه رولت پرتقالی ایتدا پرتقال را شسته و پوست آن را با دندانه درشت رنده می‌کنیم. برای گرفتن تلخی پوست پرتقال، در یک کاسه ی مناسب آب ریخته و پوست رنده شده را به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم 15 دقیقه در آب بماند و سپس ان را آبکش می‌کنیم.

مرحله دوم

در یک قابلمه بزرگ تا نصف آب ریخته و اجازه می‌دهیم تا به جوش بیاید. سپس پوست های پرتقال را به آن اضافه کرده و می‌گذاریم 3 دقیقه بجوشد سپس آبکش می‌کنیم. این کا را 3 بار تکرار می‌کنیم. این مرحله برای تهیه رولت پرتقال خیلی مهم است.نصف شکر را به همراه مقداری نشاسته ذرت به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن به مدت 10 دقیقه  هم می‌زنیم تا حالت خامه ای و سفت پیدا کند.

مرحله سوم

نصف شکر را به همراه مقداری نشاسته ذرت به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن به مدت 10 دقیقه  هم می‌زنیم تا حالت خامه ای و سفت پیدا کند.دو ظرف جداگانه انتخاب می‌کنیم و سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا می‌کنیم. نشاسته ذرت و شکر را به  زرده تخم مرغ اضافه می‌کنیم و با هم زن برقی به مدت 1 دقیقه مخلوط می‌کنیم. وقتی رنگ آن کمی سفید شد وانیل، پوست پرتقالف روغن مایع و آب پرتقال را به آن اضافه می‌کنیم

 مرحله چهارم

دو ظرف جداگانه انتخاب می‌کنیم و سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا می‌کنیم. نشاسته ذرت و شکر را به  زرده تخم مرغ اضافه می‌کنیم و با هم زن برقی به مدت 1 دقیقه مخلوط می‌کنیم. وقتی رنگ آن کمی سفید شد وانیل، پوست پرتقالف روغن مایع و آب پرتقال را به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را دو تا سه بار الک کرده و به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می‌کنیم و با هم زن به مدت 2 دقیقه هم می‌زنیم. سپس سفیده تخم مرغ را به مواد زرده اضافه کرده و با لیسک و فقط به صورت دورانی و آرام مخلوط می‌کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله ششم

فر را روی 190 درجه سانتی گراد قرار می‌دهیم تا گرم شود. سپس کف یک قالب مستطیلی را چرب می‌کنیم. روی قالب کاغذ روغنی گذاشته و مایه رولت پرتقالی را روی آن می‌ریزیم و روی آن را صاف می‌کنیم. چند بار قالب را به سطح میز می‌کوبیم تا هوای اضافی آن خارج شود.به مدت 10 تا 12 دقیقه در فر می‌گذاریم و در دقیقه آخر گریل را روشن می‌کنیم تا روی ان طلایی شود.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را بعد از 10 دقیقه از فر خارج کرده و روی آن را با پارچه می‌پوشانیم تا خنک شود. در این فاصله خامه را به هم‌زن برقی هم می‌زنیم تا خامه فرم بگیرد. سپس روی سطح کار یک نایلون پهن کرده و رولت را از قالب خارج کرده و روی آن می‌گذاریم.روی رولت را با خامه قنادی می‌پوشانیم و سپس پرتقال را به صورت دایره ای اسلاید می‌کنیم و روی خامه قرار می‌دهیم.

مرحله هشتم

روی رولت را با خامه قنادی می‌پوشانیم و سپس پرتقال را به صورت دایره ای اسلاید می‌کنیم و روی خامه قرار می‌دهیم. سپس دوباره خامه را روی پرتقال ها و لا به لای آن ها می‌زنیم. و رولت را به کمک نایلون فریزر رول می‌کنیم.رولت پرتقالی را با یک پارچه می‌پوشانیم و آن را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. سپس آن را از یخچال خارج کرده و روی آن را با خامه و پرتقال تزئین کنید و برش دهید و سرو کنید. نوش جان!

مرحله نهم

رولت پرتقالی را با یک پارچه می‌پوشانیم و آن را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. سپس آن را از یخچال خارج کرده و روی آن را با خامه و پرتقال تزئین کنید و برش دهید و سرو کنید. نوش جان!برای درست کردن رولت پرتقال سعی کنید که تمامی مراحل را به درستی انجام دهید زیرا انجام هر کدام از آن ها اهمیت زیادی دارد.

کلام آخر

برای درست کردن رولت پرتقال سعی کنید که تمامی مراحل را به درستی انجام دهید زیرا انجام هر کدام از آن ها اهمیت زیادی دارد. این رولت طعم و بوی بسیار دلپذیری دارد که مناسب همه سنین و همه دور همی ها است. امیدواریم که این رولت خوشمزه را درست کنید و از آن لذت ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا