طرز تهیه رولت گوشت و مرغ مجلسی متفاوت

طرز تهیه رولت گوشت و مرغ مجلسی متفاوت

گوشت و مرغ یکی از مواد اساسی برای آشپزی به حساب می‌آیند و به شکا های مختلفی در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. رولت کردن یکی از راه های آسان و راحت برای به کاربردن این مواد مقوی است. رولت گوشت و مرغ به شکل های مختلفی تهیه می‌شود و یکی از غذاهایی است که برای پذیرایی در مجالس و مهمانی ها بسیار مناسب است و ظاهری شیک به چیدمان سفره شما می‌دهد.

در ادامه مطلب باما باشید در طرز تهیه ی رولت گوشت و مرغ با روشی متفاوت

مواد لازم:

مواد اصلی

-سینه مرغ چرخ شده=۱ عدد
-گوشت قرمز چرخ شده=۲۰۰ گرم
-زعفران دم کرده پر رنگ=۱ قاشق غذا خوری
-پیاز بزرگ=۱ عدد
-نمک و زردچوبه و ادویه=به مقدار لازم
مواد میانی رولت
گردو خردشده=۲/۳ پیمانه
رب انار=۲ قاشق غذا خوری
رب گوجه ‌فرنگی=۱/۲ قاشق غذا خوری
زرشک=۲ قاشق غذا خوری
پیاز کوچک=۱ عدد
مواد سس
رب گوجه ‌فرنگی=۲ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده=۱ قاشق غذا خوری
آب جوش=۲ لیوان
آبغوره=۱ قاشق غذا خوری
آلو خورشتی=۶ عدد

مرحله اول

پیاز را خرد کرده و آب آن را می‌گیریم. گوشت و مرغ را به پیاز اضافه می‌کنیم، سپس نمک و ادویه و زعفران را به مواد اضافه می‌کنیم. بادست حسابی آن ها را ورز می‌دهیم. آن ها را حدود 1 ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا گوشت و مرغ کاملا مزه دار بشوند.

مرحله دوم

پیاز کوچک را رنده کرده و همراه مقدار کمی روغن تفت می‌دهیم. مواظب باشید از روغن زیاد استفاده نکنید تا روان نشه. زرشک و گردو و رب هارا به پیاز اضافه می‌کنیم و آن ها را با هم تفت می‌دهیم.

مرحله سوم

توی یک سینی یا یک ظرف نسبتا مسطح یک کیسه فریزر قرار می‌دهیم و سطح آن را چرب می‌کنیم. مقداری از مواد چرخ کرده را برمی‌داریم و روی کیسه فریزر پهن می‌کنیم. ضخامت مواد تقریبا 1سانتی‌متر باشد و به شکل مستطیل یا مربع مواد را پهن کنید. می‌توانید از سینی برای اندازه دقیق تر استفاده کنید.

مرحله چهارم

مواد تفت داده شده را روی مواد پهن شده می‌ریزیم، و آن ها را کامل پخش می‌کنیم. برای رول کردن از نایلون فریزر استفاده می‌کنیم. این کار را به آرامی انجام دهید تا مواد داخل گوشت از آن بیرون نریزد. سپس گوشه های نایلون را محکم می‌کنیم و مجددا در یخچال قرار می‌دهیم تا سفت بشود و فرم بگیرد. سپس هردو طرف رول هارا به آرامی در روغن سرخ می کنیم. از شعله ی ملایم استفاده کنید تا رولت ها طلایی رنگ بشوند.

مرحله پنجم

به عنوان مرحله آخر، برای درست کردن سس، رب را در آب جوش حل می‌کنیم و آبغوره و نمک و زعفران را به مواد اضافه کرده و ترکیب می‌کنیم. سپس مواد ترکیب شده را روی رولت ها میریزیم و به آن ها چند عدد آلو خورشتی اضافه می‌کنیم. مواد را روی حرارت کم قرار دهیم تا رولت ها مغر پخت شوند.
سخن آخر
رولت گوشت و مرغ یک غذای بسیار مقوی و دارای طعم فوق‌العاده‌ای است. در هنگام پخت این غذا شما می‌توانید باتوجه به ذایقه تان، مواد دیگری را به آن اضافه کنید. این رولت سرشار از ویتامین است. رولت گوشت و مرغ معمولا به عنوان پیش‌غذا صرف می‌شود اما، به علت طعم و ظاهر خاص خود می‌توانید به عنوان غذای اصلی نیز میل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا