طرز تهیه شربت کهکشانی؛ نوشیدنی خاص برای شب خواستگاری

طرز تهیه شربت خواستگاری شیک و مجلسی با طعم و مزه عالی

در شب خواستگاری بخصوص اگر در فصل تابستان باشد شربت بیشتر سرو می شود زیرا هوا گرم است و کمتر چای یا چای دو رنگ تهیه می شود و در نتیجه از شربت های مختلف برای این شب استفاده می شود.

شربت کهکشانی مخصوص خواستگاری

اما اگر دوست دارید شربت خواستگاری منحصر به فردی داشته باشید حتما این پست را دنبال کنید تا به شما یاد دهیم با چند قلم مواد می توانید شربت بسیار هیجان انگیز با ظاهر فوق العاده در این شب مهم تهیه کنید و از مهمانی ها خود پذیرایی کنید تا پذیرایی خاصی در این شب داشته باشید.

مواد لازم

شربت زعفرانبه مقدار لازم
شربت بیدمشکبه مقدار لازم
گل پنیرکی۴ ق غذا خوری
آبلیموترش تازهبه مقدار لازم
تخم شربتی۲  ق غذا خوری
یخبه مقدار دلخواه

طرز تهیه شربت خواستگاری

مرحله اول: آماده سازی

گل پنیرک را از عطاری تهیه کردم، گل پنیرک خشک را یک بار با آب سرد زود بشورید تا رنگ آن نرود بعد روش یک لیوان آب سرد بریزید و اجازه دهید تا برای نیم ساعت بماند و رنگ پس دهد و بعد از یک صافی رد کنید و فشار دهید تا آب گل پنیرکی باقی بماند. تخم شربتی را نیز با آب گرم خیس کنید و کنار قرار دهید تا پف کند و آب را به خودش جذب کند.

شربت کهکشانی مخصوص خواستگاری

مرحله دوم: تهیه شربت خواستگاری با شربت بیدمشک

شما می توانید از شربت های مختلف استفاده کنید و برای این کار یک لیتر آب را با نصف پیمانه شربت بیدمشک مخلوط کنید و به همراه ۲ ملاقه شکر داخل یک پارچه بریزید و هم بزنید. حالا عصاره پنیرکی تهیه شده را به اندازه ۱/۳ لیوان ها بریزید و روی آن شربت بیدمشک بریزید و اگر کمی آبلیمو ترش اضافه کنید رنگ آن صورتی پر رنگ می شود و اگر مقدار پنیرکی را کمتر بریزید رنگ شربت آب کاربتی می شود و اگر آبلیمو اضافه کنید آبی کمرنگ می شود.

شربت کهکشانی مخصوص خواستگاری

مرحله سوم: تهیه شربت خواستگاری با شربت زعفران

می توانید شربت زعفران آماده استفاده کنید یا خودتان در منزل تهیه کنید را با کمی آب رقیق کنید و به همراه پنیرکی مخلوط کنید تا به رنگ سبز بریزید و با کم و زیاد کردن مقدار پنیرک و زعفران می توانید به رنگ های مخلفی برسید و با تخم شربتی و یخ تزیین و سرو کنید. نوش جان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا