طرز تهیه چیز کیک پرتقال خوشمزه در خانه با کمترین هزینه

طرز تهیه چیز کیک پرتقال خوشمزه در خانه با کمترین هزینه

طرز تهیه چیز کیک آن هم با طعم خوش پرتقالی در فصل پاییز، یکی از محشرترین رسپی‌های دسر در دنیاست. محال است هیچ کشوری یا هیچ بنی آدمی عاشق طعم چیز کیک نباشد. آن هم چیز کیک پرتقالی!

طرز تهیه چیز کیک پرتقالی

تصور کنید در یک عصر سرد پاییزی، بوی شیرین پرتقال کل خانه را بردارد! حالا اگر همین رایحه از چیز کیک پرتقالی بلند شود، ترکیب طعم و بوی خوش آن هوش از سر همه اعضاء خانواده می‌برد. برای آن که یک رسپی بدون دردسر و کم هزینه برای تهیه چیز کیک داشته باشید، همراه ما بمانید.

طرز تهیه چیز کیک پرتقالی

طرز تهیه چیز کیک خوشمزه با طعم پرتقال

حالا که فصل پاییز آمده است، بساط فروش پرتقال‌ها هم در بازار میوه داغ است! چه خوب است در کنار یک عصرانه خوشمزه، کمی ویتامین C هم به بدن برسانید تا نسبت به بیماری‌ها مقاوم شوید. در ادامه می‌خواهیم با ساده‌ترین مواد، طرز تهیه چیز کیک خوشمزه با طعم پرتقال را بگوییم. این چیز کیک بسیار راحت و بدون دردسر است؛ همچنین نیازی به فر ندارد. پس برویم که دست به کار شویم!چیز کیک پرتقالی

مواد لازم:

  • ژله پرتقالی، 1 بسته
  • پرتقال، به تعداد لازم
  • بیسکوییت پتی بور، 2 بسته
  • پودر ژلاتین، 2 قاشق غذاخوری
  • پنیر خامه‌ای، 400 گرمی
  • خامه صبحانه، 300 گرمی
  • کره، 1 بسته 100 گرمی
  • شکر، یک فنجان
  • آب سرد، یک سوم لیوان

طرز تهیه چیز کیک پرتقالی

8 مرحله طرز تهیه چیز کیک با طعم پرتقال

1. در مرحله اول بیسکوییت‌های پتی بور را با گوشت‌کوب یا غذاساز خرد می‌کنیم.

2. حالا کره صد گرمی را به بیسکوییت خرد شده اضافه و هم میزنیم تا مواد سفت شوند.

3. ظرف مورد نیاز برای چیز کیک را برمیداریم.‌ کناره و کف آن را با ترکیب کره و بیسکوییت می‌پوشانیم. دقت کنید ضخامت لایه تا نیم سانت باشد و از یک سانتی متر بالا نرود. این ترکیب را با کف دست کاملا به دیواره و کف ظرف فشار می‌دهیم تا تخت شود. این ترکیب را به مدت یک ساعت در یخچال می‌گذاریم تا خودش را بگیرد.

4. خامه را یک ساعت قبل از یخچال خارج می‌کنیم. حالا پنیر خامه‌ای، خامه صبحانه و شکر را با هم ترکیب می‌کنیم.

5. حالا ژلاتین را با آب سرد مخلوط می‌کنیم و به روش بن ماری آن را گرم می‌کنیم تا کاملا حل شود. بعد از آن که ترکیب کاملا صاف شد، گوشه‌ای می‌گذاریم تا خنک شود. بعد از خنک شدن به مواد پنیری اضافه می‌کنیم و هم میزنیم.

طرز تهیه چیز کیک پرتقالی

6. وقتی مواد پنیری کاملا یک دست شد، ظرف دسر را که پوشیده از بیسکوییت است بیرون می‌آوریم. مواد پنیری را روی بیسکوییت می‌ریزیم و آن را صاف می‌کنیم.

7. در ادامه یک لیوان آب جوش را به پودر ژله پرتقالی اضافه می‌کنیم. بعد از آن که خوب حل شد، اجازه می‌دهیم کمی خنک شود و داغ نباشد. اگر ژله داغ باشد بافت پنیر را خراب می‌کند.

8. وقتی ژله را ریختیم به مدت سه الی چهار ساعت در یخچال می‌گذاریم تا کامل خودش را بگیرد. بعد از گذشت زمان معین، آن را بیرون می‌آوریم و با برش‌های پرتقال تزئین می‌کنیم.

طرز تهیه چیز کیک پرتقالی

سخن آخر در رابطه با طرز تهیه چیز کیک با طعم پرتقال

برای طرز تهیه چیز کیک پرتقالی، شما تنها به چند قلم مواد ساده نیاز دارید. این مواد در تمامی مغازه‌ها یا حتی کابینت آشپزخانه شما هم یافت می‌شود. پس همین حالا بلند شوید و این ترکیب بی‌نظیر را درست کنید. شما چه روشی را برای تهیه چیز کیک پرتقالی پیشنهاد می‌دهید؟

1 دیدگاه

  1. چیز کیک پرتقالی که آموزش دادید با کمترین هزینه است چون مواد لازم خیلی کم و در دسترسی داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا