طرز تهیه سالاد سیب زمینی و پیاز برای پذیرایی با سلیقه

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و پیاز برای پذیرایی با سلیقه

سالاد سیب‌زمینی  پیاز یک سالاد مقوی و بسیار پر طرفدار است که از آن به عنوان سالاد و هم چنین غذای اصلی استفاده می‌کنند زیرا یک غذای کامل به حساب می‌آید. این سالاد خوشمزه به راحتی آماده می‌شود و شما می‌توانید در مهمانی های عصرانه و تولد ها آن را به صورت سرد نیز سرو کنید. این غذا طبع غذایی سنگین ندارد و برای بوکان بسیار مناسب است و شما می‌توانید به سلیقه و باتوجه به ذائقه خودتان موادی رابه آن اضافه کنید و آن را تزئین کنید. با ما باشید در طرز تهیه یک سالاد سیب‌زمینی و پیاز خوشمزه و راحت:

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد سیب زمینی و پیاز

 مواد لازم برای ۲نفر

سیب زمینی بزرگ دو عدد

سبزی تازه جعفری۱۰ الی ۱۵ ساقه

سبزی شوید تازه۱۰ الی ۱۵ ساقه

پیاز بنفش (قرمز)یک عدد

خیارشور۵ الی ۶ عدد

مواد لازم برای سس

نمک به مقدار لازم

پودر پول بیبر (فلفل قرمز پرک)به مقدار لازم

سماق به مقدار لازم

روغن زیتون به مقدار لازم

فلفل سیاه نوک قاشق چایخوری

مرحله اول

سیب زمینی هارا به پوست کنده و به صورت مربعی خرد می‌‌کنیم و با کمی نمک آن را آب پز می‌کنیم. در هنگام پخت سیب زمینی ها دقت کنید که سیب زمینی ها پوره نشوند و شکل مربعی خود را حفظ کنند. سپس آن را آبکش کرده و در دمای اتاق می‌گذاریم.

مرحله دوم

پیاز ها و جعفری و شوید را خرد می‌کنیم. بهتر است پیاز ها را خلالی خرد کنیم. خیار شور را برای بهتر دیده شدن سالاد به صورت مربعی خرد می‌کنیم. سپس مواد را با سیب زمینی از قبل سرد شده مخلوط می‌کنیم.

مرحله سوم

نک و ادویه های سماق، پودر بیبر و فلفل سیاه را به اضافه روغن زیتون در یک ظرف کوچک ریخته و آن را به خوبی تکان می‌دهیم. این کار باعث بهتر مخلوط شدن روغن زیتون و ادویه ها می‌شود.

مرحله چهارم

مخلوط روغن و ادویه ها را بر روی تمام مواد اصلی بریزیدو به آرامی مخلوط کنید. مواظب باشید تا سیب زمینی ها له نشوند. اجازه بدهید که سس به خورد تمام مواد برود سپس مواد را در ظرفی بریزید و با سلیقه خودتان آن را تزئین کنید.

سالاد سیب‌زمینی را می‌توانید بلافاصله بعد از آماده شدن میل کنید اما، بهتر است که آن را مدتی در یخچال بگذارید تا مزه سس به خورد تمام مواد برود. همچنین می‌توانید موادی مانند مرغ را به مواد اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا