طرز تهیه پنیر برشته یک صبحانه رشتی تمام عیار

طرز تهیه پنیر برشته یک صبحانه رشتی تمام عیار

غذاهای رشتی همیشه طعم و عطر بی‌نظیری دارند. پنیر برشته یا همان املت گیلانی یک املت ساده است و طعم و بوی فوق‌العاده آن باعث شده در شهرهای دیگرنیز مشهور شود. اصلی ترین و معروف ترین پنیری که لرای این املت استفاده می‌شود، پنیر سیاه مزگی است. البته از پنیرسفید، فتا و لیقوان نیز در تهیه آن استفاده می‌شود.

در ادامه مطلب طرز تهیه یک املت یا پنیر برشته خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد:

مواد لازم برای ۲ نفر

  • پنیر صبحانه: ۱۵۰ گرم
  • تخم‌مرغ: ۳ عدد
  • سیر رنده شده: ۴ حبه
  • شوید خشک: ۲ قاشق غذاخوری
  • کره: ۴۰ گرم
  • فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

مرحله اول

کره را همراه مقداری روغن در یک تابه بریزید و اجازه دهید ذوب شود، سپس سیری را که رنده کرده اید به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

وقتی کم کم عطر سیر پخش شد، پنیر مورد نظر را اضافه کرده و وقتی نرم شد باقاشق پخش کنید و تفت دهید. از هر پنیری که دوست دارید به سلیقه خودتان می‌توانید استفاده کنید.

مرحله سوم

پنیر را حسابی تفت می‌دهیم تا کمی برشته شود. مواظب باشید که پنیر نسوزد. و به آن زردچوبه، فلفل سیاه و شوید خشک را اضافه می‌کنیم.

مرحله چهارم

تخم مرغ را به مواد اضافه کرده و در صورت نیاز به آن نمک می‌زنیم. مواد را هم می‌زنیم و وقتی به بافت مورد نظر رسید، آن را خاموش می‌کنیم. دقت داشته باشید که از نظر حجمی، باید حجم پنیر از تخم‌مرغ بیشتر باشد. حالا پنیر برشته شما آماده است. نوش جان.

چند توصیه:

حدالامکان از پنیر سیاه مزگی استفاده کنید. زیرا اصلیت این املت با پنیر سیاه مزگی است. اما اگر این پنیر در دسترستان نبود، از پنیرهای دیگر نیر می توانید استفاده کنید. مانند روش پختی که در بالا گفته شد.

حتما کره را با روغن تفت دهید. اگر به تنهایی ان را استفاده کنید، سیر خیلی زود می‌سوزد.

سعی کنید تخم‌مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه کنید.

کلام آخر

پنیر برشته را علاوه بر صبحانه، به عنوان غذا و پیش غذا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین یک میان وعده عالی برای بچه ها است. این پنیر یا همان املت گیلانی، از غذاهای قدیم این مناطق بوده و یک غذای اصیل است. ترکیبات آن با هم بسیار جالب بوده و هماهنگی خاصی را به وجود می‌آورند. سعی کنید این پنیر را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا