طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی بدون فر با روغن مایع

طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی بدون فر با روغن مایع

شیرینی کشمشی یک شیرین با بافت سبک و بسیار خوشمزه است که معمولا به عنوان عصرانه و همراه با چای میل می‌شود. این شیرینی را هم می‌توانید به صورت آماده تهیه کنید و یا خودتان آن را با روش های ساده و بدون فر درست کنید.شیرینی کشمشی یک شیرین با بافت سبک و بسیار خوشمزه است که معمولا به عنوان عصرانه و همراه با چای میل می‌شود. این شیرینی را هم می‌توانید به صورت آماده تهیه کنید و یا خودتان آن را با روش های ساده و بدون فر درست کنید.

در ادامه این مطلب با طرز تهیه یک شیرینی کشمشی راحت و خانگی با ما باشید:

مواد لازم جهت تهیه شیرینی کشمشی:

آرد  1 پیمانه و نیم

کشمش 1/2 لیوان

روغن مایع 2/3 لیوان

تخم مرغ 2 عدد

کره 70 گرم

پودر قند 1 و 1/3 لیوان

وانیل  نصقف قاشق چای خوری

بکیمگ پودر 1/4 قاشق چای خوریمرحله اول تهیه شیرین کشمشی

مرحله اول تهیه شیرین کشمشی

در مرحله اول از پخت این شرینی ابتدا کره، پودر قند، روغن و کره را با هم ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا مواد حالت یکدشت پیدا کند و بافت ملایمی به خود بگیرد.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها بدون جداکردن سفیده و زرده  به موادی که از قبل آماده کردیم اضافه می‌کنید و به خوبی هم بزنید تا زمانی که تخم نرغ ها حالت پف کردن به خود بگیرند.

مرحله سوم

آرد و بکینگ پودر را بعد از سه مرحله الک کردن به صورت آرام و مرحله به مرحله به موا اضافه کنید و در هر مرحله آن ها را هم بزنید. شپس کشمش ها را ابتدا در آرد غوطه ور کنید و به مواد شیرینی اضافه می‌کنید و هم بزنید.پس از اینکه مواد شرینی کشمشی را آماده شد، آن را داخل یک قیف بریزید.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد شرینی کشمشی را آماده شد، آن را داخل یک قیف بریزید. کف سینی یا تابه را چرب کرده و از مواد داخل قیف به صورت دایره ای روی آن قرار دهید.

مرحله پنجم

روی شعله گاز شعله پخش کن قرار دهید و تابه را روی آن بگذارید، حرارت را کم کنید. روی درب تابه یک دمکنی بگذارید و روی تابه قرار دهید. 25 الی 30 دقیقه زمان برای پخت این شیرینی کافی است.این شرینی کشمشی و خوشمزه را می‌توانید در دورهمی و مهمانی ها همراه با شرینی های دیگر و با چای میل کنید. همچنین یک شیرینی مناسب برا وعده عصرانه است.

کلام آخر

این شیرینی کشمشی و خوشمزه را می‌توانید در دورهمی و مهمانی ها همراه با شرینی های دیگر و با چای میل کنید. همچنین یک شیرینی مناسب برا وعده عصرانه است. همانطور که دیدید فقط با چند قلم مواد و در کمترین زمان می‌توانید این شرینی را درست کنید و از ان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا