طرز تهیه سالاد ماکارونی با رسپی مخصوص

طرز تهیه سالاد ماکارونی با رسپی مخصوص

سالاد ماکارونی یکی از سالادها پرطرفدار و مجلسی نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشور ها است. و طرز تهیه آن بسیار راحت بوده و در کمترین زمان آماده می‌شود. این سالاد به علت دارا بودن مواد مقوی مانند ژامبون، سس مایونز، انواع سبزیجات و ماکارونی یک غذای کامل به شمار می‌رود. به علت وجود رنگ ها مختلف در ترکیب آن ظاهری بسیار خوش‌رنگ دارد و به سفره هایمان رنگ زیبایی می‌بخشد.

در ادامه با طرز تهیه کامل و مرحله به مرحله یک سالاد ماکارونی خوشمزه با ما همراه باشید

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی:

  • پاستا دو پیمانه
  • مرغ پخته (خرد شده یا ریش ریش شده) دو پیمانه 
  • ژامبون گوشت شش ورق
  • نخود فرنگی یک‌سوم پیمانه
  • ذرت یک سوم پیمانه
  • سس مایونز دو قاشق غذاخوری
  • خیارشور به دلخواه
  • فلفل سیاه یک قاشق چای‌خوری
  • نمک یک چهارم فاشق چای خوری

مرحله اول:

قابلمه‌ای مناسب برای حجم مورد نیاز را پر از آب کرده، روی شعله قرار دهید و بگذارید به جوش آید. بعد از به جوش آمدن مقداری روغن و نمک به آب اضافه کنید.

مرحله دوم:

ماکارونی هارا به آب در حل جوش اضافه کنید، تا زمانی که ماکارونی ها به پخت دلخواه شما برسند. انتخاب نوع ماکارونی و حجم آن بسته به سلیقه افراد متفاوت است.

مرحله سوم:

در فاصله ی پختن ماکارونی ها، فلفل دلمه‌ای، کالباس یا مرغ  و خیار شور را سلیقه ای،ترجیحا نگینی خرد کنید. هویج را شسته و در اندازه متوسط رنده کنید.

مرحله چهارم:

در ظرفی دیگر سس مایونز را به وسیله چنگال یا هم‌زن هم بزنید تا کمی رقیق شود؛ سپس نمک، آب لیمو ترش، روغن زیتون، فلفل سیاه و قرمز را به سس اضافه کنید و آن ها را باهم ترکیب کنید.

مرحله پنجم:

ماکارونی هایی که به پخت مورد نظر رسیده‌اند را آبکش کنید و در ظرف مناسبی جهت درست کردن سالاد بریزید. سعی کنید مقدار زیادی از آب ماکارونی هارا بگیرید بعد آن را با دیگر مواد ترکیب کنید.

مرحله ششم:

ذرت و نخود‌فرنگی را همراه تمامی موادی که از قبل خرد کرده و آماده کردیم را به ظرف حاوی ماکارونی ها اضافه می‌کنیم و کاملا آن هارا با یکدیگر ترکیب می‌کنیم؛ سپس سس را که از قبل آماده کردیم را به مواد اضافه می‌کنیم.

مرحله هفتم:

سالاد را به مدت 1الی2 ساعت در یخچال بگذارید تا تمامی مواد هم‌دما شوند و سپس آن را با گوجه و زیتون تزیین کنید.

برای تهیه سالاد ماکارونی می‌توانید کاملا سلیقه‌ای عمل کنید و به دلخواه موادی را به آن اضافه یا جایگزین کنید. این سالاد را می‌توان در یخچال 4الی5روز نگه‌داری کرد. اما دقت کنید که در دمای اتاق یا جای گرم میزان ماندگاری آن کم می‌شود.

 

 

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا